lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ter vergelijking : kostprijs groot onderhoud
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2007, 18:35    Onderwerp: Ter vergelijking : kostprijs groot onderhoud Reageer met quote

Mja, heb eens gezocht met de fantastische zoekfunctie maar niet echt iets gevonden uhoh .

Dus bij deze : wat betalen jullie gemiddeld voor een groot onderhoud aan een Adventure ? Gelieve er specifiek bij te zetten wat er dan aan gebeurd is. Ik heb het in specifiek voor een typisch groot onderhoud waarbij de bougies, luchtfilter, olie+filter, zeven reinigen, kleppen stellen + de hele handel demonteren en monteren om eraan te kunnen inzitten.

Normaal kijk ik niet op een € meer of minder lipsrsealed2 , maar aangezien een kennis met een 950 Adventure beweert dat ik het dubbele betaal van zijn groot onderhoud was mijn nieuwsgierigheid uiteraard gewekt. Het gaat om een prijsverschil van maar liefts een dikke 200€ voor hetzelfde onderhoud.

Ik betaal afgerond 450€, hij beweert de helft.

Zou er een prijsverschil zitten tussen een 950 en een 990 ?

Kortom, het verschil is me te groot om er GEEN vragen bij te stellen...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2007, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

zoek effe op het forum.. der is veel over gezegd en veel prijzen genoemd.


Bij groot onderhoud moet men kleppen stellen/controleren. Daarbij moet best veel los etc. Al met al 4 a 5 uur werk (incl luchtfilter etc).
je kunt dus zelf wel uitrekenen wat dat kost.

Dan nog 3 liter olie, filtertje 10 euro, luchtfilter van 40 euro, en al het kleinmateriaal.

Bij de 950 moet dan eigenlijk de carb nog even gesynchroniseerd worden en evt mensgel bijstellen.

evt remvloeistof, koelvloeistof, remblokken etcetc. Hangt er dus veel vanaf wat ze doen he.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 8:04    Onderwerp: Re: Ter vergelijking : kostprijs groot onderhoud Reageer met quote

Raketman schreef:
[size=9]Dus bij deze : wat betalen jullie gemiddeld voor een groot onderhoud aan een Adventure ? ....
Kortom, het verschil is me te groot om er GEEN vragen bij te stellen...


Ik heb juist even gekeken wat ik betaald heb voor mijn laatste groot onderhoud:263 euro. En dat was de eerste keer dat ik 15 euro moest betalen voor een testmotor om terug mee naar huis te rijden... thumbsdown
Door omstandigheden heb ik nog niet kunnen kijken wat er precies allemaal op de factuur staat, maar 't was een groot nazicht en ze hebben zelfs m'n achterwiel er nog uitgehad om de lagers te controleren... (waren OK)

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn motor bij sommer/Oberhausen gebracht voor de 30k-beurt.
Zij rekenen standaard €350,- en doen alles wat jij hebt op genoemd.
Hier kunnen natuurlijk nog 1 of 2 tientjes bij komen voor losse onderdelen.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

EUR300 tot EUR350 is spotgoedkoop als je weet hoeveel werk een 15K beurt is. Ik was er de eerste keer wel een dag zoet mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dealers waarbij je zogenaamd "goedkoper" uit bent vergeten volgens mij de kleppen te controleren/stellen..

En dat scheelt een boel sleutelwerk dus ben je minder aan arbeidsloon kwijt.

Vooral met de 1000 beurt wordt kleppen stellen nogal eens vergeten,
vooral door de dealers die ook jappen verkopen, want bij een jap hoeven bij de 1000 beurt nooit kleppen gesteld te worden.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, ik spreek uit ervaring. Na een beurt (wel KTM-dealer) twijfelde ik sterk of ze echt wel iets aan de kleppen hadden gedaan. Toch maar naar Sommer gegaan (ook voor check updates voor garantie) en jawel kleppen stonden totaal verkeerd. Misschien lijkt het wat duurder maar je krijgt waar voor je geld (zijn van 's ochtends tot 's avonds bezig geweest),

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 19:18    Onderwerp: Re: Ter vergelijking : kostprijs groot onderhoud Reageer met quote

african schreef:
Raketman schreef:
[size=9]Dus bij deze : wat betalen jullie gemiddeld voor een groot onderhoud aan een Adventure ? ....
Kortom, het verschil is me te groot om er GEEN vragen bij te stellen...


Ik heb juist even gekeken wat ik betaald heb voor mijn laatste groot onderhoud:263 euro. En dat was de eerste keer dat ik 15 euro moest betalen voor een testmotor om terug mee naar huis te rijden... thumbsdown
Door omstandigheden heb ik nog niet kunnen kijken wat er precies allemaal op de factuur staat, maar 't was een groot nazicht en ze hebben zelfs m'n achterwiel er nog uitgehad om de lagers te controleren... (waren OK)


Awel, aangezien er voor ongeveer 120€ aan materiaal op mijn factuur staat (olie, oliefilter, bougies, luchtfilter en een paar dichtingskes) doet mij een bedrag van 263€ toch vermoeden dat er geen kleppen gesteld zijn. Ik heb hem zelf al eens plastieksgewijs uitgekleed, ik werk niet bepaald traag, en ik was daar toch enige uren zoet mee.
In uw geval rekenen ze dus een dikke 2 uur werk, da's dus gewoon onmogelijk om op dienen tijd aan de kleppen te werken én de hele kuip eraf en erop te gooien.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2007, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

mja, OF ze zijn je gewoon goed gezind, en hebben je wat gematst en zij ner daadwerkelijk 5 uur mee bezig geweest, maar ze rekenen dit niet omdat ze op de onderdelen al genoeg verdiende.

Tja...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha...Dat zijn de mannen rolleyes4
En na dat je hebt betaald, gooie ze ook nog ff de tank vol. Zodat je er zeker van ben dat ook goed proef kunt rijden met je nieuwe afstelling!



Welke dealer is dat goofy ?

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Deze topic bevat verbazend weinig concrete factuurbedragen!

Op de site van ktm is duidelijk te zien dat ze 410 minuten rekenen voor een groot onderhoud. Dat is tien minuten minder dan zeven uur ! A rato van 40 euro per uur (=geschat uurloon) kom ik dus aan 280 euro voor de werkuren alleen ! Dan heb ik er dus nog niet eens alle onderdelen en vloeistoffen bij gerekend.

Dus in feite is de vraag niet "waarom is die dealer zo duurder dan de anderen" maar wél " waarom is die ene dealer zoveel goedkoper dan de anderen" !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

mmm ik ken geen werkplaatsen meer waar ze voor 40 euro per uur nog werken hoor. doe maar 60 euro/uur !

En ik kan wel bedragen geven, maar ik heb mijn services altijd gecombineerd met andere zaken (als ie toch open is... ), dus dat zijn niet erg vergelijkbare bedragen. Vandaar ik ze niet post.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij ook zo, als ik die 80 km enkele reis naar m'n dealer maak,
sla ik gelijk "spijkers met koppen" wink3

Dus onderdelen voor de andere brommer, enz.

De rekening is dan altijd een kassabonnetje met een totaalbedrag bucktooth

Gespecificeerd wat/wat kost, dat weet ik dus niet.

Ik ga er echter nooit weg met een "ik heb teveel betaald gevoel" pleased

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

80km enkel? Amai zeg, is er geen dealer in de buurt? Of wil je gewoon onderhoud bij de beste?

En sorry ivm die 40 euro, 'k moet mijn moto's dringend eens bij een dealer binnensteken laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Nov. 2007, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij hier hetzelfde hoor: Nijmegen

- Brouwer (Zwartebroek), 80km
- Sommer 100km
- WPM 80km
- Evt die in Gemert... 80km

maakt allemaal niks uit.

JTX is dichtbij en best wel goed volgens mij, maar heeft geen 950 ervaring/certificatie.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif