Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dennis
|
Geplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 13:42 Onderwerp: Banden druk MT21 |
|
|
Hoi net nieuwe banden gemonteerd op mijn adventure..Viel me kwa werk wel mee, en was mijn eerste keer dat ik ze zelf monteerde.
Had van tevoren even een filmpje op youtube, bestudeerd..
Heb nu voor een beetje noppen band gekozen. De Pirelli MT21..
Nu wou ik even weten van de Off road mannen..Wat ik als beste van druk in de banden kan zetten. |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 14:34 Onderwerp: |
|
|
de bandenspanning is erg afhankelijk van waar je de band voor gebruikt , op straat kun je richting je originele banden spanning gaan.
In het zand durfde ik niet lager te gaan dan 1,2 voor en 1 achter dit i.v.m. het risico op deuken rijden in je originele velgen.
Maar als je een setje extra excel velgen hebt kun je wel zakken tot 0.8 , dit is op straat veel te laag dus is een bandenspannings meter wel handig.
Dan kun je op spanning naar het zand toe rijden , daar even je gewenste spanning voor het zand in stellen. Als je dan bent uit gespeelt kun je bij een tankstation de banden weer op spanning brengen. ( misschien hebben ze daar ook wel een hogedruk en kun je hem even schoon blazen).
succes
groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Knap hoor, ik kreeg de originele achterband met geen mogelijkheid los van de velg
Of ik was misschien niet "wanhopig" genoeg, was nl een uitprobeersel thuis in de schuur
Ben er toen maar mee naar een motorzaak gegaan
En dat terwijl ik voor een setje nieuwe noppen banden op m'n EXC 520 m'n hand niet omdraai  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|