lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Instellen vering+demping

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2005, 23:04    Onderwerp: Instellen vering+demping Reageer met quote

Hoi

Heeft een van jullie al geexperimenteerd met vering en demping en een voorkeur voor op straat en voor in het zand?

Groeten Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2005, 23:23    Onderwerp: Re: Instellen vering+demping Reageer met quote

Johan schreef:
Hoi

Heeft een van jullie al geexperimenteerd met vering en demping en een voorkeur voor op straat en voor in het zand?
Groeten Johan


jep..
Ga altijd uit van de standaard instellingen voordat je begint (let op.. die worden niet altijd door de dealer zo afgeleverd)

Voor Offroad:

Waar de lichtere rijders het bijna allemaal over eens zijn:
Voorvering strakker (maximaal)
Achtervering helemaal los (met bagage niet natuurlijk..)

Demping: MIJN voorkeur
- ingaande demping-snel helemaal minimaal
- ingaande demping langzaam: laag, maar bij tevens asfalt-> midden, anders gaat ie pendelen en zwabberen.

- uitgaande demping: strakker! Anders kom je niet meer door de knippen

- ingaand en uitgaand iets strakker, ben ik nog niet helemaal uit.

ps.: Op de weg voor Racen moet de demping achter echt veel harder om rare wobbels/highsiders te voorkomen.

Met deze instellingen ga ik er Achter nog steeds niet doorheen (met mijn 80kg_, voor wel bij diepe kuilen en hoge snelheden (dus misschien moet ik de demping harder maken).

Binnenkort komt er iets dikkere olie in voor, en iets meer olie (daardoor wordt ie wat progressiever), hopelijk helpt dat. Ik vind voor nog steeds te slap.

Ben erg benieuwd hoe anderen dit doen: Ik heb het proefondervindelijk gedaan, maar ik ben er nog steeds niet 100% tevreden mee (tis wel beter dan origineel settings)
Std settings zijn voor allround weggebruik helemaal niet onaardig.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Apr. 2005, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week zaterdag heeft Rob Overdijk van ROTECH Support
(Technical Support in Motorsport en ex-WP)) mijn LC * onder handen genomen.

Ik vondt hem voor redelijk slap, en wilde een instelling op mijn gewicht en op mijn rijgedrag.

Het is dus een asfalt instelling met af en toe een verhard bospad, en voor een kerel van 95kg !!

Ik kan de motor niet meer terug ! pleased

De oude setting zijn zoals de settings waren bij aflevering.
en de waardes zijn gezien vanaf gehéél gesloten.


Oude setting: --> Nieuwe setting:
Voor:


Veer voorsp. 5 omw. --> 10 omw.

Comp. 13 --> 20

Rebound. 18 --> 12


Achter:

Veer voorsp. 7 --> 15

Comp. HI 1,5 --> 0,5

Comp. Low 20 --> 15

Rebound: 20 --> 30


Het is niet zo handig om deze afstelling zondermeer te gaan gebruiken, misschien beter een afspraak maken met Rob voor een persoonlijke afstelling.

gegevens:

Rob Overdijk ROTECH Support
040-2411279
06-53465435

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Apr. 2005, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

mm interessant Theo!

Opmerkelijk dat je eigenlijk veel hetzelfde gedaan hebt als ik proefondervindelijk.
Alleen de veervoorspanning achter heb ik ook laag, maar ik ben ook 15 kg lichter dus dat klopt wel.
Verder heb je voor minder rebound: Ik zal eens proberen of ik dat fijn vind. Ik ben bang dat die dan zo zwabberig wordt bij het insturen van een bacht op asfalt (het moment dat je de rem loslaat).

dank voor de info!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 16 Apr. 2005, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Op advies van Theo heb ik vandaag Rob Overdijk van ROTECH Support maar eens gebeld en hem een aantal vragen gesteld.
Komt het er eigenlijk op neer dat hij het beste de motor en rijder moet zien en voelen om tot een goede afstelling te komen.
Nu komt hij met het voorstel dat hij wel een keer langs wil komen in een weekend op Bijv. een LC8 dag om zo ons allemaal een advies en een afstelling mee te geven.
Lijkt mij wel leuk om eens met verschillende afstellingen te rijden en dan tot de conclusie te komen dat dit de beste afstelling is voor op straat en dat de beste afstelling is voor in het zand.
Maar nu de grote vraag is er belangstelling voor zo'n dag want ik heb er geen trek in om Rob alleen te gaan betalen.
Hij vraagt 150 euro voor een dag.
Zijn er nu een 15 geinteresseerden dan ben ik er een van de 15
Wie volgt?????????

Groeten Johan

GO!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2005, 23:24    Onderwerp: Veerafstellingen Reageer met quote

Met mijn TL-R heb ik de ervaring, dat de instellingen verlopen door ouderdom (de olie wordt wat minder), maar ook dat de instellingen na een revisie vd veren anders worden ! Het effect van zoveel klikjes/verdraaiing ingaande of uitgaande demping is na een revisie gewoon anders.

Iemand met verstand erbij halen is inderdaad erg zinnig, het is veel gemakkelijker om het fout te maken dan om het te verbeteren. Er zijn overigens veel verengoeroes, met allemaal hun eigen fans en antifans.

Denk ook aan dingen als luchtkamer in de voorpoten en ook aan de luchtdruk in de voorpoten. Op de voorvork zitten schroefjes om de druk eraf te halen. Ik weet nog niet hoe vaak dat nodig is.

Als je het voorwiel eruit hebt gehad, dan de voorvork een paar keer goed indrukken, voordat je de borging vd as vastdraait ! Als de poten niet perfect paralel staan, veert 'ie niet fijn.

Voor de mensen die zelf gaan prutsen, doe 1 stap per keer en schrijf op wat je doet. Het lukt me niet een Word-doc bij te voegen, maar als je een formulier wilt om de instellingen bij te houden, mail dan even.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil jullie dit niet onthouden, misschien is het bruikbaar voor andere wacko


Hallo,ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een KTM950 Adventure,mijn vraag is of jullie een basis afsteling hebben voor op de weg?(ik rij nooit offroad) Ik ben 180 lang en weeg 83KG, ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij wat in de goede richting kunnen stuuren,aangezien KTM zelf niet echt een weg afstelling geeft.
het betreft een 2003 KTM Adventure(geen S!)
ik zou al een heel eind op weg zijn als jullie de maten voor het statisch /dynamisch inzakken (veervoorspanning) zouden hebben
Alvast bedankt!
Groet Fred

Hallo Fred,

Achter wordt dan geadviseerd om een statische inzakking (met rijder) aan te houden van 40mm en aan de voorzijde van 50mm (met rijder).
als je inderdaad alleen op straat rijd, kun je de rebound knoppen (zwarte knoppen bovenop je kroonplaat) van de voorvork helemaal dicht draaien. Dit zorgt voor een flink pak meer stabiliteit. achter zijn de standaard instellingen hierbij prima.

Veel rijplezier1

regards,

WP Customer Service

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

WPservice schreef:

....als je inderdaad alleen op straat rijd, kun je de rebound knoppen (zwarte knoppen bovenop je kroonplaat) van de voorvork helemaal dicht draaien. Dit zorgt voor een flink pak meer stabiliteit. achter zijn de standaard instellingen hierbij prima.



Dat is intressant,...ga dat eens proberen ! thumbsup

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Okt. 2005, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.. jij hebt een S tongue3
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2005, 7:20    Onderwerp: Reageer met quote

....proberen kan altijd !! laugh
_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2005, 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoelt hij met "helemaal dichtdraaien"rechtsom???
dus meer rebound??

Ik heb ze gisteravond ff dus helemaal rechtsom gedraaid.
alleen off road schijnt dat niet zo tof te zijn?

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif