lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zithouding Adventure vs SuperEnduro
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 21:08    Onderwerp: Zithouding Adventure vs SuperEnduro Reageer met quote

Dit weekend gezeten op de 950 SuperEnduro. T.o.v. mijn 990 Adventure een voor mij veel betere zithouding. Zadel lekker hoog en het stuur met veel minder kromming. Ook niet duur. Nieuw voor 11500 euri.(vraagprijs). Worden die dingen dan slecht verkocht???

Eigenlijk wil ik mijn Adv niet kwijt, maar een soorgelijke zithouding creeren als de SE.

Vraagje. Wat voor stuur zit erop de SE?? Is er een Magura stuur die in de buurt komt? Of bijv. dat Rhental stuur wat Sommer aanbied? Minder kromming, breeder en 10mm hoger. Iemand ervaring hiermee??

De zithoogte van de SE is geloof ik 950mm. Zelf heb ik op de N-versie het S zadel. Nu weet ik niet of the S-zadel hoger is dan het standaard zadel. Wil eigenlijk mijn S-zadel nog 7 tot 10 cm verhogen, zodat mijn voeten net wel/niet aan de grond kunnen. M.a.w. vergelijkbaar als de SE zithoogte. Is er iemand die ook het S-zadel zoveel verhoogd heeft??

Foto???

Harm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Een SE heeft een Magura SX stuur. Dit is in principe een bijna recht stuur wat in de cross gebruikt wordt.

Het originele stuur van een adventure is een Magura stuur gemaakt voor de Adventure, wat meer kromming heeft dan een EX stuur.

Op een rijtje, van recht naar krom (magura):

SX, MX, EX, LC8-org.


Overigens is het Frame e.d. van de SE eigenlijk gelijk, en de afstand voetsteun-stuur dus ook: m.a.w., je staat niet echt anders..., dat komt alleen door ander stuur, andere instelling van het stuur en het gevoel van het zadel (je zit wel een stuk hoger op de SE)


Als je een SX op de adventure zet kom je wel een beetje in de knoei met je kuip.
Een MX(2) gaat wel goed, en geeft een fijne zithouding. Dit stuur kan je ook makkelijk naar voren draaien, zonder dat de uiteinde raar gaan staan.

tot slot: Het probleem blijft (ook bij de SE!), dat de stuuropname schuin is, waardoor het stuur niet boven de vork staat. Als je dan een stuurverhoger plaatst, komt het stuur meer naar je toe, wat juist niet goed is (als je lang bent)
Je kunt dit oplossen door de Scott kroonplaat met stuurdemper te kopen: samen met een MX stuur vind ik dit verreweg de beste stapositie opleveren (ik heb dit.. als je wil mag je natuurlijk altijd even 'passen', maar je moet nu wel 3 weken wachten, want mijn Adv is onderweg naar Marokko Smile ). 't is een mooei oplossing, maar wel een dure!

Het zadel: Dit blijft natuurlijk breed in de basis, daar doe je weinig aan, maar je kunt het wel makkelijk hoger (en smaller boevnaan) maken. Lothar (die lange, die vroeger bij Sommer werkte) had dit, en dat is erg prettig als je offroad wil rijden.
Sommer bouwt ze perfect om, maar Ray (http://rayz.nl/) kan het ook vast heel erg mooi!

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Okt. 2007, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt die 2 motoren eigenlijk helemaal niet met elkaar vergelijken, en ze dezelfde zit houding laten aannemen lijkt me dan ook erg moeilijk,
het stuur van de super enduro is het zelfde als bij de ktm EXC versie's,
en is van magura, je kunt er ook zo een opzetten zoals Dr Bean gedaan heeft, dit staat ook ergens op de site ( kijk bij zoeken ) en het zadel van de SE is veel smaller als dat van de adventure maar ook veel harder.
als ik jou was, zou ik beginnen met alleen het stuur te veranderen,
en iets te verhogen voor een betere zit houding,
een SE stuur is vooral lekker bij staand off-road rijden
sucses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2007, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb destijds mijn zadel bij Sommer laten verhogen, bijna dezelfde hoogte als Lothar had naar ik meen zo'n 6cm erbij.
Dat zit voor mij als gegoten.
Je kan altijd een keer passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 23 Okt. 2007, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Ik heb destijds mijn zadel bij Sommer laten verhogen, bijna dezelfde hoogte als Lothar had naar ik meen zo'n 6cm erbij.
Dat zit voor mij als gegoten.
Je kan altijd een keer passen.

Welke buddy heb je laten verhogen: standaard zadel, S-zadel? Ik heb zelf de hoge S-buddy, maar kan het nog hoger dan?

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
durk



Geregistreerd op: 28-3-2007
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Peter schreef:
wilfred schreef:
Ik heb destijds mijn zadel bij Sommer laten verhogen, bijna dezelfde hoogte als Lothar had naar ik meen zo'n 6cm erbij.
Dat zit voor mij als gegoten.
Je kan altijd een keer passen.

Welke buddy heb je laten verhogen: standaard zadel, S-zadel? Ik heb zelf de hoge S-buddy, maar kan het nog hoger dan?


Het kan idd hoger, en dat zou mij ook goed uitkomen. Ik heb al een S-zadel op m'n N fiets, maar zou er graag nog een paar cm bij hebben. Zou best ns willen passen, wilfred! (En kijken hoe dat staat wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

durk schreef:
Peter schreef:
wilfred schreef:
Ik heb destijds mijn zadel bij Sommer laten verhogen, bijna dezelfde hoogte als Lothar had naar ik meen zo'n 6cm erbij.
Dat zit voor mij als gegoten.
Je kan altijd een keer passen.

Welke buddy heb je laten verhogen: standaard zadel, S-zadel? Ik heb zelf de hoge S-buddy, maar kan het nog hoger dan?


Het kan idd hoger, en dat zou mij ook goed uitkomen. Ik heb al een S-zadel op m'n N fiets, maar zou er graag nog een paar cm bij hebben. Zou best ns willen passen, wilfred! (En kijken hoe dat staat wink2


Ik ook Wilfred! Kun je een kijk-dag organiseren voor ons? Of, en dat is ietsie makkelijker denk ik, heb je foto's?

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hem op een nieuwe onderplaat laten opbouwen. Zal vandaag de hoogte eens precies meten. Je kan altijd langskomen, kun je hem meteen passen.
Foto plaatsen lukt mee tot nu toe niet dus zal nu denk ik ook niet lukken.
Misschien als ik hem mail naar drBean, dat die hem erbij wil zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

doe maar, dan plaats ik ze wel.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Komt eraan dr Bean.
Zadel is vanaf het laagste punt tot bovenkant dek ongeveer 17cm hoog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staan ook een paar foto's van wilfred zijn zadel wink3

1 op pag2, en 1 op pag 3 meen ik laugh

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=154&postdays=0&postorder=asc&start=30

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Daan, hij staat inderdaad op p2 en p3.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

effe plaatje doorlinken...


_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, jij bent daar net wat handiger in Gerben. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2007, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke en nuttige plaatjes. Heb nu genoeg voorbeelden gezien. (ook via het duitse forum) Heb een afspraak met Ray gemaakt om mijn S-zadel te laten verhogen. (rij met een S-zadel op een N-versie).

Ga voor ca. 7 - 8 cm hoger maar iets smaller. Als het zadel gereed is zal ik pogen een foto te plaatsen.

Heb inmiddels een ander stuur op mijn motor gezet. Rhental 796, 10mm hoger, 30mm breder en 42mm minder kromming. Komt aardig overeen met het stuur van de SE. Stuur nu meer als een super-moto. Makkelijker insturen. Staan gaat ook beter. Ondanks dat het stuur meer naar voren staat komt het niet tegen de kuip aan. M.a.w. voor mij super.

Groet Harm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif