Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2007, 9:03 Onderwerp: |
|
|
Zowel de S en niet-S (=ABS) hebben potentiel de zelfde topsnelheid(>200) op de weg dacht ik, blijft naar mijn idee nog onduidelijk waarom geen Metzelers op de niet S?
Groeten Koen
P.S. KTM gegevens komen uit engelstalig document (voor Duitse markt?)
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2007, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Koen,
Het ingrijpen van de ABS is afgestemd op de Pirelli's, dit volgens KTM. Andere banden zijn daarom niet toegelaten. M.i. flauwe kul. Zoals als eerder gemeld rijden de KTM'ers in Duitland en UK met Avon banden. Avon heeft namelijk wel een V-wegband.
Bridgestone BT012 heeft ook de goede maat met juiste codering voor het achterwiel. Oogt wel erg smal en niet zo ruig. Zag bij Sommer deze band achter in combinatie met de BT045 voorband (H-type). Kon zien dat die rijder het profiel van de achterband volledig benut. Voorband zat hij nog ca. 8mm van de rand af. Het lijkt of de BT012 achter nietzo ver doorloopt als de pirelli.
Dit ter info.
HP
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 1:12 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | Koen,
Het ingrijpen van de ABS is afgestemd op de Pirelli's, dit volgens KTM. Andere banden zijn daarom niet toegelaten. M.i. flauwe kul. Zoals als eerder gemeld rijden de KTM'ers in Duitland en UK met Avon banden. Avon heeft namelijk wel een V-wegband.
Bridgestone BT012 heeft ook de goede maat met juiste codering voor het achterwiel. Oogt wel erg smal en niet zo ruig. Zag bij Sommer deze band achter in combinatie met de BT045 voorband (H-type). Kon zien dat die rijder het profiel van de achterband volledig benut. Voorband zat hij nog ca. 8mm van de rand af. Het lijkt of de BT012 achter nietzo ver doorloopt als de pirelli.
Dit ter info.
HP |
heeft avon een V voorband voor het 21 inch voor wiel van de ktm ???? ikku nog nooit gezien
en kan hem op de site ook niet vinden heb je daar geen plaatje van of meer info
|
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 12:04 Onderwerp: |
|
|
www.avon-tyres.co.uk
Probeer fitment guide. KTM invoeren en 990. Dan krijg je de keuzes van Avon.
Is de Roadrider AM26 in de juiste maten en indicatoren. Prijsje in nederland voor en achter incl. omleggen etc. volgens mij 290 euro.
Harm
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 12:38 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | www.avon-tyres.co.uk
Probeer fitment guide. KTM invoeren en 990. Dan krijg je de keuzes van Avon.
Is de Roadrider AM26 in de juiste maten en indicatoren. Prijsje in nederland voor en achter incl. omleggen etc. volgens mij 290 euro.
Harm |
NICE GOOD TO NOW thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 22 Sep. 2007, 13:30 Onderwerp: |
|
|
Een dealer/bandenzaak MAG overigens wel een band met een lagere snelheidsindicatie opleggen (zoals de TKC), maar moet de motor dan voorzien van de bijgeleverde waarschuwingsstickertjes...
ja we zijn al bijna net zo gek als in de VS...
Probleem van de BT12 is dat ie zo hard slijt op de adventure
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 15:40 Onderwerp: |
|
|
Vandaag (7 oktober) de nieuwe KTM jas geprobeerd (gekocht via het forum) en wou ook even de schaamdraadjes van de pirelli's afrijden. Zaten er na 1000km nog op. M.a.w. even op het klaverblad bij heerenveen rond banjeren.
Bij 115 km begon het voorwiel te glijden over de noppen. Noppen flink warm en wat mij opviel, de noppen zijn net kauwgum, plakkerig en zacht. Mijn nagel bleven er gewoon instaan. Conclusie goede grip, je voelt dat die begint te glijden. Echter je kunt er niet echt plat mee. Met de GS kon ik ca. 125 rond met Anakee's.
Achterband gaf geen krimp. Zou kunnen omdat ik de achterveer heel strak (hoog) heb staan en de voorveer juist laag, waardoor ik meer druk krijg op het voorwiel.
Heeft iemand die Avon banden al gemonteerd, zo ja wat zijn de ervaringen??
Harm
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 16:09 Onderwerp: |
|
|
probeer eens juist die achterveer iets minder te geven dan juist om het voorwiel wat te ontzien misschien? (ik kan absoluut niet op de weg rijden hoor.. )
Dan ben ik ook wel benieuwd of een anakee voorbandje met de originele achter voor oa levensduur jouw 'rondetijd' wat kan verbereren!
Vond zelf de anakee's echt super banden, maar of er verschil in de gs 19" of de ktm 21" zal zitten weet ik echt niet.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 16:22 Onderwerp: |
|
|
of een setje 17 inch monteren ??? die zullen het nog beter doen
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 18:55 Onderwerp: |
|
|
soortgelijk is ook mijn ervaring met de pirelli's.
Essentieel bij die voorband is dat je hem wel echt op 2.4 bar zet.. anders wordt ie nog warmer en smeert ie nog meer.
On betrouwbaar vind ik hem niet.. je merkt het goed, en het is goed te corrigeren, maar de grens komt voor wel snel.
Ik heb daarom Anakee voor erop: en dat rijdt strakker. Ook bij regen zijn ze klekkerder. Alleen mag je officieel met de 21"anakee 'maar' 210km/h: 210 op de GPS rijdt je echter niet snel (veel harder loopt ie niet; 220 ofzo en dan is het op)
Achter heb ik wel gewoon de standaard band.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Dr. Bean,
Loopt de Anakee verder door dan de Pirelli?? M.a.w. heb je meer rubber aan de zijkant en kun je de motor schuiner zetten. Ik ken de Anakee in deze maat namelijk niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 14:15 Onderwerp: |
|
|
Je moet je motor niet schuiner proberen zetten om harder te gaan, integendeel zelfs ...
Met de schouders naar binnen leunen (1ste fase knee-down dus) en combineren met verregaande kijktechniek is een véél effectievere manier om snel te gaan met een Adventure. Zeker omdat ie geen grondspeling-grens aangeeft.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 18:16 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | Dr. Bean,
Loopt de Anakee verder door dan de Pirelli?? M.a.w. heb je meer rubber aan de zijkant en kun je de motor schuiner zetten. Ik ken de Anakee in deze maat namelijk niet. |
Ja de anakee loopt verder door. Voor supermotard stijl heeft dat dus het gewenste effect. Wat Raketman zegt klopt denk ik ook wel.
Let wel: de anakee kan je schuiner houden, maar als ie gaat ie ook veel scherper (omdat je nog schuiner zit).
En idd... met een 'gewone'kan je de stepjes net aan de gron dkrijgen op goed asfalt... met een S moet je dat gewoon niet proberen: step down=stuurdown :(
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 20:25 Onderwerp: |
|
|
Ik krijg net de zijkant van mijn laars aan de grond. En ik rij met mijn tenen op de stepjes en heb niet zoals de meeste motorrijders de laars midden op de stepjes.
Bij de achterveer in de middenstand rij ik de stepjes aan de grond. Nu met 2x rond van max stand, rij ik alleen op rotondes de stepjes aan de grond. Als deze voorband af is ga ik de anakee proberen. Voor mijn gevoel heb ik dan ietsje over.
In snelle doordraaiers zet ik mijn heup al iets in de bocht om de motor rechterop te houden. Soms iets langzamer de bocht in om er sneller uit te komen is natuurlijk beter. Geeft trouwens wel een kick als je uit accelereert dat het achterwiel begint te glijden!!!!
HP
|
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
|
Naar boven |
|
|
|