lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bandenkeus
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Do, 20 Sep. 2007, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zowel de S en niet-S (=ABS) hebben potentiel de zelfde topsnelheid(>200) op de weg dacht ik, blijft naar mijn idee nog onduidelijk waarom geen Metzelers op de niet S?

Groeten Koen

P.S. KTM gegevens komen uit engelstalig document (voor Duitse markt?)

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Do, 20 Sep. 2007, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,

Het ingrijpen van de ABS is afgestemd op de Pirelli's, dit volgens KTM. Andere banden zijn daarom niet toegelaten. M.i. flauwe kul. Zoals als eerder gemeld rijden de KTM'ers in Duitland en UK met Avon banden. Avon heeft namelijk wel een V-wegband.

Bridgestone BT012 heeft ook de goede maat met juiste codering voor het achterwiel. Oogt wel erg smal en niet zo ruig. Zag bij Sommer deze band achter in combinatie met de BT045 voorband (H-type). Kon zien dat die rijder het profiel van de achterband volledig benut. Voorband zat hij nog ca. 8mm van de rand af. Het lijkt of de BT012 achter nietzo ver doorloopt als de pirelli.

Dit ter info.

HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

HP schreef:
Koen,

Het ingrijpen van de ABS is afgestemd op de Pirelli's, dit volgens KTM. Andere banden zijn daarom niet toegelaten. M.i. flauwe kul. Zoals als eerder gemeld rijden de KTM'ers in Duitland en UK met Avon banden. Avon heeft namelijk wel een V-wegband.

Bridgestone BT012 heeft ook de goede maat met juiste codering voor het achterwiel. Oogt wel erg smal en niet zo ruig. Zag bij Sommer deze band achter in combinatie met de BT045 voorband (H-type). Kon zien dat die rijder het profiel van de achterband volledig benut. Voorband zat hij nog ca. 8mm van de rand af. Het lijkt of de BT012 achter nietzo ver doorloopt als de pirelli.

Dit ter info.

HP


heeft avon een V voorband voor het 21 inch voor wiel van de ktm ???? ikku nog nooit gezien
en kan hem op de site ook niet vinden heb je daar geen plaatje van of meer info
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

www.avon-tyres.co.uk

Probeer fitment guide. KTM invoeren en 990. Dan krijg je de keuzes van Avon.

Is de Roadrider AM26 in de juiste maten en indicatoren. Prijsje in nederland voor en achter incl. omleggen etc. volgens mij 290 euro.

Harm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Sep. 2007, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

HP schreef:
www.avon-tyres.co.uk

Probeer fitment guide. KTM invoeren en 990. Dan krijg je de keuzes van Avon.

Is de Roadrider AM26 in de juiste maten en indicatoren. Prijsje in nederland voor en achter incl. omleggen etc. volgens mij 290 euro.

Harm


NICE GOOD TO NOW thanks wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 22 Sep. 2007, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Een dealer/bandenzaak MAG overigens wel een band met een lagere snelheidsindicatie opleggen (zoals de TKC), maar moet de motor dan voorzien van de bijgeleverde waarschuwingsstickertjes...

ja we zijn al bijna net zo gek als in de VS...

Probleem van de BT12 is dat ie zo hard slijt op de adventure smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag (7 oktober) de nieuwe KTM jas geprobeerd (gekocht via het forum) en wou ook even de schaamdraadjes van de pirelli's afrijden. Zaten er na 1000km nog op. M.a.w. even op het klaverblad bij heerenveen rond banjeren.

Bij 115 km begon het voorwiel te glijden over de noppen. Noppen flink warm en wat mij opviel, de noppen zijn net kauwgum, plakkerig en zacht. Mijn nagel bleven er gewoon instaan. Conclusie goede grip, je voelt dat die begint te glijden. Echter je kunt er niet echt plat mee. Met de GS kon ik ca. 125 rond met Anakee's.

Achterband gaf geen krimp. Zou kunnen omdat ik de achterveer heel strak (hoog) heb staan en de voorveer juist laag, waardoor ik meer druk krijg op het voorwiel.

Heeft iemand die Avon banden al gemonteerd, zo ja wat zijn de ervaringen??

Harm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

probeer eens juist die achterveer iets minder te geven dan juist om het voorwiel wat te ontzien misschien? (ik kan absoluut niet op de weg rijden hoor.. tongue )

Dan ben ik ook wel benieuwd of een anakee voorbandje met de originele achter voor oa levensduur jouw 'rondetijd' wat kan verbereren!
Vond zelf de anakee's echt super banden, maar of er verschil in de gs 19" of de ktm 21" zal zitten weet ik echt niet.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

of een setje 17 inch monteren ??? die zullen het nog beter doen tongue3 laugh wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

soortgelijk is ook mijn ervaring met de pirelli's.

Essentieel bij die voorband is dat je hem wel echt op 2.4 bar zet.. anders wordt ie nog warmer en smeert ie nog meer.
On betrouwbaar vind ik hem niet.. je merkt het goed, en het is goed te corrigeren, maar de grens komt voor wel snel.

Ik heb daarom Anakee voor erop: en dat rijdt strakker. Ook bij regen zijn ze klekkerder. Alleen mag je officieel met de 21"anakee 'maar' 210km/h: 210 op de GPS rijdt je echter niet snel (veel harder loopt ie niet; 220 ofzo en dan is het op)

Achter heb ik wel gewoon de standaard band.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dr. Bean,

Loopt de Anakee verder door dan de Pirelli?? M.a.w. heb je meer rubber aan de zijkant en kun je de motor schuiner zetten. Ik ken de Anakee in deze maat namelijk niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet je motor niet schuiner proberen zetten om harder te gaan, integendeel zelfs worried2 ...

Met de schouders naar binnen leunen (1ste fase knee-down dus) en combineren met verregaande kijktechniek is een véél effectievere manier om snel te gaan met een Adventure. Zeker omdat ie geen grondspeling-grens aangeeft.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

HP schreef:
Dr. Bean,

Loopt de Anakee verder door dan de Pirelli?? M.a.w. heb je meer rubber aan de zijkant en kun je de motor schuiner zetten. Ik ken de Anakee in deze maat namelijk niet.


Ja de anakee loopt verder door. Voor supermotard stijl heeft dat dus het gewenste effect. Wat Raketman zegt klopt denk ik ook wel.

Let wel: de anakee kan je schuiner houden, maar als ie gaat ie ook veel scherper (omdat je nog schuiner zit).

En idd... met een 'gewone'kan je de stepjes net aan de gron dkrijgen op goed asfalt... met een S moet je dat gewoon niet proberen: step down=stuurdown :(

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Okt. 2007, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik krijg net de zijkant van mijn laars aan de grond. En ik rij met mijn tenen op de stepjes en heb niet zoals de meeste motorrijders de laars midden op de stepjes.

Bij de achterveer in de middenstand rij ik de stepjes aan de grond. Nu met 2x rond van max stand, rij ik alleen op rotondes de stepjes aan de grond. Als deze voorband af is ga ik de anakee proberen. Voor mijn gevoel heb ik dan ietsje over.

In snelle doordraaiers zet ik mijn heup al iets in de bocht om de motor rechterop te houden. Soms iets langzamer de bocht in om er sneller uit te komen is natuurlijk beter. Geeft trouwens wel een kick als je uit accelereert dat het achterwiel begint te glijden!!!!

HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 9 Okt. 2007, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt natuurlijk ook een ander setje wielen plaatsen, 19"voor/17"achter. Heb je net wat meer bande keus. Zo het schijnt stuurt de adv dan wat stabieler.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=71423



adv.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  110.89 KB
 Weergegeven:  205 keer

adv.jpg



_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif