Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Za, 15 Sep. 2007, 22:01 Onderwerp: Re: Bandenkeus |
|
|
[quote="EricLC8"].
Voorband heeft me al een paar keer bijna verrast en 1 van de weinige opties zijn; voor annakee en origineel pirelli achter.
Met het originele voorwiel en 17 achter kun je kiezen uit Jawel Pirelli Mt 90,metzeller tourance ,complete set van annakee etc etc.
quote]
Op het engelse forum en duitse forum rijden ze met AVON straatbanden. In de juiste maten en snelheids indicator. Betere wegligging en kunt (nog) platter door de bochten. Type Roadrider AM26. Compleet setje kost ca. 290 euro incl. omleggen en balanceren.
HP |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2007, 10:33 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip maar ik heb inmiddels al een setje bestelt pirelli achter en metzeler Tourance voor (eigenlijk ook pirelli is van dezelfde fabriek).
Voor de adventure denk ik een goede keus.
Hoe Avon tegenwoordig is weet ik niet maar in 1996 voor de trip naar Isle off Man 2000 km met een nieuw setje gedaan onder een gsxr 1100 vertrouwen in Avon is er niet zo ga liever voor de wat bekendere merken.
Toch bedankt voor de moeite. _________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2007, 20:20 Onderwerp: |
|
|
Tourance voor is een goede keuze. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Anakee. Geeft een iets betere grip, echter smeert sneller bij warm weer. Op nat wegdek is de Anakee beter.
Toch vind ik de pirelli ook niet slecht. Ben met deze banden een weekje ik het zwartewoud geweest. Achterband voldoet prima, voorband al het profiel eraf gereden (3-4mm), De voorkant drift wel wat weg in de haarspeld bochten. Even wennen maar eigenlijk geen probleem. Kon vele BMW GSA zonder moeite bijhouden. Moet nu ook nieuwe banden en ga bij Sommer even kijken. Voorbandje voor 68 euro, achter geloof ik 105 euro. Montage 14 euro per band.
Harm |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2007, 20:26 Onderwerp: |
|
|
Eerste keus voor mij was ook Anakee maar is tijdelijk niet leverbaar.
Vandaar de keus op Tourance zoals je al aangeeft ook niet verkeerd.
Grt Eric. _________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2007, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Misschien bekend maar er is een officieel pdf document met band adviesen van KTM. Tips hoe ik dit als attachment kan meesturen?
Of anders misschien iets voor het download deel?
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2007, 12:41 Onderwerp: |
|
|
Als er meer keus in staat dan de Pirelli's hoor of zie ik dat graag!
Maar volgens mij is Pirelli de enige wegband / licht off road keus. _________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2007, 18:10 Onderwerp: |
|
|
Je kunt eenvoudig bij een bandenzaak zoals www.mopedreifen.de de maten opgeven en kijken welke banden voldoen.
dan vind je heel snel dat er maar 2 V-types banden zijn in 90-90 21" : de originele MT90 A/T en de AM26. De AM26 is meer een straatband, maar ook absoluut een tourband, en geen raceband. Wordt ook niet hoog aangeschreven om zijn natgrip!
In de H-types is echter veel keus; maar officieel mag je geen H-type monteren omdat die maar toto 210km/h is goedgekerud, terwijl de motor harder kan.
Voor de achterband heb je wel een grote keuze: o.a. BT12 en Diablo, maar ook een hele serie 'tour' banden.
Ik heb een jaar geleden als eens een overzicht bij elkaar gezet -zie link hieronder- , en als je even zoekt op topic "banden" dan vind je al erg veel:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68&highlight=banden _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2007, 19:14 Onderwerp: |
|
|
EricLC8 schreef: | Als er meer keus in staat dan de Pirelli's hoor of zie ik dat graag!
Maar volgens mij is Pirelli de enige wegband / licht off road keus. |
Copy/past uit het officiel KTM pdf document:
950 ADVENTURE (S) + 990 ADVENTURE S:
90/90 - 21 M/C 54 V Pirelli MT 90 Scorpion A/T
150/70 - 18 M/C 70 V Pirelli MT 90 Scorpion A/T
90/90 - 21 M/C 54 R M+S Metzeler MCE Karoo 2
150/70 - 18 M/C 70 R M+S Metzeler MCE Karoo
90/90 - 21 M/C 54 S TT M+S Continental TKC80
150/70B18 M/C 70Q TT M+S Continental TKC80
Voor de 990 ADVENTURE ABS
hetzelfde alleen NIET de Metzelers,
Voor de liefhebbers van het hele PDF document met alle KTM modelen (incl. load & speed), stuur even een e-mailtje,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2007, 19:46 Onderwerp: |
|
|
ja, dit lijstje is gewoon de duitse toelating:
In Dl zijn voor elke motor alleen bepaalde types/merken banden goedgekeurd. Zonder die keuring mag je er officieel niet mee rijden.... (gelukkig hebben wij dat hier niet).
In Nl geld de regel dat een band moet voldoen aan de prestaties van het voertuig, ongeacht of je die ook gebruikt: Dus moet de 950/990 officieel een V-type of hogere snelheidsindicatie band hebben.
In de praktijk zal een verzekering echter niet snel moeilijk doen, tenzij de banden duidelijk een rol van betekenis hebben gespeeld bij een ongeval. (stel je krijgt een klapband ofzo....) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2007, 23:39 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou de Metzeler niet op de 990 ABS mogen ?
Heeft die dan zo weinig grip waardoor het ABS sneller gaat ingrijpen ofzo ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2007, 3:27 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Waarom zou de Metzeler niet op de 990 ABS mogen ?
Heeft die dan zo weinig grip waardoor het ABS sneller gaat ingrijpen ofzo ? |
nee dat is geen V band er is maar een V band voor de adventure en dat is de band die er opligt vanaf de fabriek |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2007, 11:15 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Raketman schreef: | Waarom zou de Metzeler niet op de 990 ABS mogen ?
Heeft die dan zo weinig grip waardoor het ABS sneller gaat ingrijpen ofzo ? |
nee dat is geen V band er is maar een V band voor de adventure en dat is de band die er opligt vanaf de fabriek |
Allemaal goed en wel, maar is de TKC dan een V-band ?
Die mag er dan wel op... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2007, 20:13 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | mr wheely schreef: | Raketman schreef: | Waarom zou de Metzeler niet op de 990 ABS mogen ?
Heeft die dan zo weinig grip waardoor het ABS sneller gaat ingrijpen ofzo ? |
nee dat is geen V band er is maar een V band voor de adventure en dat is de band die er opligt vanaf de fabriek |
Allemaal goed en wel, maar is de TKC dan een V-band ?
Die mag er dan wel op... |
zoals ik hier boven aangaf ER IS MAAR 1 V BAND dus de TKC is geen V band |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 19 Sep. 2007, 20:38 Onderwerp: |
|
|
Blijft de vraag staan: Waarom wel een Metzeler op de S en niet op de ABS versie?
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2007, 1:09 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Blijft de vraag staan: Waarom wel een Metzeler op de S en niet op de ABS versie?
Groeten Koen | als je onder de aangegeven snelheid blijft die de band MAG halen, kan je er alles op leggen, maar zoals Dr Bean zegt, als je
een ongeluk tegen komt kan je verzekering wel eens heel moeilijk gaan doen, en zoals altijd zoekt de verzekering niet hoe het komt maar hoe komen ze er onderuit |
|
Naar boven |
|
|
|