Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
|
Naar boven |
|
 |
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:49 Onderwerp: |
|
|
Hi Koen,
Ik zie geen foto ?!?
Ik heb er zelf ook wel eens last van... ook alleen met een warme motor...
maar dan als ik hem na bv even tanken weer start... je hoord dan ook het tikken van (ik denk) de distributie ketting.
na een paar keer gas geven is het opgelost...
Olie peil al een paar keer nagekeken, maar daar is niets mis mee.
Groeten,
Edwin
|
|
Naar boven |
|
 |
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:51 Onderwerp: |
|
|
sorry,
Ik zie de foto nu wel...
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:52 Onderwerp: |
|
|
En nou dan????
Je was weer te snel, hé jongen.
(ten minste....ik zie wel een foto!)
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:01 Onderwerp: Re: Wat is dit ?? |
|
|
koen warnar schreef: | Ik heb al een tijdje last van het feit dat als de motor warm is, ik te weinig oliedruk heb bij stationer toerental (lees; het olielampje knippert voorzichtig bij 1200 rpm).
In eerste instantie dacht ik aan de kwaliteit van de olie, deze zit er nu 75ookm in (motul 5100 10W40). en ff het oliefilter uitwassen. Tot mij verbazing vond ik het volgende, zie foto. Wat is dit??? Het is van kunststof en het lijkt een thermoharder (hard kunstof als bv bakkoliet).
Moest eigenlijk meteen denken aan bv een schoepje van de oliepompwaaier !??
Wie het weet mach het zeggen. |
Hoi Koen
Ik weet het ook niet maar een paar dingen weet ik denk ik wel.
Het stationair toerental moet volgens mij zo rond de 1400 toeren liggen dit zorgt dat de oliepomp je distributie sneller op olie druk heeft als die warm is. ( en dus minder rammelt na een warme start).Peil aan max hebben kan hierbij ook helpen.
Wat betreft de olie die moet volgens mij 10W50 zijn. opgave fabrikant.
Wat betreft het olie filter uitwassen, dit is eem papieren filter van ongeveer 10 euro , ik zou hem dan gewoon verversen.Schoonmaken lukt misschien ook wel niet goed omdat de fijne mazen ook schoon moeten zijn als de olie pomp zijn druk niet kwijt kan gaat hij rond pompen via de By pass en dan kan je olie lampje ook van gaan knipperen.
Wat ik ook nog even zou doen is het grove olie filter controleren als je zulke groote brokstukken vind in je olie.
Succes bij het vinden van je probleem
Johan
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:21 Onderwerp: |
|
|
Tja wat is dat...
Moest ik me die vraag gesteld hebben bij elk dingetje dat de eerste keer uit mijn oliezeven kwam, was ik nu knettergek.
Als je echt wil weten of dat ding van de oliepomp afkomstig is zit er maar één ding op zeker ?
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:42 Onderwerp: |
|
|
lijkt op een stukje bekledingsmateriaal van de kettinggeleider van de nokkenaskettin (spanner). Maar het kan ook wat anders zijn...
Als er niet meer afkomt kan het weinig kwaad denk ik.
Oliezeef checken.
en euhm: Ik snap het niet zo goed... een motor van 15 mille kopen en dan een hel belangrijkste filter in het geheel uitwassen met alle risico's van dien (lekkage van het filter, vuil van de vieze naar de schone kant spoelen etc) op 9,95 uit te sparen ??????
En olie opwaarderen is ook een beetje onzinnig denk ik.
Als je friet bakt, en vet is oud, wordt het ook niet nieuw door er een litertje nieuw bij te gooien toch? (hoewel sommige frietzaken dat wel denken .... )
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 0:27 Onderwerp: |
|
|
Tuurlijk hebben jullie gelijk vwb het filter en het op warderen van de olie.
Over 2 weken krijgt hij de 30k beurt en om dan meteen 100km op en af te rijden voor een nieuw filter en olie is ook weer zoiets. van daar!
We zullen zien wat ze bij sommer zeggen.
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 0:44 Onderwerp: |
|
|
ik heb die stukjes ook in mijn olie gehad bij mijn EXC en dit kwam van mijn ontsteking
ik zou zeggen even langs je dealer, kan je direct je grote beurt laten doen
|
|
Naar boven |
|
 |
papa
Geregistreerd op: 10-8-2007 Berichten: 20
|
Geplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 13:44 Onderwerp: |
|
|
je moet even olie druk meten bij de keting spanner moet minimaal 1,5 bar zijn als hij minder is dan is je veer van overdruk ventiel korter dan 41 mm veer zit achter de koppeling op de olie pomp
|
|
Naar boven |
|
 |
|