lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wat is dit ??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:36    Onderwerp: Wat is dit ?? Reageer met quote

Ik heb al een tijdje last van het feit dat als de motor warm is, ik te weinig oliedruk heb bij stationer toerental (lees; het olielampje knippert voorzichtig bij 1200 rpm).
Voorheen was dit pas na 200km goed jagen, van de week na 15km.

In eerste instantie dacht ik aan de kwaliteit van de olie, deze zit er nu 75ookm in (motul 5100 10W40). Omdat de grote beurt pas over 3weken is, dacht ik laat ik de olie eens opwarderen -->1ltr er uit 1ltr nieuwe er in en ff het oliefilter uitwassen. Tot mij verbazing vond ik het volgende, zie foto. Wat is dit??? Het is van kunststof en het lijkt een thermoharder (hard kunstof als bv bakkoliet).
Moest eigenlijk meteen denken aan bv een schoepje van de oliepompwaaier !??

Wie het weet mach het zeggen.



PICT0156.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  170.28 KB
 Weergegeven:  314 keer

PICT0156.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
edwin



Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 43
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Koen,

Ik zie geen foto ?!?

Ik heb er zelf ook wel eens last van... ook alleen met een warme motor...
maar dan als ik hem na bv even tanken weer start... je hoord dan ook het tikken van (ik denk) de distributie ketting.

na een paar keer gas geven is het opgelost...

Olie peil al een paar keer nagekeken, maar daar is niets mis mee.

Groeten,
Edwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
edwin



Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 43
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

sorry,

Ik zie de foto nu wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

En nou dan????

Je was weer te snel, hé jongen.
(ten minste....ik zie wel een foto!)

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:01    Onderwerp: Re: Wat is dit ?? Reageer met quote

koen warnar schreef:
Ik heb al een tijdje last van het feit dat als de motor warm is, ik te weinig oliedruk heb bij stationer toerental (lees; het olielampje knippert voorzichtig bij 1200 rpm).

In eerste instantie dacht ik aan de kwaliteit van de olie, deze zit er nu 75ookm in (motul 5100 10W40). en ff het oliefilter uitwassen. Tot mij verbazing vond ik het volgende, zie foto. Wat is dit??? Het is van kunststof en het lijkt een thermoharder (hard kunstof als bv bakkoliet).
Moest eigenlijk meteen denken aan bv een schoepje van de oliepompwaaier !??

Wie het weet mach het zeggen.


Hoi Koen

Ik weet het ook niet maar een paar dingen weet ik denk ik wel.
Het stationair toerental moet volgens mij zo rond de 1400 toeren liggen dit zorgt dat de oliepomp je distributie sneller op olie druk heeft als die warm is. ( en dus minder rammelt na een warme start).Peil aan max hebben kan hierbij ook helpen.
Wat betreft de olie die moet volgens mij 10W50 zijn. opgave fabrikant.
Wat betreft het olie filter uitwassen, dit is eem papieren filter van ongeveer 10 euro , ik zou hem dan gewoon verversen.Schoonmaken lukt misschien ook wel niet goed omdat de fijne mazen ook schoon moeten zijn als de olie pomp zijn druk niet kwijt kan gaat hij rond pompen via de By pass en dan kan je olie lampje ook van gaan knipperen.
Wat ik ook nog even zou doen is het grove olie filter controleren als je zulke groote brokstukken vind in je olie.

Succes bij het vinden van je probleem

Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Tja wat is dat...

Moest ik me die vraag gesteld hebben bij elk dingetje dat de eerste keer uit mijn oliezeven kwam, was ik nu knettergek.

Als je echt wil weten of dat ding van de oliepomp afkomstig is zit er maar één ding op zeker ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2007, 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt op een stukje bekledingsmateriaal van de kettinggeleider van de nokkenaskettin (spanner). Maar het kan ook wat anders zijn...

Als er niet meer afkomt kan het weinig kwaad denk ik.

Oliezeef checken.

en euhm: Ik snap het niet zo goed... een motor van 15 mille kopen en dan een hel belangrijkste filter in het geheel uitwassen met alle risico's van dien (lekkage van het filter, vuil van de vieze naar de schone kant spoelen etc) op 9,95 uit te sparen ??????

En olie opwaarderen is ook een beetje onzinnig denk ik.

Als je friet bakt, en vet is oud, wordt het ook niet nieuw door er een litertje nieuw bij te gooien toch? (hoewel sommige frietzaken dat wel denken .... )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk hebben jullie gelijk vwb het filter en het op warderen van de olie.

Over 2 weken krijgt hij de 30k beurt en om dan meteen 100km op en af te rijden voor een nieuw filter en olie is ook weer zoiets. van daar!

We zullen zien wat ze bij sommer zeggen.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb die stukjes ook in mijn olie gehad bij mijn EXC en dit kwam van mijn ontsteking
ik zou zeggen even langs je dealer, kan je direct je grote beurt laten doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
papa



Geregistreerd op: 10-8-2007
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2007, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

je moet even olie druk meten bij de keting spanner moet minimaal 1,5 bar zijn als hij minder is dan is je veer van overdruk ventiel korter dan 41 mm veer zit achter de koppeling op de olie pomp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif