lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ervaringen overstap 1200gs naar 990 adv.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:
Ik ben dus de bezitter van een 950 sm echter ik vind de GSA 1200 echt een bijzonder mooie motor.

Het comfort gedeelte spreekt mij erg aan.
Ik heb ook diverse malen op een 990 gezeten, echter qua rijden vind ik dit te veel op mijn 950 lijken.

Ik ben benieuwd wie me iets over de rijd eigenschappen van een gsa 1200 kan vertellen. Is een wheelie op het gas nog mogelijk?
Hoe gaat hij door de bochten etc.

ik ben benieuwd

ik denk dat je nu een van de best stuurende motors hebt die er zijn
nu ga je toch niet overstappen op een traktor om dat het zadel beter is
laugh laugh wink3 wink3
wry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:


Ik ben benieuwd wie me iets over de rijd eigenschappen van een gsa 1200 kan vertellen. wry


Volgens mij ben je dan erg op het verkeerde forum !
thinking2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ohhh ik dacht dat ik juist in het goede topic zat.

Bedoel in dit topic zijn er genoeg die van een gs naar een 990 zijn gegaan.
Kunnen zij mij ook vertellen wat ze zo goed vonden aan de ktm in vergelijking met een Gs en dan trek ik mijn conclusies wel of ik mijn ktm moet houden of moet inruilen op een adventure of een gs
rolleyes3

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat je daar toch zelf achter moet komen ?????
ben jij zo dat je je een motor laat aan praten
of moet die jezelf ook nog bevallen thinking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
ik denk dat je daar toch zelf achter moet komen ?????
ben jij zo dat je je een motor laat aan praten
of moet die jezelf ook nog bevallen thinking


thinking

Nee natuurlijk niet,
Natuurlijk moet jezelf een testrit maken en ervaren hoe een motor rijd.
Echter kan je in je achter hoofd wel ervaring van anderen houden.
Das ook de reden dat motortesten in de diverse motorbladen gelezen worden.

Mijn probleem is dat hier in de buurt nergens een GS adventure te koop staat en ik dus niet even kan gaan test rijden. (testrit komt wel als ik tijd heb)
Andere hebben deze ervaring wel, vandaar dit topic.
Ik zou graag de ervaringen horen van mede forumers die op beide motoren hebben gereden en waarom ze uiteindelijk hebben gekozen voor een ktm of een gsa.

Ik vind zelf het uiterlijk, de zit en de diverse opties op de GSA mooier als op de ktm.
Echter zegt uiterlijk niets, als een motor na verloop van tijd problemen krijgt, recalls, Saai blijkt te rijden, hoge onderhouds kosten heeft etc.
Zoals ik al schreef ik weet niets van de GSA in vergelijking met de Ktm Adventure vandaar mijn vraag.
smug

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2008, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Saai blijkt te rijden
Ik heb hier niets aan toe te voegen. Maar daar zullen ze op het GS forum wel niet mee eens zijn. Heb zelf 4 GS-en gehad. 1200GS(A) is m.i. emotieloos. HP2 te duur en niet all round.

Je gaat van een SM naar een reisenduro. Dat moet je leuk vinden. Belangrijker dan het logo.

Kan me trouwens niet voorstellen dat je de meestverkochte motorfiets in Europa niet in jouw buurt kan vinden.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Feb. 2008, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Zwartepoorte in Goes staat een demo GS Adventure. Half uurtje rijden vanaf BoZ.

En saai rijden, ja dat klopt. Vergeleken bij een Adventure is een GSA rijker uitgerust, ziet er ook wel wat luxer uit, zadel zit wat beter maar..

SAAAAAI

En dan ook nog dat gewicht, dat ding weegt volgens mij bijna 300 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Za, 23 Feb. 2008, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je dat zeker van Zwartepoorte? shocked2

Ik heb met Zwartepoorte gebeld, deze hebben al hun motoren afgestoten naar Motorpoort Goes. (meer als 35 motoren)

Ik heb dus al gebeld met Motorpoort. Op de BMW site staat dat hun een adventure hebben, echter de verkoper zegt zelf dat dit niet klopt
Ze hebben geen GSA.

Zonde anders was ik er al geweest.
Alvast bedankt
Sharky
thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
akako



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 46
Woonplaats: Hoeven

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb 3-4 maanden geleden een proefrit gemaakt bij Zwartepoorte. Dus die info loopt een neetje achter. Probeer anders eens Mofra in Rijen, ook redelijk bij je in de buurt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Di, 26 Aug. 2008, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Laps, na een tweede testrit, stond ik daar ook weer met die grote glimlach. Noemen ze tegenwoordig de KTM glimlach !

Na al die jaren BMW boxers (roadster, gs 2v, gs 2v, gs4v, gs4v, en 1200rt), vond ik dat ik eens een motor mocht hebben die mijn aldrenaline wat doet stijgen.

En zo gaat de 2v gs finaal, want er komt een KTM in de plaats. Qua overnameprijs gaat het mij zeker gaan spijten, maar ik zi die KTM gewoon zitten.

Voor 10.250 euro ga ik dus een ktm hebben een 990 met ander tandwieltje, handverwarmers, valbaren voor, kofferdragers, en ABS er nog toe ook. Die kleine 3000 km op de teller neem ik erbij.

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Aug. 2008, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij met een 1200rt (de 1200gs is hetzelfde maar dan met plastiek minder, al mag je dat nooit vertellen tegen een 1200gs rijder !) en nu met een 990 adventure.

Je kan die twee gewoon niet vergelijken. Op alle vlak rijden die gewoon anders !

Voor of tegen 1200gs of KTM vind ik maar niets. Het zijn beide leuke motoren. Ik hou nl. niet van mensen in te delen in kampen.

Ik begrijp hoe langer hoe meer ook niet meer waarom iedereen die 1200gs wil en niet een KTM. Ik hoop dat de KTM mij geen technische miserie zal geven, of ik ga het mij snel beklagen !

Volgens mij kies je ofwel voor een bijna perfecte 1200rt of voor iets anders een 990 KTM. Door de kostprijs van een 1200gs met zijn abs en dergelijke (zeker voor een 1200 adv) heb je een 1200rt en dan kies je volgens mij gewoon voor een rt. Als je percé, gs wil rijden, dan koop je een KTM, omdat die zijn prestaties gelijk zet met zijn imago, een prestatie die de gs niet kan doen kloppen met zijn imago.

Dit moest ik even kwijt.

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Aug. 2008, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reed met een Pan en was vol lof over die motor, maar werd soms gepakt door het hoge gewicht. Toen wou ik een motor die in de buurt kwam die lichter was en meer leven in zich had. Na verschillende testritten met allerhande motoren waaronder de 1200GS heb ik gekozen voor de KTM omwille van looks, gevoel en vooral zijn karakter.
Ik had een smile van het ene tot het andere oor, een toermotor waar je offroad mee kon gaan en het karakter van een circuitbanaan. Rij er nu een jaar mee en vind hem nog altijd super alleen op snelwegritten mis ik mijn pannetje rolleyes

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jan. 2012, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:
Ohhh ik dacht dat ik juist in het goede topic zat.

Bedoel in dit topic zijn er genoeg die van een gs naar een 990 zijn gegaan.
Kunnen zij mij ook vertellen wat ze zo goed vonden aan de ktm in vergelijking met een Gs en dan trek ik mijn conclusies wel of ik mijn ktm moet houden of moet inruilen op een adventure of een gs
rolleyes3


Mijn vorige motor was een B*W 1200 GSA. Die reed best wel aangenaam, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik heb er flink wat brokken aan gehad. Terug verkocht als ie 2 jaar oud was en de nieuwe eigenaar had twee weken later een afgebroken klep. Quasi de volledige motor diende gereviseerd te worden. Een wheelie trekken met de GS is geen probleem, maar met de 990 gaat dat ook, al gaat het makkelijker met een iets groter tandwiel achteraan.

De 990 is eigenlijk de eerste motor die ik niet beu ben na een jaar. Deze is een blijvertje. Als je graag offroad rijdt is er eigenlijk geen vergelijk. De 990 steekt met kop en schouders boven de GS uit. Qua zitcomfort : ik het het gelzadel geplaatst van KTM en dat scheelt echt veel qua comfort.

Op sportief vlak is de KTM superieur. Als je echt wil vlammen op de baan, overweeg dan een extra setje velgen op 17" - 19" met straatrubber.

Qua betrouwbaarheid mag ik niet klagen. Ik heb er 15K mee gereden vorig jaar en eigenlijk geen kosten gehad.

Hopelijk heb je er iets aan.

Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jan. 2012, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ook mijn vorige motor is een 1200GSA.
Ik zat al vijf jaar te kwijlen als ik het geluid van een 950/990 voorbij hoorde komen..

Afgelopen mei was ik met mijn TTR-etje mee met een enduro trip van 2000km door Portugal. Er waren daar voornamelijk eenpitters mee en een aantal 950/990 Adventures. Ik stond te kijken hoe relatief eenvoudig (althans dat leek zo) de eigenaren met de eenpitters meereden.

Dat was voor mij de druppel.
Eenmaal terug, de1200 ingeruild voor een 990.

Het grootste verschil: ik ben weer aan het motorrijden...!
Luxe gaat op de duur vervelen (1200.) En de manier waarop een 990 aan het gas hangt, is werkelijk verslavend.

Heb nu sinds een krap half jaar 10000 fun kilometers achter de rug.

Om kort te gaan: het was de juiste keuze om over te stappen.
Als over een jaar of 10 de opstap te hoog wordt, kijken we wel weer verder...

Gr.
(van een ouwe lul van 44.. nice )

Mark

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Za, 7 Jan. 2012, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mmm,

Ik heb hier voor de een of andere reden een reply gegeven op een oude post uit 2008. ALs de topic starten nu zijn keuze heeft gemaakt ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif