Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 8 Aug. 2007, 20:11 Onderwerp: |
|
|
sorry: herformulering:
Brouwer heeft het pand in Nijkerk verkocht en gaat nu verder met motocity in Apeldoorn, wat ze nieuw aangekocht hebben.
Nijkerk blijft als servicepunt idd bestaan.
zie website, en let vooral even op het adres onderaan de pagina. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Do, 6 Dec. 2007, 15:40 Onderwerp: |
|
|
Ziehier mijn mini ervaring met een 990 versus ongeveer alles waar wat ooit gs benaming kreeg bij bmw.
De 80g/s is leuk, de 80gs is ook leuk, de 100gs is ook al leuk en iets beter, de 1100gs is leuk ja, de 1150gs twin spark is leuker maar gewoon te zwaar voor eens naast de weg(voor op de weg neem je beter rt), de 1200 gs, geen idee en ik wil het ook niet weten, de01200gsa is cool maar de afwerking zeg, triestig, de 1200 op rt ah ja, dat is wel oké, maar de 990 adv amai, dat is pas een ervaring, voor het eerst krijg ik wat extra adrenaline als ik wat motor rij en dat toerental blijft stijgen en het rijplezier gaat mee de hoogte in. Alleen zit dat kreng hard, maar daar moet iets aan te doen zijn.
Wat zit ik hier toch te schrijven, ik moet dringend die bestelbon gaan tekenen. Godv. ik weet nu nog altijd niet of het een blauwe of een oranje moet zijn.
Frederik |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 9 Dec. 2007, 2:21 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het, het is vloeken in de kerk. Vandaag even met Theo.nl naar Sommer geweest. Wat denk je,..ze staan in de rij om de GSA1200 van mij te bewonderen
Ik ben nog steeds gek van de 950/990S en weet hoe het rijdt. Als je veel offroad rijdt of veel op het asfalt (én veel bekijks wilt) is de KTM beter.
De GSA heeft als reise-enduro meer in zijn mars. Je kunt zonder dat je er veel van merkt een enorme berg bagage meenemen. Mucho windbescherming. Ik ben ermee door Noorwegen getrokken met volle bagage en dan 75% onverhard. Nooit ketting smeren, weinig tankstops (33L) met 1:16,...heerlijk zitten zonder pijn in je reet
Ik ben de 45j voorbij dus dan mag het,...een BMW.
Wheelies gaat op beide,.....te vaak
Ps. dat rallye machientje daar trok wel mijn aandacht |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2007, 1:22 Onderwerp: |
|
|
Tutu inderdaad, ik was verleden week ook even bij Sommer een heel gaaf opgebouwde Rally fiets voor Dakar? of gewoon een klanten ombouw fiets? gaaf ding in ieder geval. _________________ Groet EricLC8. |
|
Naar boven |
|
|
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2007, 17:15 Onderwerp: Re: GS t.o.v. 990ADV |
|
|
Hydrazine schreef: |
Maaaar de GS rijdt gewoon een stuk gemakkelijker dan de 990ADV. Goed, ik ben dan ook nog geen 30... Wellicht dat het na mijn 30e weer GS wordt.
|
Ik ben 51 en zou slechts in cognito op zo'n blauw-witte gezien willen worden (maar liever niet vanwege het risico van herkenning)!
Ik vind ze log, lomp, lelijk en ik ben er echt nog 30 jaar te jong voor (maar smaken kunnen en mogen verschillen!). Ik heb mijn 950 ADV dan ook niet voor het gemak maar voor de lol. En daaraan geen gebrek. _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
X09978
Geregistreerd op: 25-8-2007 Berichten: 78 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2007, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Na 8 jaar BMW ben ik overgstapt op een KTM Adventure 950. Geen seconde spijt... of toch wel... ik had het een paar jaar eerder moeten doen. Uiteraard de nodige proefritjes bijelkaar gesprokkeld en alles afgewogen. Ieder aspect 2 cijfers gegeven, telkens in de categorie 'verstand' en 'gevoel'. En vervolgens een wegingsfactor en dan gewoon tellen....(beroepsdeformatie,.. what a crap!).
Voor mij is de funfactor van doorslaggevend belang geweest, direct gevolgd door de apartheids-factor. Samengevat noem ik het een "Rivella fiets" een beetje vreemd maar wel lekker. Gaat lang niet zo snel vervelen als cola. Al de praktische verschillen vind je wel in de tests en elders op dit forum.
Groet
JOS |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2007, 11:59 Onderwerp: Re: GS t.o.v. 990ADV |
|
|
Hydrazine schreef: |
Over betrouwbaarheid zou ik kiezen voor de BMW.
|
Mag ik even lachen? BMW GSsen zijn allesbehalve betrouwbaar. Maar die rijders zijn wel érg goed in het verzwijgen van hun misérie. Ik ken genoeg GSsers die met een 1100, een 1150 of een 1200 rijden en de dealer ziet hen graag - en ook regelmatig - komen !
KTM daarentegen is sinds 2005 oer en oer betrouwbaar. Bulletproof.
Voor de rest ga ik helemaal akkoord met je repliek. (hoewel ik toch wel even moest gniffelen met je opmerking dat je met een Adventure geen GSF kon bijhouden... dat ligt niet aan de KTM ! ) |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2007, 20:00 Onderwerp: |
|
|
Héééééé. Geen GS bijhouden????????
Was met Schansmotoren (BMW dealer Heerenveen) in zowel het zwarte woud als het eifel gebergte. Reed met 6 1200GSA. Ervaren rijders die beroepsmatig zeker 20 - 35 dkm per jaar rijden. Conclusie, de 990 Adv doet echt niet onder t.a.v. de GSA. Is zelfs veel lichter te sturen in de haarspeldbochten.
Ligt dus volkomen aan diegene die erop rijdt. Ik reed met scorpions en 3 rijders met normale brede (120 voor en 180 achter) wegbanden. Oke die kunnen net iets eerder bij het uitkomen van de bochten het gas erop zetten waardoor ze iets weg konden lopen. Echter bij het aanremmen en bocht insturen zat ik er altijd weer achter. M.a.w. ze waren echt flauw dat ze steeds dat orange ding weer in hun spiegel hadden. De dealer wil dan ook dat ik weer een GSA koop. Mooi niet dus. De KTM is en blijft een hele speciale fiets die toch weer opvalt tussen de nu al eenheidsworst GSA.
Het verbruik van de KTM is wel aanzienlijk hoger. Zeker 2 liter meer op 100km. Maar om bij dit topic te blijven de KTM is beslist niet langzamer als de GS(A) eerder sneller als je maar in het juiste toerental zit. Heb wel Akra's + mapping. Dus iets meer power als standaard en een 16 tands voor.
En wat betreft dat hard zitten. Ik rij met een S-zadel met gemak 400 - 500 km zonder het gevoel te hebben dat mijn kont zeer doet vanwege dat harde zadel. Het S-zadel wordt momenteel verhoogd (8cm) en harder gemaakt.
Harm |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2007, 21:35 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | En wat betreft dat hard zitten. Ik rij met een S-zadel met gemak 400 - 500 km zonder het gevoel te hebben dat mijn kont zeer doet vanwege dat harde zadel. Het S-zadel wordt momenteel verhoogd (8cm) en harder gemaakt.
|
En zeggen dat er in Nederland een perfecte, relatief goedkope oplossing bestaat die dan nog eens overdraagbaar is naar andere motoren :
http://www.airhawk.nl/lite.php
Werkt perfect voor de lange afstand, en éénmaal aangekomen laat je het ding af en verdwijnt het in een koffer.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2007, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Gave motor. Volgende week de mijne met nieuw zadel + rest!!!
HP |
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 22:10 Onderwerp: |
|
|
@HP : een GSF is niet hetzelfde als een GS ! |
|
Naar boven |
|
|
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | Gave motor. Volgende week de mijne met nieuw zadel + rest!!!
HP |
Ik kan haast niet wachten op je foto's! _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2007, 9:10 Onderwerp: |
|
|
[quote="Raketman"]
Mooi die stickers. Van waar komen die ? Is dat een geldinges ? Toch last van een zeer achterste ? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2007, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Stickertoestanden op koffers en kuip :
http://nl.black-scotchlite.com/universeel/index.php
Zadel : eens goed die link bekijken hé. Is een soort luchtkussen.
Gebruik het enkel voor lange ritten (+700km ofzo).
Voor gewoon gebruik heb ik geen last met het originele zadel. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dus de bezitter van een 950 sm echter ik vind de GSA 1200 echt een bijzonder mooie motor.
Het comfort gedeelte spreekt mij erg aan.
Ik heb ook diverse malen op een 990 gezeten, echter qua rijden vind ik dit te veel op mijn 950 lijken.
Ik ben benieuwd wie me iets over de rijd eigenschappen van een gsa 1200 kan vertellen. Is een wheelie op het gas nog mogelijk?
Hoe gaat hij door de bochten etc.
ik ben benieuwd
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
|