lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ervaringen overstap 1200gs naar 990 adv.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sanderd



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 3
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 12:01    Onderwerp: ervaringen overstap 1200gs naar 990 adv. Reageer met quote

hallo allemaal,

na zo'n 3 generaties gs ben ik toe aan wat anders (denk ik).

een tijdje terug heb ik bij het IBFSA treffen in de Eifel proefgereden op een 990 adv. (erg lekker!). kort daarna op de 990s van Rolf mèt vakantie bagage in en op zijn RMS koffers (ook erg lekker!).

positief tov GS:
-voelt lichter aan
-lc8 motorkarakter, bij doortrekken in hogere toeren heeft een lc8 het naar z'n zin en bij een boxer heb ik toch het idee dat het zeer doet wink2
-de stabiliteit van de motor met en zonder bagage,
-smalle RMS kofferset.
-funfactor/ imago/ exclusiviteit (zou niet mogen functioneel gezien maar laten we eerlijk zijn... wink2


als minpunt de remmerij, achter sneller in ABS als bij GS, en voor lijkt weker, maar da's misschien ook bij alles als je aan een bekrachtigd systeem gewend bent.

de actiradius? tja, in europa is 300-350km voldoende is mijn ervaring. tenzij noorwegen, baltische staten etc. (ben benieuwd naar de ervaringen van Rolf.

...eigenlijk geen reden om het experiment aan te gaan... of toch wel?

ik gebruik de gs als reis-enduro met af en toe een all-roadrit.

wie heeft 'de overstap der overstappen' gedaan en wat zijn de ervaringen in mijn inzetgebied? wat lever je in/krijg je er voor terug? Hoe zit 't met betrouwbaarheid? Wat is de ervaring van na drie weken rijden op een 990 in vergelijk met een GS?

alvast bedankt voor de reacties!

(oh ja, ik heb al diverse vergelijkende tests in 'de bladen' gelezen, dus ik ben al redelijk bekend met de diverse meningen van de heren journalisten).

Groet,
Sander

_________________
...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 16:10    Onderwerp: GS t.o.v. 990ADV Reageer met quote

Heb begin dit jaar de BMW GS aan de kant gezet. Dit is mijn eerste fiets met een ketting aandrijving. Maar als ik al die verhalen lees over een Scott oiler o.i.d. Laat het geen beslissing zijn om geen KTM te gaan rijden. Een spuitbus met ketting-meuk en je bent klaar.

Daarvoor BMW RS gereden, maar die ging mij er iets te snel vandoor...

Heb voor de 990ADV gekozen vanwege zijn erg hoge fun-factor, het zgn. ADHD in het kwadraad. GS rijden werd mij fataal => saai. Echter zal ik de GS wel even missen op de Duitse Autobahn tijdens de vakantie, maar als ik dan aan de voet van de http://en.wikipedia.org/wiki/Stelvio_Pass sta ben ik weer snel genezen.

Maaaar de GS rijdt gewoon een stuk gemakkelijker dan de 990ADV. Goed, ik ben dan ook nog geen 30... Wellicht dat het na mijn 30e weer GS wordt.

Daarnaast had ik moeite m'n vrouw bij te houden op de GS. Die rijdt nl. een Suzuki GSF, maar da's NU verleden tijd.

Een vergeklijkings test tussen de BMW 1200 GSA of de KTM 990 ADV is in mij ogen onzin. Het zijn 2 totaal verschillende motoren!

Mocht je kiezen voor de GS, wat overigens een prima keuze is, direct bij aankoop andere veren+dempers erop. Scheelt veel ergenis mocht je met een KTM 990 ADV mee willen oprijden in het drempel-achtige Nederland.

Over betrouwbaarheid zou ik kiezen voor de BMW. Kijk eens om je heen, de BMW en Pan Europeans rijden het gehele jaar door en kom je overal tegen. De BMW is ook een geweldige sleutelmotor. Binnen 2 minuten het achterwiel eruit en knipper je met je ogen heb je de brandstof tank ernaast staan. Kleppen stellen blijft leuk, ja bij de BMW kun je echt overal makkelijk bij! Qua electronica is de 1150 nog wel te leren, maar de 1200 zit op dat gebied ietsjes anders in elkaar.

Maar wil je dat? Mocht je kiezen voor de GS wordt dan snel lid van de BMW GS Club. Op het forum www.bmwgsclub.nl kun je veel nuttige informatie over de GS ophalen.


tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sanderd



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 3
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hydrazine,

bedankt voor je reactie. ik heb in 5 jaar tijd een 1100, 1150 en nu 2 jaar de 1200 in bezit. onder mijn 1200 zit aftermarket wp vering, volledig instelbaar enzo. het geheel stuurt retestrak thumbsup. dus ervaring met 1200 heb ik al shy

groet,
sander

_________________
...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hierbij het antwoord van de oprichter van de GS Club (die nu na 4x GS 2x oranje in de schuur heeft staan).

De saaiheid van de 1200 komt me bekend voor. Ik heb in mei 2006 een 990 gekocht. En Hydra, ik ben 38, dus ook dan is een KTM leuker dan een GS.

Ik heb de motor niet nodig voor woon-werk (ookal doe ik dat wel), maar voor de lol. En daar is de 990 vol van. Lichtvoetiger dan de GS. Dat ie achter wat eerder blokkeert komt omdat ie wat meer duikt, maar aangezien je toch 90% op je voorrem doet maakt dat niet zoveel uit.

ik heb er nu ruim 10.000 km op staan en geen enkel probleem. 2 kleine recalls en da's minder dan met de 1200. Dus kwalitatief weinig klagen. Hij ziet er op een paar krassen van een forse off road crash nog als nieuw uit. Voor € 350 zijn de kunstofjes met krassen over vernieuwd.

Voor mij is de 990 de beste reisenduro die er op dit moment te krijgen is met een funfactor waar de GS niet aan kan tippen. Gewoon doen!

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Kappa schreef:
En Hydra, ik ben 38, dus ook dan is een KTM leuker dan een GS.



Oeps....ik ben 45, moet ik nu een BMW gaan kopen?? bucktooth grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sanderd



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 3
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

het gaat toch om hou oud jeje voelt heb ik altijd begrepen??

ben op mijn 31 pas begonnnen met motorrijden, en rijd 5 jaar gs. dat maakt mij erg jong volwassen en dat betekend met deze (eventuele) overstap dat ik waarschijnlijk in mij 2de jeugd zit rolleyes4 laugh3

maar goed, binnenkort maar eens rondshoppen, Zoetermeer en Bodegraven zijn voor zover ik weet de dichtsbijzijnde ktm verkooppunten, geen officiele dealers meen ik? Zijn er andere verkooppunten/dealers nabij Leiden, Zuid-Holland?



gr.
Sander

_________________
...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

Verpalen in Krommenie.

(Heb je ook gelijk een fatsoenlijke dealer gevonden voor onderhoud)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ga alsjeblieft niet naar zoetermeer (zijn dozenschuivers).
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 17:52    Onderwerp: Dealer in de regio..? Reageer met quote

Koop je motor bij een dealer met kennis voor het type motorfiets!

BMW -> Bert Duursma, Apeldoorn

KTM -> Brouwer Motorsport, Nijkerk (Service Station - Nijkerk)

Yamaha, Honda, Suzuki -> Berry Goedhart, Bodegraven

KTM crosser -> http://www.wpmmotors.nl in Lochem

En ja daar moet je soms wat verder voor rijden...Daar is het dan ook een motor voor...

Maar, er zullen vast ook zulke dealers in jouw regio zitten.

Zie met enige regelmaat Verpalen, Krommenie staan. Da's toch in de regio Leiderdorp?

goofy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Kappa schreef:
En Hydra, ik ben 38, dus ook dan is een KTM leuker dan een GS.



Oeps....ik ben 45, moet ik nu een BMW gaan kopen?? bucktooth grin


Kunnen we samen gaan shoppen......ik ben 44 misschien krijgen we ouwe lullen groeps korting laugh grin2

Maar ik hou het voorlopig nog maar even bij de KTM.......(enige BMW die me wel ok lijkt is trouwens de R1200S)

Voor dealers: de mijne is niet naast de deur, maar wel hele goede: Motor2000 in Heinkenszand. Kom ik al jaren en heb er de rit van zo'n dikke 100 km graag voor over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

brouwer motorsport in Nijkerk is opgeheven. Dus daar hoef je niet meer langs.

Maar Brouwer Zwartebroek is er nog en zal ook altijd blijven. Ook een goede zaak, maar idd denk ik dat Verpalen dichter bij is voor je.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dee dee dirk



Geregistreerd op: 26-10-2006
Berichten: 172
Woonplaats: heerhugowaard

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Aug. 2007, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Brouwer Nijkerk opgeheven??? Vreemd mijn motor heeft daar net een garantiegevalletje ondergaan. goofy Brouwer is verhuist naar achteren op het industrieterrein. Samen met BRC? (hun special/shopper shop) zitten ze in een groot pand vlakbij een hobbymarkt.
_________________
lc 4, lc 8, lc 16??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Di, 7 Aug. 2007, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
brouwer motorsport in Nijkerk is opgeheven. Dus daar hoef je niet meer langs.

Maar Brouwer Zwartebroek is er nog en zal ook altijd blijven. Ook een goede zaak, maar idd denk ik dat Verpalen dichter bij is voor je.


Jij bent slecht op de hoogte. Nijkerk blijft bestaan als service punt voor KTM. Daaraan vast zit nog een zaak waar je van die custom made shoppers kan kopen. Vaklui in mijn ogen. Echter van die choppers moet je wel houden... Wellicht kun je hier je KTM laten air-brushen! Mooie vlammen erop!

http://www.br-custom.nl

http://www.brouwermotorsport.nl (Sjors zit er nog!)

Mr-T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarkyMark



Geregistreerd op: 17-4-2007
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Di, 7 Aug. 2007, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er vorige week mijn 990 nog gekocht, hoop niet dat het is opgeheven is, men vertelde inderdaad dat er een KTM afdeling komt.....

volgens mij verkeerde info dus hierboven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 7 Aug. 2007, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs al zou je moeten uitwijken naar Zwartebroek, dan ben je misschien nog wel beter af.

Brouwer Zwartebroek is al sinds heugenis KTM dealer, ze zijn zelfs importeur voor nl geweest wink3
Ik kom er al 10 jaar, en heb er totaal 5 KTM's gekocht.

Ze werken nauw samen met Nijkerk, dus daar zit het ook wel snor thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif