Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 31 Jul. 2007, 19:08 Onderwerp: |
|
|
gniffel, lol...
zoals ie zelfs zegt: Om vermogen te winnen in warme omstandigheden.
Achtergrond: Als lucht warm wordt zet het uit, daaardoor zit er dus per liter lucht minder zuurstof (atomen)) in. Dus bij warme lucht zuigt de cilinder (gelijk volume =) minder zuurstof aan in vergelijk met koude lucht.
Hoe minder zuurstof je hebt, hoe minder brandstof er bij kan, en dus hoe minder vemogen....
Dus idd: bij warme lucht heb je minder vermogen.
Maar is dat nu echt relevant bij een lc8 adventure?
Als je nou een superduke op het circuit reed kon ik me er wat bij voorstellen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 1 Aug. 2007, 18:14 Onderwerp: |
|
|
Op m,n 950 waren we juist ons best aan het doen om zoveel mogelijk warme lucht IN de filterkast te krijgen (zie carburateurverwarming).
Straks krijgt deze gast last van "bevroren inspuiting"
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 1 Aug. 2007, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Totale overkill voor mijn part...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
|