Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 14:21 Onderwerp: SE te hoog wat nu? |
|
|
(Ik ben splinternieuw op dit forum, maar zit meteen al met een prangende vraag).
Ik zou het liefst meteen een SE willen kopen om net als bv G-Spot zowel op de weg als offroad te kunnen rijden. Ik heb een proefrit gemaakt en ik vind het een waanzinnig apparaaat, maar hij is me toch echt te hoog ondanks dat ik diverse KTM- en Husaberg- eenpitter-enduro's gewend ben. (ben 176cm).
Vraag wat nu? Ik zie 3 opties:
1) SE kopen en verlagen. Wordt dat gedaan? En hoe dan?
2) Adventure kopen is wat zwaarder, maar wel lager?
3) SM kopen, daar (pas ik wel perfekt op), en daar een soort allroad van maken. Wordt dat gedaan?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties en daarvoor bijvoorbaat bedankt.
gr
Frenz |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 17:21 Onderwerp: |
|
|
Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 18:20 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor. | hoe doe je dat met die achterschokbreker ?????
die kun je toch niet verlagen alleen maar slapper zetten zodat de motor zakt, gewoon een ander zadel icm met naaldhakjes lijkt me het beste  |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 1 Nov. 2007, 21:01 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | StevenD schreef: | Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor. | hoe doe je dat met die achterschokbreker ?????
die kun je toch niet verlagen alleen maar slapper zetten zodat de motor zakt, gewoon een ander zadel icm met naaldhakjes lijkt me het beste  |
Lijkt me niet zo ingewikkeld: een kortere achterschokbreker en de vorkpoten voor wat laten zakken waardoor hij van voren ook wat zakt. Wellicht is een lager zadel te krijgen of moet je het zadel laten aanpassen. Kost misschien wat, maar dan heb je wel de motor zoals je hem wilt hebben. En als je de kosten uitsmeert over een paar jaar gebruik vallen deze ook wel weer mee.
De rest oplossen met naaldhakken of plateauzolen.
NB. Gelukkig is het niet gebruikelijk het zelfde item op meerdere plaatsen te posten. Ik zou er gek van worden.  _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Hi Frenz,
Ik ben zelf 1.81 en heb eigenlijk geen problemen met de hoogte.
Wat je kan doen is de PRE-LOAD van je achterveer terug draaien.
Heb ik ook gedaan.
Hij wordt dan net iets lager en handelbaarder. Dat scheelt echt.
Hij hangt dan ook iets minder op zn kop waardoor de rechtuitstabiliteit iets groter wordt.
..... en op SM wielen is het natuurlijk helemaal geen probleem.
Das ook leuk !
Succes met je keuze !
Groetjes Inge _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 23:39 Onderwerp: |
|
|
Inge,
Bedankt voor je tips. Ik heb er eentje 2e hands gezien en ga snel terug om een beter idee te krijgen hoeveel dat zou kunnen schelen.
Ben nog wel benieuwd of ik tips krijg over mijn andere 2 opties.
Gr
Frenz |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2007, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Je draait dat ding niet ff snel terug, daar heb je, wil je t netjes doen een speciale tang voor nodig.
Ik denk dat een verkopende dealer je daar zeker mee wil helpen.
het is een grote ring die je naar beneden draait. Uit mn hoofd zit ik op 8 hele slagen.
Waar heb je er één gezien ?
Hoe oud/km's ??? _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2007, 18:06 Onderwerp: |
|
|
Inge,
Ik heb er een gezien bij Goedhart, het is een demo waar ik tijd terug ook mijn proefrit op heb gemaakt.
Ik wil alleen eerst eens even gaan kijkenen even met een techneut eromheen draaien, zonder gesleutel, om gewoon even op de knietjes een indruk te krijgen hoe ik hem het beste zou kunnen verlagen.
Wellicht aan de voorkant ook een beetje.
gr
F |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 12:10 Onderwerp: |
|
|
Een veringspecialist kan eventueel je achterdemper echt inkorten. Er gaat dan een kortere veer op + een stop in de demper zodat hij minder ver uit kan veren. (anders heb je het laatste stuk een "vrije slag")
Een SE is een stuk lichter dan een Adv. Mocht je met een Adv. al beter bij de grond kunnen, om em zo rechtop te kunnen houden moet je beter bij de grond kunnen.
Bovendien is het zadel breder, waardoor je ook minder makkelijk bij de grond kan. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 15:51 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat er wel mensen zijn hier die graag van achter veer willen ruilen hoor een adventure veer tegen die van een SE  |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 16:19 Onderwerp: |
|
|
Ik weet zo nog 2 adventure veren liggen (schokbrekers, compeet) staat ie direct een centimeter of 3 lager achter . voor 3 centimeter doorsteken en je pas er op. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 23:00 Onderwerp: |
|
|
adventure schokbreker past niet op de SE. (geen plek voor de hydrolische bediening).
Maar euhm... wat wil je nu eigenlijk met die SE? Echt offroad/enduro rijden? of ook veel op de weg etc... dan kan je net zo goed een adventure kopen. Dat is uiteindelijk veel belangrijker dan de hoogte, daar is altijd wle een mouw aan te passen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Van ruilen komt huilen he...... Die SE wp vering is natuurlijk helemaal instelbaar.
Waar Do op de HP2 uit t zadel gegooid wordt op een knippenpad (slaat de SE af..... oh nee) kom ik lachend voorbij.
Las overigens afgelopen maand een SE testverslagje in motorblaadje.nl
De auteur vergeleek de SE met alsof hij in t kraaienest van een piratenschip zat ...zo hoog.
Lichaamslengte zegt niet alles. Je moet net als ik, benen tot aan je oksels hebben hahaha _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Bean,
Ik wil er inderdaad echt offroad mee gaan rijden, maar af en toe ook eens wat langere afstanden als rondje Eifel en zo. Vandaar dus liefst iets lichter en eenvoudiger dan de adventure, hoewel ik die niet helemaal uitsluit. Op de adventure kan ik in ieder geval goed met de voeten bij de grond. Ik heb de SE uitgbreid geprobeerd en daar kan ik echt niet goed mee bij de grond. Of dat met wat sleutelen/verlagen is te realiseren zonder teveel aan rijkwaliteiten in te boeten daar ben ik hier dus naar opzoek. Liefst natuurlijk iemand die er goede ervaring mee heeft.
gr
Frenz |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Je zult jezelf de vraag moeten gaan stellen wat je het meeste gaat doen.
Langere afstanden waaronder asfalt ritten, woon werk verkeer, offroad/roadbookritjes.
Het is NIET mogelijk om voor alles 1 ideale motor aan te schaffen.
Daar was ik ook van uit gegaan. BMW GS en Suzuki DRZ de deur uit.
SE er in. Met de vorige combinatie was ik toch meer allround.
Doordat ik voor mn werk de hele dag al op de motor zit (asfalt) doe je mij geen plezier met een toertochtje. Ik heb mn motor écht alleen voor offroad (de langere roadbookritten) en woonwerk (30 km enkele reis)
Langere asfaltritten op de SE vind ik niet prettig. Ik rijd dan max 140 km/u omdat je vol in de wind zit.
Bochtige weggetjes binnendoor is wel weer leuk.
Bagage kan je nauwelijks meenemen door de hoge uitlaten.
Moeilijke keuze ! _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
|