lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SE te hoog wat nu?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 14:21    Onderwerp: SE te hoog wat nu? Reageer met quote

(Ik ben splinternieuw op dit forum, maar zit meteen al met een prangende vraag).

Ik zou het liefst meteen een SE willen kopen om net als bv G-Spot zowel op de weg als offroad te kunnen rijden. Ik heb een proefrit gemaakt en ik vind het een waanzinnig apparaaat, maar hij is me toch echt te hoog ondanks dat ik diverse KTM- en Husaberg- eenpitter-enduro's gewend ben. (ben 176cm).

Vraag wat nu? Ik zie 3 opties:

1) SE kopen en verlagen. Wordt dat gedaan? En hoe dan?

2) Adventure kopen is wat zwaarder, maar wel lager?

3) SM kopen, daar (pas ik wel perfekt op), en daar een soort allroad van maken. Wordt dat gedaan?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties en daarvoor bijvoorbaat bedankt.

gr
Frenz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2007, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor.
hoe doe je dat met die achterschokbreker ?????
die kun je toch niet verlagen alleen maar slapper zetten zodat de motor zakt, gewoon een ander zadel icm met naaldhakjes laugh lijkt me het beste wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 1 Nov. 2007, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
StevenD schreef:
Verlagen is makkelijk te doen met een lager zadel, ook een Adventure achterschokbreker icm de voorpoten iets doorsteken zou nog verder verlagen. Ik denk dat je er met een lager zadel al ben hoor.
hoe doe je dat met die achterschokbreker ?????
die kun je toch niet verlagen alleen maar slapper zetten zodat de motor zakt, gewoon een ander zadel icm met naaldhakjes laugh lijkt me het beste wink3

Lijkt me niet zo ingewikkeld: een kortere achterschokbreker en de vorkpoten voor wat laten zakken waardoor hij van voren ook wat zakt. Wellicht is een lager zadel te krijgen of moet je het zadel laten aanpassen. Kost misschien wat, maar dan heb je wel de motor zoals je hem wilt hebben. En als je de kosten uitsmeert over een paar jaar gebruik vallen deze ook wel weer mee.
De rest oplossen met naaldhakken of plateauzolen.
NB. Gelukkig is het niet gebruikelijk het zelfde item op meerdere plaatsen te posten. Ik zou er gek van worden. dozey

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Frenz,

Ik ben zelf 1.81 en heb eigenlijk geen problemen met de hoogte.
Wat je kan doen is de PRE-LOAD van je achterveer terug draaien.
Heb ik ook gedaan.

Hij wordt dan net iets lager en handelbaarder. Dat scheelt echt.
Hij hangt dan ook iets minder op zn kop waardoor de rechtuitstabiliteit iets groter wordt.

..... en op SM wielen is het natuurlijk helemaal geen probleem.
Das ook leuk !

Succes met je keuze !

Groetjes Inge

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Za, 3 Nov. 2007, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Inge,

Bedankt voor je tips. Ik heb er eentje 2e hands gezien en ga snel terug om een beter idee te krijgen hoeveel dat zou kunnen schelen.

Ben nog wel benieuwd of ik tips krijg over mijn andere 2 opties.

Gr
Frenz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2007, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Je draait dat ding niet ff snel terug, daar heb je, wil je t netjes doen een speciale tang voor nodig.
Ik denk dat een verkopende dealer je daar zeker mee wil helpen.
het is een grote ring die je naar beneden draait. Uit mn hoofd zit ik op 8 hele slagen.

Waar heb je er één gezien ?
Hoe oud/km's ???

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2007, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Inge,

Ik heb er een gezien bij Goedhart, het is een demo waar ik tijd terug ook mijn proefrit op heb gemaakt.

Ik wil alleen eerst eens even gaan kijkenen even met een techneut eromheen draaien, zonder gesleutel, om gewoon even op de knietjes een indruk te krijgen hoe ik hem het beste zou kunnen verlagen.
Wellicht aan de voorkant ook een beetje.

gr
F
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Een veringspecialist kan eventueel je achterdemper echt inkorten. Er gaat dan een kortere veer op + een stop in de demper zodat hij minder ver uit kan veren. (anders heb je het laatste stuk een "vrije slag")

Een SE is een stuk lichter dan een Adv. Mocht je met een Adv. al beter bij de grond kunnen, om em zo rechtop te kunnen houden moet je beter bij de grond kunnen.
Bovendien is het zadel breder, waardoor je ook minder makkelijk bij de grond kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat er wel mensen zijn hier die graag van achter veer willen ruilen hoor een adventure veer tegen die van een SE laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2007, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet zo nog 2 adventure veren liggen (schokbrekers, compeet) staat ie direct een centimeter of 3 lager achter . voor 3 centimeter doorsteken en je pas er op.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

adventure schokbreker past niet op de SE. (geen plek voor de hydrolische bediening).


Maar euhm... wat wil je nu eigenlijk met die SE? Echt offroad/enduro rijden? of ook veel op de weg etc... dan kan je net zo goed een adventure kopen. Dat is uiteindelijk veel belangrijker dan de hoogte, daar is altijd wle een mouw aan te passen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2007, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Van ruilen komt huilen he...... Die SE wp vering is natuurlijk helemaal instelbaar.
Waar Do op de HP2 uit t zadel gegooid wordt op een knippenpad (slaat de SE af..... oh nee) kom ik lachend voorbij.

Las overigens afgelopen maand een SE testverslagje in motorblaadje.nl
De auteur vergeleek de SE met alsof hij in t kraaienest van een piratenschip zat Smile ...zo hoog.

Lichaamslengte zegt niet alles. Je moet net als ik, benen tot aan je oksels hebben hahaha

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bean,

Ik wil er inderdaad echt offroad mee gaan rijden, maar af en toe ook eens wat langere afstanden als rondje Eifel en zo. Vandaar dus liefst iets lichter en eenvoudiger dan de adventure, hoewel ik die niet helemaal uitsluit. Op de adventure kan ik in ieder geval goed met de voeten bij de grond. Ik heb de SE uitgbreid geprobeerd en daar kan ik echt niet goed mee bij de grond. Of dat met wat sleutelen/verlagen is te realiseren zonder teveel aan rijkwaliteiten in te boeten daar ben ik hier dus naar opzoek. Liefst natuurlijk iemand die er goede ervaring mee heeft.

gr
Frenz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Nov. 2007, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Je zult jezelf de vraag moeten gaan stellen wat je het meeste gaat doen.

Langere afstanden waaronder asfalt ritten, woon werk verkeer, offroad/roadbookritjes.

Het is NIET mogelijk om voor alles 1 ideale motor aan te schaffen.
Daar was ik ook van uit gegaan. BMW GS en Suzuki DRZ de deur uit.
SE er in. Met de vorige combinatie was ik toch meer allround.

Doordat ik voor mn werk de hele dag al op de motor zit (asfalt) doe je mij geen plezier met een toertochtje. Ik heb mn motor écht alleen voor offroad (de langere roadbookritten) en woonwerk (30 km enkele reis)

Langere asfaltritten op de SE vind ik niet prettig. Ik rijd dan max 140 km/u omdat je vol in de wind zit.
Bochtige weggetjes binnendoor is wel weer leuk.

Bagage kan je nauwelijks meenemen door de hoge uitlaten.

Moeilijke keuze !

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif