lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Noppen of normale?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benno



Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Za, 7 Jul. 2007, 21:51    Onderwerp: Noppen of normale? Reageer met quote

Ik twijfel een beetje of de originele banden geschikt zijn voor wat ik graag wil... Ik heb best wat offroad-ervaring, maar ik moet toegeven dat ik me in het zand (nog) niet zo zeker voel als op mijn 'oude' 450EXC. Na wat oefenen kon ik met die fiets lekker driftend door de bochten, voelde me heel zeker op dat ding. Nu dus niet, op mijn 990S. Kan zijn dat het aan mezelf ligt, onzekerheid, kan ook zijn dat ik gewoon de banden niet vertrouw. Moet ook echt wennen aan het gedrag op de weg, hoe ver kan ik gaan met de standaard benden. Kwestie van veel rijden denk ik! Maar toch, ik overweeg om noppen te laten leggen. Iemand tips, ervaringen?
_________________
.....met het rubber door de blubberrrrrrr........!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Jul. 2007, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Tja Benno, 't blijft natuurlijk een 200kg fiets he. Zo speels als een EXC zal het nooit worden.

Maar, noppen of geen noppen is natuurlik een wereld van verschil. Ook de vering setup maakt veel uit (en der is niet 1 setup die goed is voor straat EN offroad...) 't blijft compromisse.

De lc8 heeft vooral voor meer grip nodig in het terrein is mijn ervaring: Dus een lekkere noppige band voor, en achter is dan minder van belang.

Ik rij met plezier met Baja voor en achter. Maar op de weg is dit natuurlijk geen lekker bandje meer.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
harie



Geregistreerd op: 27-9-2006
Berichten: 56
Woonplaats: roggel

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Jul. 2007, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn setje orginele banden bijna op, ben ook aan het twijfelen voor es iets anders, zat zelf te denken aan de tkc80, maar weet niet of dat iets is voor de weg en offroad. Wie heeft er nog een suggestie?

grts Harie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Jul. 2007, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

TKC80 is een prima compromis: best redelijk goede straat eigenschappen en leuk voor wat zand en gravel, maar niet voor modderstukken en nat gras.

tis gewoon wat je er mee wil gaan doen.

Als je extremer wil.. dan is er geen compromis meer: Dan is het gewoon 2 setjes wielen.
(of 2 motorfietsen Smile )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Benno



Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Jul. 2007, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inderdaad ook al zitten denken aan een extra setje wielen, maar ja........da's een nogal kostbare oplossing. Ik weet het echt nog niet. Ik hoop dat ik de 15e eens wat ervaringen van jullie kan horen!
_________________
.....met het rubber door de blubberrrrrrr........!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Jul. 2007, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Benno schreef:
Ik heb inderdaad ook al zitten denken aan een extra setje wielen, maar ja........da's een nogal kostbare oplossing. Ik weet het echt nog niet. Ik hoop dat ik de 15e eens wat ervaringen van jullie kan horen!


Ik heb ook lang zitten dubben moet ik nu een setje extra wielen kopen of niet. Uiteindelijk toch gekozen voor een setje extra wielen. Duur?? ja maar in feite koop je gewoon een tweede motor, en dan is het weer goedkoop.
Als je het een paar keer gewisseld hebt kun je het binnen een kwartier ,echt super
Voordelen zijn dat je dus voor beide setjes met de juiste bandenspanning kunt rijden en voor elk gebruik de juiste band.

Succes

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

harie schreef:
Ik heb mijn setje orginele banden bijna op, ben ook aan het twijfelen voor es iets anders, zat zelf te denken aan de tkc80, maar weet niet of dat iets is voor de weg en offroad. Wie heeft er nog een suggestie?

grts Harie.


Een TKC80 voorband staat op een 1,85" velg al zo plat dat ie echt niet lekker stuurt.
Dat zal op de originele (nog bredere) velg nog erger zijn.

Ik gebruik tegenwoordig nog wel eens een Karoo (T) als "noppen"voorband als goede wegeigenschappen belangrijk zijn, met achter een TKC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf een setje TKC80 liggen, echt een goed compromies voor weg en [color=red]all-road. Als het maar droog is.
De voorband is idd vrij plat op deze velg maar je kunt er toch nog flink mee sturen. Enwat Gerben ook al zegt, nat gras en klei erg weinig grip en de band loopt snel vol.

Lekker gassen, droog weer --> goede band!

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif