lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tip: inkorten van db-killers van de Akra's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2007, 11:29    Onderwerp: Tip: inkorten van db-killers van de Akra's Reageer met quote

Hallo,

Op dit forum is een paar keer de vraag voorbij gekomen hoe je het geluid van de Akrapovic uitlaten kunt verbeteren zonder de db-killers eruit te halen.

Ik heb gisteren de db-killers met 2 centimeter ingekort. Nu klinkt de 950 Adventure mooi donkerbruin en toch niet asociaal luid.

Ik heb een ijzerzaagje gebruikt, maar dat kostte me bijna een uur, 3 zaagblaadjes en een lamme arm thumbsdown Als je een slijpschijf hebt, werkt dat sneller, vermoed ik.

Groetjes uit Amsterdam,
ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2007, 13:24    Onderwerp: Re: Tip: inkorten van db-killers van de Akra's Reageer met quote

Ties schreef:


Ik heb een ijzerzaagje gebruikt, maar dat kostte me bijna een uur, 3 zaagblaadjes en een lamme arm thumbsdown Als je een slijpschijf hebt, werkt dat sneller, vermoed ik.

Groetjes uit Amsterdam,

ties


Is dat titanium dan zo hard joh stunned

Misschien gaat het ook met een pijpensnijder (zo'n ding wat de loodgieter gebruikt).
Gaat nooit scheef, en netjes.
Weet alleen niet of zo'n ding dan door dat harde materiaal heen gaat.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benno



Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2007, 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze ook ingekort met een dremel, ging prima. Ik heb er uiteindelijk zo'n 4 cm afgehaald na wat testen, en vind het nu heel mooi donker en diep. Moet wel zeggen dat ik pas 400 km erop heb zitten, en begrijp dat het allemaal nog wel zwaarder wordt qua geluid. Ben benieuwd of ik me er dan aan ga storen. Nu in ieder geval niet, wat schreeuwt ze geweldig.... thumbsup thumbsup
_________________
.....met het rubber door de blubberrrrrrr........!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2007, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

@Daan: de db-killers zijn niet van titanium, maar van roestvast staal. Volgens mij is alleen de mantel van de uitlaat van titanium.

Dat RVS is hard spul joh.... Maar het geluid is nu top. En als je na 2 centimeter eraf nog niet tevreden bent, dan zaag je er gewoon nog een stukje af.

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand misschien of de DB-Killers van Akrapovic los te verkrijgen zijn? Ik ben een beetje enthousiast geweest met zagen ik vind het geluid wel mooi nu maar als ik er een week mee op reis ga mag het iets minder. huh
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

beetje zoeken kan je ze misschien goedkoop ergens op de kop tikken: immers als je een flinke schuiver maakt zitten de dempers vol krassen deuken en scheuren, maar de dB killers gaan niet snel stuk...

e-bay afstruinen?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt ze ook opnieuw laten lassen laugh is ook iets goedkoper laugh thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Informeer even bij je dealer. Paar tientjes per stuk? Het kan zinvol zijn om even wat meer dealers te bellen. Heb de ervaring dat dealers die je "matsen met een korting" oorspronkelijk (en uiteindelijk met korting) nog veel duurder zijn dan dealers die gewoon in een keer een nette prijs rekenen... angry
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jasja



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 58
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Feb. 2008, 1:16    Onderwerp: Reageer met quote

In de Sommer katalogus op p. 247 staan dB-eaters "Sportversion" te koop voor € 82 voor een setje. Zou ook nog meer vermogen en koppel opleveren t.o.v. de standaard dB-killers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 21 Feb. 2008, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Jasja schreef:
In de Sommer katalogus op p. 247 staan dB-eaters "Sportversion" te koop voor € 82 voor een setje. Zou ook nog meer vermogen en koppel opleveren t.o.v. de standaard dB-killers.


rolleyes2 82 euri voor een rvs buisje huh2 dan zou ik mijn oude, te kort afgezaafde wel even laten lassen denk ik ben je voor 10 euri's klaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif