lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Toerenteller op SM/SMR
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jun. 2007, 17:53    Onderwerp: Toerenteller op SM/SMR Reageer met quote

950 SM en SM-R heeft geen toerenteller, als je rustig rondtoeren is geen probleem. Maar wanneer je er goed voor ga zitten, mis ik het toerenteller wel.

Ik kan wel vibratie van motor voelen, de LC8 blijf maar trekken en van enige vermogensafbouw is niets te merken. En ik schakel vaak snel door.

Nee, op gehoor kan ik niet, ben immers doof.

Ik ben bij de motorzaak geweest om wat info's ingewonnen van Datatool's Revlights. Helaas kan het alleen gebruiken voor de motorfiets met de toerenteller. Jammer, een bescheiden rijtjes LED's bovenop de snelheidsmeterunit plaatsen zou mooi zijn.

Ik ben nog nooit tegen de toerenbegrenzer aangehikt.

Mijn vraag is wie kent er mooie oplossing? Aan 2007 SD en 690 SM tellerunit heb ik al aan gedacht. Maar ze kunnen mij weinig aan helpen.

Wie kan mij vertellen wat de maximale snelheid van de alle versnellingen (tegen begrenzer) zijn? Van 1 t/m 4 of 5.



revlight.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  71.97 KB
 Weergegeven:  15836 keer

revlight.jpg



_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jun. 2007, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Erwin,

Ik ken het ding niet, maar lijkt me wel een mooi iets om te hebben.

mbt toerentallen: De vermogenskromme is zo dat ie behoorlijk terugloopt over het punt van maximum-vermogen-toerental. Dit ligt ergen rond de 8200 a 8700 rpm (van wat ik tot nu toe gezien heb, meestal wat lager (toerental) dan ktm specificeerd en wat meer pk's dan spec)

Met andere woorden, je voelt dan heel goed dat het vermogen niet meer meer wordt, en dat je echt beter over kan schakelen.
Als je dat niet doet trek je hem bij ik dacht bij 9400 rpm de begrenzer in. dan gaat er nog niks fout hoor!

Met de adventure heb ik wel eens getest:
4 -> 176 km/h hard voelbaar de begrenzer in
5 -> 206 km/h voelbaar de begrezer in
6 -> (tot 230km/h op de teller, licht bergaf) NIET in de begrenzer! (ps.: ook niet mer 16/45 ipv 17/42 !)

Gewoon een keer uitproberen dus.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jun. 2007, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.youtube.com/watch?v=-pQstgxaoLM&mode=related&search=

Het kost ongeveer 120 euro en is flexibel.

Is instelbaar, je kan het zo instellen dat de hele rij LED's gaat knipperen voordat de begrenzer ingrijpt. idea2 [/url][/url][/url]

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 6:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Erwin,

Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Is het echter geen idee, om van een wat oudere adventure of zo een toerenteller te fixen?
Ik neeem aan dat er qua blok geen verschil in zit etc, dan moet het toch ook mogelijk zijn de originele tourenteller van een andere ktm aangesloten moet kunnen worden?

Of missen wij die aansluiting?
anxious

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de schema's (zie handboek 2003-2006) zit er op de SM geen tachoaansluiting.

De tacho (bij de Adventure) krijgt een voeding (+accu), ground (-accu, bruin), en een digitaal (? denk ik) signaal van de ECU.

Het is pin 6 van de ECU, en die is bij de SM niet aangesloten. Ik weet niet of de ECU wel hetzelfde is, maar ik schat zo dat die functie er wel gewoon in zit.

m.a.w.: Je kunt wel een Adventure tacho aansluiten, je moet alleen zelf een stekker aanleggen en zelf Pin-6 vande ECU aftappen (pinnetje erbij maken in de connector ofzo).

Als je interesse hebt: Ik heb nog de originele tacho van mijn Adv liggen. die is te koop.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn werk heeft een mooie kist met waterdichte pinnen/stekkertje, dan kan ik aansluiting nr 6 netjes maken.

Waar is ECU te vinden? Miss ga ik dan experimenteren met Datatool.

Gisteravond heb ik een email gestuurd naar Hocoparts, de importeur van Datatool. Ik wacht nu op hun reactie.

Adv. toerenteller is vrij groot, veel ruimte is er niet op SM.



Km-teller.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  45.13 KB
 Weergegeven:  15762 keer

Km-teller.jpg



_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

ok, how about: Werkplaats-Handboek lezen.. voordat je verder gaat Smile
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

ErwinGTI schreef:
Bij mijn werk heeft een mooie kist met waterdichte pinnen/stekkertje, dan kan ik aansluiting nr 6 netjes maken.

Waar is ECU te vinden? Miss ga ik dan experimenteren met Datatool.

Gisteravond heb ik een email gestuurd naar Hocoparts, de importeur van Datatool. Ik wacht nu op hun reactie.

Adv. toerenteller is vrij groot, veel ruimte is er niet op SM.



Toerenteller natuurlijk gewoon weg laten en alleen gebruik maken van de aan sluiting met de toeren indicator??? Als dat gaat !

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
ErwinGTI schreef:
Bij mijn werk heeft een mooie kist met waterdichte pinnen/stekkertje, dan kan ik aansluiting nr 6 netjes maken.

Waar is ECU te vinden? Miss ga ik dan experimenteren met Datatool.

Gisteravond heb ik een email gestuurd naar Hocoparts, de importeur van Datatool. Ik wacht nu op hun reactie.

Adv. toerenteller is vrij groot, veel ruimte is er niet op SM.



Toerenteller natuurlijk gewoon weg laten en alleen gebruik maken van de aan sluiting met de toeren indicator??? Als dat gaat !


Ja, dat was mijn bedoeling thumbsup

@ Dr. Bean, waar is werkplaatshandboek te vinden, als ik vraag mag?

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

@Erwin: Je hebt een PBtje
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst de beste wensen allemaal en dat 2008 een goed jaar mag worden! thumbsup

Ben inmiddels begonnen met de werk aan mijn project.

Heb ECU gedemonteerd en graag wil ik de ECU-nummer vergelijken met de laatste 950 Adventure.

Op mijn ECU staat:

KTM LC8 002
62539031000
131800-8750
12V TNNF02 B

En graag wil ik de stekkeraanzicht voor de instrumentenpaneel van 2007 Superduke hebben. Dan kan ik het ook vergelijken met de stekker van mijn instrumentenpaneel. Dit evt 2007 model met toerenteller inbouwen.

@ Dr.Bean: Heb door de werkplaatshandboek gesnuffeld, leuk. En heb alles op een rijtje gezet. Alles is zelfde en inderdaad behalve van de pin 6.

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

als je bij :

http://www.ktminfo.com

bij de OEM-part microfiches kijkt, kan de speedometer voor de SM en de Adventure opzoeken:

dan zie je dat deze hetzelfde nummer hebben!
part nummer: 61014069000

de 990 heeft een andere, omdat daar de EFI-errormeldingsfuncties bijin gekomen zijn.


Het nummer wat jij hierboven noemt is van de ECU/ignition box:
de adventure heeft een ander nummer: 60039031000

Vraag is natuurlijk wat daar echt allemaal anders aan is....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

Instrumentenpaneel van 950 SM en Adv verschilt inderdaad niets. Het gaat mij om de nieuwe tellerunit van '07 SD en of '08 990 SM.

Ik heb andere site gebruikt voor OEM-parts. En schijnt ook goedkoper te zijn: Dit is nog een alternatief.

Ja, wat ECU betreft vroeg ik mij ook af. Aan de uitgang van ECU zitten er alle 26 pennen erop. Maar ik weet niet of alles wel aangesloten is. Ik geloof dat pen 6 wel bruikbaar is.

Revlight is helaas niet meer te krijgen, maar ik probeer er 1 te vinden. De Revlight is 1e optie en originele SD teller is 2e optie. Anders ga ik naar de koplamp van 990 SM kijken (= duur).

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jan. 2008, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ook een leuke site idd. Maar ze gebruiken geen KTM nummers, en daarvoor deed ik het: Dan kan je zo alle nummers vergelijken

Ik deed het niet om daar te bestellen: Prijzen zijn namelijk gewoon KTM standaard prijzen (en de ene is dus ook niet goedkoper dan de andere).

Als je de prijs in Dollars neemt en die in euro's rekent, dan zit je hier altijd aan de veilige kant (heeft waarschijnlijk met belasting te maken etc).

Als je onderdleen daar gaat bestellen heb je risico dat er invoerrechten op komen en dan ben je dus alleen maar duurder uit.
Ik vin dde KTM onderdelen eigenlijk niet gek duur. Alleen de lakdelen etc zijn duur.. maarja. Ik zou graag willen dat ik die blanko kon kopen (en dan natuurlijk veel goedkoper).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sumoma



Geregistreerd op: 8-8-2007
Berichten: 18
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jan. 2008, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hello cheesy

Heb tss kerst en nieuwjaar rpm gemonteerd van bij LOUIS.DE. kost 74.95€ + transportkosten

+- 4 uur werk

Werkt prima , is niet de mooiste oplossing maar veel keuze heb je niet.

Indien je hier interesse voor hebt ,geef me maar een seintje.

Ik ondertussen de blinkende chroom overschilderd met mat zwart

thumbsup of thumbsdown
mvg



IMG_0016.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  54.53 KB
 Weergegeven:  15342 keer

IMG_0016.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif