Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 17:50 Onderwerp: Re: Toch lichtschakelaar op 990 |
|
|
Daan schreef: | Het werkt dus echt, lichtschakelaar van een 950 overzetten op een 990 gewoon heel de unit overzetten dus, stekker achter de koplamp is hetzelfde.
Nu kan ik dus het licht op m'n 990 uitzetten wanneer IK dat wil |
2 startknopjes: Voor elke cilinder 1...
Voor in de stad bespaar je zo brandstof zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Rolf
Geregistreerd op: 27-5-2007 Berichten: 93 Woonplaats: Randstad
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Daan, is dat betaalbaar of had je hem nog liggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem van mijn inruiler afgehaald, (950) en op de 950 komt nu die unit van de 990
Was dus een soort "omruilactie" in overleg met de dealer
Maar hij kost geloof ik iets van 50 euro.
Trouwens, als je met Xenon licht rijdt, dan is de ouderwetse schakelaar zelfs onmisbaar merkte ik vandaag.
Start je nl met licht aan, (wat met de standaard schakelaarloze 990 onvermijdbaar is), dan wil door de korte spanningswegval de xenon wel eens uitgaan.
Door dan (met draaiende motor) het licht te "resetten" (uit/aan dus),
gaat het weer branden
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Maar hij kost geloof ik iets van 50 euro. |
Echt ? Dan mag je er voor mij een bestellen en op mijn kosten naar B opsturen.
Dealer hier vernoemde het bovenstaande bedrag x2.5
Toen had ik iets van "laten we dat lampje maar lekker branden..."
't Is hier toch verplicht.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Trouwens, als je met Xenon licht rijdt, dan is de ouderwetse schakelaar zelfs onmisbaar merkte ik vandaag.
Start je nl met licht aan, (wat met de standaard schakelaarloze 990 onvermijdbaar is), dan wil door de korte spanningswegval de xenon wel eens uitgaan.
Door dan (met draaiende motor) het licht te "resetten" (uit/aan dus),
gaat het weer branden |
Het uitgaan van de xenon kan je vermijden door nadat je het kontakt aanzet een seconde of 2O te wachten voor je start.
Dat zorgt ervoor dat de xenonlamp volledig is opgestart en dus op volle sterkte brandt.
Als de lamp brandt en niet meer aan het opstarten is verbruikt ze veel minder stroom en gaat ze dus niet uit bij het starten
_________________ RON
'17 1090R
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Der is nog een kleinigheid !!
de nieuwe adventure heeft een start-licht relais: ALLE verlichting gaat zowieso uit als het start-aux relais bekrachtigd is !
ALs de Xenon warm is, is dit waarschijlijk niet zichtbaar omdat ie meteen weer start.
Daan's oplossing is dus weldegelijk een goede : Licht uit, contact aan, starten, en DAN PAS licht aan.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 25 Jun. 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Daan schreef: | Maar hij kost geloof ik iets van 50 euro. |
Echt ? Dan mag je er voor mij een bestellen en op mijn kosten naar B opsturen.
Dealer hier vernoemde het bovenstaande bedrag x2.5
Toen had ik iets van "laten we dat lampje maar lekker branden..."
't Is hier toch verplicht.
|
Als ik de prijs op deze site bekijk, (73 dollar) mijn ervaring is dat je hier dan nog iets minder euro's betaald.
http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts.asp
Da's geen 150 euro zoals je dealer aangeeft.
Is het hier verplicht??? wist ik niet, maar wel logisch.
Ik rij ook altijd me licht aan, maar vind het bezopen dat er bv tijdens sleutelen met contact aan in de schuur iets van 55W halogeen je accu staat leeg te trekken
Of als je tijdens een pauze ff met je tripmetertje wilt spelen, terwijl je licht onnodig brandt
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 7:47 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: | Daan schreef: | Trouwens, als je met Xenon licht rijdt, dan is de ouderwetse schakelaar zelfs onmisbaar merkte ik vandaag.
Start je nl met licht aan, (wat met de standaard schakelaarloze 990 onvermijdbaar is), dan wil door de korte spanningswegval de xenon wel eens uitgaan.
Door dan (met draaiende motor) het licht te "resetten" (uit/aan dus),
gaat het weer branden |
Het uitgaan van de xenon kan je vermijden door nadat je het kontakt aanzet een seconde of 2O te wachten voor je start.
Dat zorgt ervoor dat de xenonlamp volledig is opgestart en dus op volle sterkte brandt.
Als de lamp brandt en niet meer aan het opstarten is verbruikt ze veel minder stroom en gaat ze dus niet uit bij het starten |
Mijn Xenon lamp gaat ook meestal uit bij het starten (ook met een gloedje nieuwe accu en ook als ie al meer dan een uur aan is)
Ben al een paar keer vergeten om em zelf uit en aan te zetten voor een herstart en rij dan dus zonder licht rond. Niet echt prettig. Overdag moet je ook voorover om naar je lamp te kijken of ie nu wel of niet brandt als je niet meer weet of ie nu wel of niet gestart is.
Misschien toch maar eens kijken voor zo'n mooi "startrelais" samen met de originele aan/uit schakelaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 8:35 Onderwerp: |
|
|
Foutje
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Di, 26 Jun. 2007, 10:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Kappa
Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn 990 ging het licht wel uit tijdens het starten. Heb nu Xenon d'r op en dat werkt goed. Maar die schakelaar vind ik wel een goed idee. Na de vakantie weer een keer naar Brouwer....
_________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 26 Jun. 2007, 10:16 Onderwerp: |
|
|
Dan heb ik zeker niet goed opgelet
Ik zal gelijk mijn berichtje veranderen om verwarring te voorkomen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|