lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ervaringen met Bridgestone BT-45?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jun. 2007, 15:45    Onderwerp: Ervaringen met Bridgestone BT-45? Reageer met quote

Hallo,

Ik moet de originele Pirelli's vervangen. Ik rij uitsluitend asfalt, dus lijkt de Bridgestone BT-45 me wel wat.

Wie heeft ervaringen met deze band?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

ties
uit Amsterdam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jun. 2007, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Gesteld dat je ze kan vinden in de juiste maten, lijkt het mij geen best idee. Een BT45 is een goeie band voor lichtere motoren met een iets bravere vermogensafgifte.

Niet tevreden van de Pirelli's ? Persoonlijk vind ik het topbanden...ook voor asfaltgebruik.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

BT45F is een prima band.. ik heb er ook al eens over gedacht voor op mijn straatwielensetje. Wordt wel gebruikt icm met een BT type achter

't is officieel wel een H band (210km/h max)

momenteel bij Mopedreifen in de bieding voor 80 euro maar ook op helaas :/ Maar andere zaken hebben hem ook.

Ik ben wel benieuwd wat je er van vind.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Heren, bedankt voor de antwoorden.

Navraag bij mijn dealer leert dat de Bridgestones inderdaad niet worden aangeraden voor de Adventure omdat ze het vermogen niet goed aankunnen.

Dan maar weer de Scorpions, waar ik eigenlijk best tevreden over ben.

Ander vraagje. Wie heeft ervaringen met Mopedreifen en zulk soort bandenboeren? De prijzen zijn stukken lager dan de dealer, maar klopt de kwaliteit? En bij wie laat je je band monteren?

Opnieuw bedankt, en een groet,
ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ties schreef:
Ander vraagje. Wie heeft ervaringen met Mopedreifen en zulk soort bandenboeren? De prijzen zijn stukken lager dan de dealer, maar klopt de kwaliteit? En bij wie laat je je band monteren?

Opnieuw bedankt, en een groet,
ties

Ik heb bij Mopedreifen meerdere malen banden besteld en altijd zeer tevreden van geweest.
Verse banden van recente productiedatums en altijd een snelle levering na betaling.
Ook Rodamoto in Spanje is z'n bandendealer, snelle levering en vers rubber.
Waar je de banden laat monteren ?? Bij de bandenboer zeker waar anders ??
Of bij je dealer wink3
Zelf doen gaat ook, maar achteraan is een hele klus om de band van de velg te krijgen bij een Adventure angry
Achter laat ik niet balanceren voor wel, nog nooit problemen mee gehad pleased

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2007, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Psies: Als je niet zelf gaat opleggen heeft het niet zo veel nut om bij zo'n zaak te bestellen. Ze zien je niet graag komen hier met een nieuwe band onder de arm, en rekenen dan meestal alsnog de kosten die je 'bespaard' hebt.


PS. Er zijn heel wat ervaringen met de BT45 op de adventure, en echt niet zo slecht. het beste lees je hiervoor het duitse lc8 forum door. (forum.lc8.info en dan even suchen op BT45 en je vind een hele lijst topics, bijv http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=3565&highlight=bt45 )


Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met mopedreifen/de. Wel bij de duitse shop bestellen, en gewoon nog even een extra mailtje sturen om de gesamtkosten te vragen na de bestelleing (= 10 euro per 2 banden)

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ties



Geregistreerd op: 12-5-2005
Berichten: 38
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Opnieuw bedankt voor jullie antwoorden.

Zelf je banden erop leggen, moet je daar speciaal gereedschap/apparaten voor hebben? Domme vraag misschien rolleyes3 rolleyes3 , sorry, maar ik ben geen techneut. Zo ja, rechtvaardigt die uitgave het feit dat je misschien een- of tweemaal per jaar een band vervangt?

ties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2007, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ties, zeld doen in prima, je leert er van het werkt enzo, maar lees je eerst even in voordat je er aan begint.

- Balanceren, moet je wel doen als je wegbanden monteert. Maar het kan redelijk met de hand (statisch)

- De achterband heeft een klemran dop de velg, daar moet ie eerst af, en dat is lastig!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif