| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| TooBigTooHeavy 
 
  
 Geregistreerd op: 13-5-2018
 Berichten: 614
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 11:17    Onderwerp: Is dit een S of niet? |     |  
				| 
 |  
				| Sinds kort heb ik een niet lopende 950 S GO!! van een bekende van het forum hier overgenomen. Er is een hoop werk verzet, maar ondertussen rijd ie weer prima. Ik vraag me alleen sterk af of het wel echt een S is. 
 Naar mijn weten is alleen de vering anders bij een S toch? Een S van ‘03 of ‘04 (motor heeft bouwjaar ‘03, maar is op kenteken gezet in ‘04, import? En een GO!! zou alleen in ‘04 geleverd zijn??) zou een veerweg van 265mm moeten hebben en dat heeft ie niet denk ik.
 
 Ik heb het chroom van de voorvork gemeten en dat is ongeveer 240mm. Op de achterveer staat 140-255 en daar meet ik 245mm. Dit zou beide 265mm moeten zijn?
 
 Laatst aangepast door TooBigTooHeavy op Zo, 11 Jun. 2023, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 14:54    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| kijk eens naar het bloknummer en het framenummer daar kan je de bouwjaren uit halen. 2003 en 2004 had enkel 230 of 265 veerweg. Dus de vering is van een nieuwere motor. Maar er zijn er vele die de veerring hebben 'omgeruild' in die tijd omdat dit te hoog of laag was. Zeker niet direct alarmbellen hoor.
 
 Op je kenteken staat toch ook of het origineel een S was of niet?
 
 GO!!!! plastic is 2004 only. en de mooiste
  _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6805
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 28 Apr. 2020, 19:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| je kunt toch gewoon effe de vorige eigenaar vragen .. die die vering gewisseld heeft. 
 
 ps.: ALs je de echte slag wil meten achter (die 265), dan moet je verticaal meten bij de achteras.... hetgeen in de praktijk redelijk ondoenlijkt is metd e veer er op.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |