lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v.
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 5985
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 14:15    Onderwerp: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. Reageer met quote

Veering: (veerweg)

2003: 230mm S=265mm
2004: 230mm S=265mm
2005: 210mm S=245mm (alles 2cm lager)
2006: 210mm S=245mm
2007: 210mm S=265mm (S weer terug naar originele hoogte!)


Optiek/kleur e.d.:

2003: Oranje (S en gewoon) en Zilver. Voorspatbord niet doorgelak, alleen zijkanten in kleur
2004: S=Blauwe GO!!!, Oranje, Zilver en Zwart. Voorspatbord geheel in kleur meegespoten. Geen zilverkleurige velgen meer.
2005: S=Blauwe nu met Oranje op de tank en blauw achterkantje en blauw handschoenvak, Oranje, Zwart.
2006: S=Blauwe nu met Dakarlogo, Oranje nieuwe versie met matzwarte onderknat, Zwart nieuwe versie met matzwarte delen.
Hoekiger voorspatbord.
2007: ongewijzigd. (S=Blauw met dakarlogo)

Let wel: De optische onderdlen zijn volledig uitwisselbaar tussen de modellen per jaar (je kunt dus best een zwarte-S versie tegenkomen, maar die is nooit zo af fabriek geleverd)

belangrijkste technische veranderingen:

2004: middenbok, hardere velgen, geeloxeerde achterburg (minder corrosie), spiraal om benzineslang.
2005: Laag/getrapt zadel, carburateurverwarming, extra schermpje achter ventilator, extra spatschermpje in balhoofd. Remschijven voor nu zwevend. Hitteschildje uitlaat aangepast. Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger.

2006: motor S-versie gelijk aan 2005 model.
2006: Gewone versie: 990 motor met EFI. ABS.
2006 algemeen: Remleiding nu gespitst vanaf kroonplaat, meer stuuruitslag door afgeplat frame. Lagering Tandwieldrager aangepast (enkel-> dubbel lager). Geen lichtschakelaar meer.
voorspatbord en ruimer over de band met extra steunschroefje.
2007: Alleen nog maar 990EFI motor, injectiecurve verbeterd. Achterremmodificate. 12V aansluiting. verbeterde koppelingdrukcilinder.


Voel je vrij om hieronder toevoegingen te maken... gelieve het topic wel een beetje clean te houden.

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Wo, 20 Jun. 2007, 21:03, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 982
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een oranje 2004, om gebouwd naar "S". Echter 140/255 hoog achter. Ja ja grin2

Hte zal me worst wezen. Vandaag 280 Km geknalt in de Belgische/Franse ardennen oa in de buurt van Boulione, super!!! thumbsup

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3280

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf 2006 inderdaad hoekiger voorspatbord, maar voorspatbord heeft ook meer ruimte gekregen tussen spatbord en band.
(om klemlopen te voorkomen als je met noppenband in de blub rijdt wink3 ).

Ook heeft het koppelingsdeksel tov 2003 model een geluiddemper meegekregen (zit aan binnenkant deksel geschroefd).

Pas vanaf 2004 spiraalbescherming om brandstofslangen heen na splitsing naar elke carburateur.

Hitte schildje uitlaatbocht ter hoogte van koppdeksel is op latere modellen "dicht"gemaakt om hitte uitstraling naar je been te verminderen.

Tandwieldrager achterwiel is vanaf 2005? anders, nl voorzien van 2 kleinere gangbare (lees betaalbare) lagers tov 1 groot/duur lager.

Vanaf 2005?? andere remschijven voor (nl zwevend),
om "kreunen" in de regen te elimineren, en ander type remtang achter.

Brandstofpomp zit op de EFI op andere plek, nl als het ware " in" de tank.

Het "kontje" onder het zadel is op de EFI anders, zit nl geloof ik ook een kleine bergruimte tegenwoordig.

Verder weet ik niets meer ,ik hoop dat het allemaal klopt wat ik opgeschreven heb wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 135.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Za, 26 Mei. 2007, 22:19, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 5985
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het getal op de VEER van de achterschokbreker zegt niet persee direkt iets over de veerweg, maar iets over de veer.

zo heeft de 2005/6 een 140-225 veer
en een 2007 S een 140-265 veer.

In de lijst hierboven opgegeven waarden zijn de waarden zoals KTM die gespecificeerd heeft.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 525
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:07    Onderwerp: Re: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
2006 algemeen: Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger,


Ik dacht dat dit vanaf 2005 zo was met die bredere velg??

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 732

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

correctie:

Pas vanaf het 2006 model is het voorspatbord aaangepast en is het hoger en hoekkiger.
Zeg maar sinds het ABS tijdperk bij de Adventure is begonnen en er 2 remleidingen van boven naar beneden lopen en niet meer over het spatbord heen van de linker naar de rechterremklauw.





Misschien toch wat lastig te zien zo,...maar de 2007 (en 2006) staat een stuk hoger.

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 5985
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dank,

ik heb gepoogd de wijzigingen die ik na kon gaan op te nemen in het eerste berichtje.

't is bedoeld compact te blijven, dus niet iedere optische verandering ga in omschrijven.

Natuurlijk heeft bijv de injectie tot gevolg dat er heeel veel meer dingen verander zijn (de hele kabelboom is anders bijv: o.a. is een start-interlock relais toegevoegd wat alle stroomverbruikers uitschakelt bij het starten).

ps.: Vanaf welk jaar is die lichtschakelaar eraf??? weet iemand dat?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 732

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 2:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


ps.: Vanaf welk jaar is die lichtschakelaar eraf??? weet iemand dat?


Volgens mij is het vanaf de 990 versie's 2007.

Lees even de post van Daan,...misschien dat hij dat precies weet.

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=956&highlight=lichtschakelaar

Perlei heeft een 2006 990 S,...heeft/had die er ééntje ??

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1408
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

2006 heeft geen lichtschakelaar meer...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 5985
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

toegevoegd.
2006: Geen lichtschakelaar meer.

't wordt een mooi compleet lijstje.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3280

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jun. 2007, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet er nog een.......
Stond gisteren mijn nieuwe brommer bij brouwer te bewonderen, en toen viel me op dat niet alleen de voorste schijven zwevend zijn, maar ook de achterste wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 135.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 5985
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jun. 2007, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

jep.. ken je op het plaatje van Theo ook al zien.


och .. bij mij is de hele motor zwevend Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3280

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
jep.. ken je op het plaatje van Theo ook al zien.


och .. bij mij is de hele motor zwevend Smile


Je moet er alleen bij het landen niet meer onder gaan liggen wink3 grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 135.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 525
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jan. 2008, 22:09    Onderwerp: Re: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

2005: Laag/getrapt zadel, carburateurverwarming, extra schermpje achter ventilator, extra spatschermpje in balhoofd. Remschijven voor nu zwevend. Hitteschildje uitlaat aangepast. Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger..


Dat met die zwevende schijven is dat nu vanaf 2005?? Ik dacht vanaf 2006

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 33
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Feb. 2008, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ontdekt op de beurs stand van KTM dat de 990 adventure een instelbaar xcentrisch aanslagnokje heeft gekregen op het frame om de achterrempomp te beschermen bij een val op het rempedaal (de zuiger kan niet uit de pomp getrokken worden)

De 990S die er naast stond had dit nokje echter niet.
Wellicht toch een exemplarisch aanpassing op een motor van een dealer.

Hetzelfde nokje zag ik ook op een superenduro bij Goedhart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif