Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 14:15 Onderwerp: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. |
|
|
Veering: (veerweg)
2003: 230mm S=265mm
2004: 230mm S=265mm
2005: 210mm S=245mm (alles 2cm lager)
2006: 210mm S=245mm
2007: 210mm S=265mm (S weer terug naar originele hoogte!)
Optiek/kleur e.d.:
2003: Oranje (S en gewoon) en Zilver. Voorspatbord niet doorgelak, alleen zijkanten in kleur
2004: S=Blauwe GO!!!, Oranje, Zilver en Zwart. Voorspatbord geheel in kleur meegespoten. Geen zilverkleurige velgen meer.
2005: S=Blauwe nu met Oranje op de tank en blauw achterkantje en blauw handschoenvak, Oranje, Zwart.
2006: S=Blauwe nu met Dakarlogo, Oranje nieuwe versie met matzwarte onderknat, Zwart nieuwe versie met matzwarte delen.
Hoekiger voorspatbord.
2007: ongewijzigd. (S=Blauw met dakarlogo)
Let wel: De optische onderdlen zijn volledig uitwisselbaar tussen de modellen per jaar (je kunt dus best een zwarte-S versie tegenkomen, maar die is nooit zo af fabriek geleverd)
belangrijkste technische veranderingen:
2004: middenbok, hardere velgen, geeloxeerde achterburg (minder corrosie), spiraal om benzineslang.
2005: Laag/getrapt zadel, carburateurverwarming, extra schermpje achter ventilator, extra spatschermpje in balhoofd. Remschijven voor nu zwevend. Hitteschildje uitlaat aangepast. Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger.
2006: motor S-versie gelijk aan 2005 model.
2006: Gewone versie: 990 motor met EFI. ABS.
2006 algemeen: Remleiding nu gespitst vanaf kroonplaat, meer stuuruitslag door afgeplat frame. Lagering Tandwieldrager aangepast (enkel-> dubbel lager). Geen lichtschakelaar meer.
voorspatbord en ruimer over de band met extra steunschroefje.
2007: Alleen nog maar 990EFI motor, injectiecurve verbeterd. Achterremmodificate. 12V aansluiting. verbeterde koppelingdrukcilinder.
Voel je vrij om hieronder toevoegingen te maken... gelieve het topic wel een beetje clean te houden. _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Wo, 20 Jun. 2007, 21:03, in totaal 6 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 16:49 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een oranje 2004, om gebouwd naar "S". Echter 140/255 hoog achter. Ja ja
Hte zal me worst wezen. Vandaag 280 Km geknalt in de Belgische/Franse ardennen oa in de buurt van Boulione, super!!! _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Vanaf 2006 inderdaad hoekiger voorspatbord, maar voorspatbord heeft ook meer ruimte gekregen tussen spatbord en band.
(om klemlopen te voorkomen als je met noppenband in de blub rijdt ).
Ook heeft het koppelingsdeksel tov 2003 model een geluiddemper meegekregen (zit aan binnenkant deksel geschroefd).
Pas vanaf 2004 spiraalbescherming om brandstofslangen heen na splitsing naar elke carburateur.
Hitte schildje uitlaatbocht ter hoogte van koppdeksel is op latere modellen "dicht"gemaakt om hitte uitstraling naar je been te verminderen.
Tandwieldrager achterwiel is vanaf 2005? anders, nl voorzien van 2 kleinere gangbare (lees betaalbare) lagers tov 1 groot/duur lager.
Vanaf 2005?? andere remschijven voor (nl zwevend),
om "kreunen" in de regen te elimineren, en ander type remtang achter.
Brandstofpomp zit op de EFI op andere plek, nl als het ware " in" de tank.
Het "kontje" onder het zadel is op de EFI anders, zit nl geloof ik ook een kleine bergruimte tegenwoordig.
Verder weet ik niets meer ,ik hoop dat het allemaal klopt wat ik opgeschreven heb _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Za, 26 Mei. 2007, 22:19, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Het getal op de VEER van de achterschokbreker zegt niet persee direkt iets over de veerweg, maar iets over de veer.
zo heeft de 2005/6 een 140-225 veer
en een 2007 S een 140-265 veer.
In de lijst hierboven opgegeven waarden zijn de waarden zoals KTM die gespecificeerd heeft. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:07 Onderwerp: Re: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. |
|
|
Dr_Bean schreef: | 2006 algemeen: Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger, |
Ik dacht dat dit vanaf 2005 zo was met die bredere velg??
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:54 Onderwerp: |
|
|
correctie:
Pas vanaf het 2006 model is het voorspatbord aaangepast en is het hoger en hoekkiger.
Zeg maar sinds het ABS tijdperk bij de Adventure is begonnen en er 2 remleidingen van boven naar beneden lopen en niet meer over het spatbord heen van de linker naar de rechterremklauw.
Misschien toch wat lastig te zien zo,...maar de 2007 (en 2006) staat een stuk hoger. _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Dank,
ik heb gepoogd de wijzigingen die ik na kon gaan op te nemen in het eerste berichtje.
't is bedoeld compact te blijven, dus niet iedere optische verandering ga in omschrijven.
Natuurlijk heeft bijv de injectie tot gevolg dat er heeel veel meer dingen verander zijn (de hele kabelboom is anders bijv: o.a. is een start-interlock relais toegevoegd wat alle stroomverbruikers uitschakelt bij het starten).
ps.: Vanaf welk jaar is die lichtschakelaar eraf??? weet iemand dat? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 2:22 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
ps.: Vanaf welk jaar is die lichtschakelaar eraf??? weet iemand dat? |
Volgens mij is het vanaf de 990 versie's 2007.
Lees even de post van Daan,...misschien dat hij dat precies weet.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=956&highlight=lichtschakelaar
Perlei heeft een 2006 990 S,...heeft/had die er ééntje ?? _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 18:29 Onderwerp: |
|
|
2006 heeft geen lichtschakelaar meer... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 20:09 Onderwerp: |
|
|
toegevoegd.
2006: Geen lichtschakelaar meer.
't wordt een mooi compleet lijstje. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 5 Jun. 2007, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Ik weet er nog een.......
Stond gisteren mijn nieuwe brommer bij brouwer te bewonderen, en toen viel me op dat niet alleen de voorste schijven zwevend zijn, maar ook de achterste _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 5 Jun. 2007, 22:22 Onderwerp: |
|
|
jep.. ken je op het plaatje van Theo ook al zien.
och .. bij mij is de hele motor zwevend _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 9:22 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | jep.. ken je op het plaatje van Theo ook al zien.
och .. bij mij is de hele motor zwevend |
Je moet er alleen bij het landen niet meer onder gaan liggen _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 26 Jan. 2008, 22:09 Onderwerp: Re: LC8 Adventure modellen op een rij 2003 e.v. |
|
|
Dr_Bean schreef: |
2005: Laag/getrapt zadel, carburateurverwarming, extra schermpje achter ventilator, extra spatschermpje in balhoofd. Remschijven voor nu zwevend. Hitteschildje uitlaat aangepast. Achtervelg 4.25" (ipv 4.0") en steviger.. |
Dat met die zwevende schijven is dat nu vanaf 2005?? Ik dacht vanaf 2006
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
joscha
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 34 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Zo, 3 Feb. 2008, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Vandaag ontdekt op de beurs stand van KTM dat de 990 adventure een instelbaar xcentrisch aanslagnokje heeft gekregen op het frame om de achterrempomp te beschermen bij een val op het rempedaal (de zuiger kan niet uit de pomp getrokken worden)
De 990S die er naast stond had dit nokje echter niet.
Wellicht toch een exemplarisch aanpassing op een motor van een dealer.
Hetzelfde nokje zag ik ook op een superenduro bij Goedhart. |
|
Naar boven |
|
|
|