lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gangensensor-Sport op 990
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

waarom zou je je hoofd-draadboon willen veranderen ipv het korte stukje bij de sensor.

Lees effe het hele topic: Stekkertje-pinnetje loshalen en klaar. Aan die kant staat dan geen spanning meer, dus wat wilje nog meer!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Nilzz



Geregistreerd op: 21-7-2009
Berichten: 6
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

je zou natuurlijk ook de vlinderklepjes van de EPT asjes af kunnen schroeven, volgens mij is dat de enige reden dat die kregen op de EFI's zitten (en overigens op de 09 modellen niet meer) en volgens mij werkt dat nóg beter als het om wheelies gaat rolleyes3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Nilzz schreef:
je zou natuurlijk ook de vlinderklepjes van de EPT asjes af kunnen schroeven, volgens mij is dat de enige reden dat die kregen op de EFI's zitten (en overigens op de 09 modellen niet meer) en volgens mij werkt dat nóg beter als het om wheelies gaat rolleyes3

Zeg je nu dat de '09's niet meer geknepen zijn? Die kabels van de sensor lopen er in elk geval wel nog...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nilzz



Geregistreerd op: 21-7-2009
Berichten: 6
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij werkt het zo:
Je hebt je "normale" gasklep die bedien je met je hendel. Deze moet je ook gebruiken om je cilinders te synchroniseren. Hierop zit ook de sensor die je gasstand meet, en tevens wordt daarop het stationair afgesteld (een actuator die je gasklep een klein streepje open houdt)

Daarboven zitten je EPT kleppen, deze kun je niet synchroniseren (ze zitten aan elkaar vast zonder stelmogelijkheid en ze staan altijd een beetje open)
De EPT bedien je niet zelf maar dat doet een electromotortje, en in principe loopt je EPT altijd synchroon met je eigen gasklep BEHALVE als je vol gas geeft in zn 2 of 3, dan gaat die klep dus niet helemaal open.

Een bijkomend nadeel is dus dat zon electromotortje nooit zo "snel" reageert als dat jij je gas open draait ("homogenous power output"?), dus hij zou ook wat happiger moeten worden in alle andere versnellingen.

In principe zit dus alles wat echt van belang is gewoon op je normale gasklep, en die EPT troep zou je er volgens mij gewoon af kunnen schroeven. Dan heb ik het dus niet over de hele sensor handel maar alleen de schijfjes(klepjes) van de asjes af schroeven die je ziet zitten als je je lufi-huis open maakt.

Ik weet dus niet of dit is gedaan voor uitlaat of voor geluid, en nogmaals ik denk dat het zo werkt.

In ieder geval heb ik het zelf niet gedaan ik vind eerlijk gezegd dat ie hard zat loopt. Ik heb het ook niet zelf bedacht maar ergens gelezen, het is namelijk niet toegestaan om dat te doen in de superduke cup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna helemaal volgens mij.. maar volgens mij zit er ook nog dit in:

De secundaire gaskleppen (die met motortje bediend worden) draaien IN PRINCIPE met de primaire klep mee.... tenzij, het vacuum achter de schuif te hard daalt, dan worden ze beperkt:

dit is om het 'overtekken' te voorkomen, precies zoals een Constant-Vacuum carburateur ook doet met zijn 2e (vacuum bediende) gasschuif.


Verwijderen van de secundaire kleppen kan je motor dus het ouderwetse carburateur gevoel geven denk ik, hoewel dat met injectie veel minder sterk is, daar er itt een carburateur wel bijna altijd genoeg brandstof bij zal komen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

zeg als je die sensor nou gewoon afplakt (stukkie tape of een stickertje over die contacten heen)

zou dat niet ook werken? bucktooth

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nilzz



Geregistreerd op: 21-7-2009
Berichten: 6
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Bijna helemaal volgens mij.. maar volgens mij zit er ook nog dit in:

De secundaire gaskleppen (die met motortje bediend worden) draaien IN PRINCIPE met de primaire klep mee.... tenzij, het vacuum achter de schuif te hard daalt, dan worden ze beperkt:

dit is om het 'overtekken' te voorkomen, precies zoals een Constant-Vacuum carburateur ook doet met zijn 2e (vacuum bediende) gasschuif.


Verwijderen van de secundaire kleppen kan je motor dus het ouderwetse carburateur gevoel geven denk ik, hoewel dat met injectie veel minder sterk is, daar er itt een carburateur wel bijna altijd genoeg brandstof bij zal komen.


of dat CV carburatuer nabootsen nou juist wat ie doet in zn 2 en 3..? er staat dus ook niet echt veel over in het WPHB alleen:

"Electronic Power Control (EPC):
Under certain operating conditions, the second throttle is controlled in accordance with the throttle valve position and speed"

Enne mapping kun je altijd aanpassen hè wink
En volgens mij gooit de akra map er al behoorlijk veel brandstof in bij het accelereren

edit: had niet gezien dat iemand al had gezegd de klepjes er af te schroeven voorin dit draadje, sollie goofy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif