Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 20 Jul. 2009, 22:36 Onderwerp: |
|
|
waarom zou je je hoofd-draadboon willen veranderen ipv het korte stukje bij de sensor.
Lees effe het hele topic: Stekkertje-pinnetje loshalen en klaar. Aan die kant staat dan geen spanning meer, dus wat wilje nog meer! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Nilzz
Geregistreerd op: 21-7-2009 Berichten: 6 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Di, 21 Jul. 2009, 14:26 Onderwerp: |
|
|
je zou natuurlijk ook de vlinderklepjes van de EPT asjes af kunnen schroeven, volgens mij is dat de enige reden dat die kregen op de EFI's zitten (en overigens op de 09 modellen niet meer) en volgens mij werkt dat nóg beter als het om wheelies gaat |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 17:53 Onderwerp: |
|
|
Nilzz schreef: | je zou natuurlijk ook de vlinderklepjes van de EPT asjes af kunnen schroeven, volgens mij is dat de enige reden dat die kregen op de EFI's zitten (en overigens op de 09 modellen niet meer) en volgens mij werkt dat nóg beter als het om wheelies gaat |
Zeg je nu dat de '09's niet meer geknepen zijn? Die kabels van de sensor lopen er in elk geval wel nog... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Nilzz
Geregistreerd op: 21-7-2009 Berichten: 6 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 10:55 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij werkt het zo:
Je hebt je "normale" gasklep die bedien je met je hendel. Deze moet je ook gebruiken om je cilinders te synchroniseren. Hierop zit ook de sensor die je gasstand meet, en tevens wordt daarop het stationair afgesteld (een actuator die je gasklep een klein streepje open houdt)
Daarboven zitten je EPT kleppen, deze kun je niet synchroniseren (ze zitten aan elkaar vast zonder stelmogelijkheid en ze staan altijd een beetje open)
De EPT bedien je niet zelf maar dat doet een electromotortje, en in principe loopt je EPT altijd synchroon met je eigen gasklep BEHALVE als je vol gas geeft in zn 2 of 3, dan gaat die klep dus niet helemaal open.
Een bijkomend nadeel is dus dat zon electromotortje nooit zo "snel" reageert als dat jij je gas open draait ("homogenous power output"?), dus hij zou ook wat happiger moeten worden in alle andere versnellingen.
In principe zit dus alles wat echt van belang is gewoon op je normale gasklep, en die EPT troep zou je er volgens mij gewoon af kunnen schroeven. Dan heb ik het dus niet over de hele sensor handel maar alleen de schijfjes(klepjes) van de asjes af schroeven die je ziet zitten als je je lufi-huis open maakt.
Ik weet dus niet of dit is gedaan voor uitlaat of voor geluid, en nogmaals ik denk dat het zo werkt.
In ieder geval heb ik het zelf niet gedaan ik vind eerlijk gezegd dat ie hard zat loopt. Ik heb het ook niet zelf bedacht maar ergens gelezen, het is namelijk niet toegestaan om dat te doen in de superduke cup |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Bijna helemaal volgens mij.. maar volgens mij zit er ook nog dit in:
De secundaire gaskleppen (die met motortje bediend worden) draaien IN PRINCIPE met de primaire klep mee.... tenzij, het vacuum achter de schuif te hard daalt, dan worden ze beperkt:
dit is om het 'overtekken' te voorkomen, precies zoals een Constant-Vacuum carburateur ook doet met zijn 2e (vacuum bediende) gasschuif.
Verwijderen van de secundaire kleppen kan je motor dus het ouderwetse carburateur gevoel geven denk ik, hoewel dat met injectie veel minder sterk is, daar er itt een carburateur wel bijna altijd genoeg brandstof bij zal komen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dwars
Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 14:47 Onderwerp: |
|
|
zeg als je die sensor nou gewoon afplakt (stukkie tape of een stickertje over die contacten heen)
zou dat niet ook werken? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
|
Nilzz
Geregistreerd op: 21-7-2009 Berichten: 6 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Do, 30 Jul. 2009, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Bijna helemaal volgens mij.. maar volgens mij zit er ook nog dit in:
De secundaire gaskleppen (die met motortje bediend worden) draaien IN PRINCIPE met de primaire klep mee.... tenzij, het vacuum achter de schuif te hard daalt, dan worden ze beperkt:
dit is om het 'overtekken' te voorkomen, precies zoals een Constant-Vacuum carburateur ook doet met zijn 2e (vacuum bediende) gasschuif.
Verwijderen van de secundaire kleppen kan je motor dus het ouderwetse carburateur gevoel geven denk ik, hoewel dat met injectie veel minder sterk is, daar er itt een carburateur wel bijna altijd genoeg brandstof bij zal komen. |
of dat CV carburatuer nabootsen nou juist wat ie doet in zn 2 en 3..? er staat dus ook niet echt veel over in het WPHB alleen:
"Electronic Power Control (EPC):
Under certain operating conditions, the second throttle is controlled in accordance with the throttle valve position and speed"
Enne mapping kun je altijd aanpassen hè
En volgens mij gooit de akra map er al behoorlijk veel brandstof in bij het accelereren
edit: had niet gezien dat iemand al had gezegd de klepjes er af te schroeven voorin dit draadje, sollie |
|
Naar boven |
|
|
|