Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 18:59 Onderwerp: Test in Motorplus |
|
|
Hebben jullie ook die test gelezen in de motorplus? Daar kwam de 990 niet zo best uit. Een vierde plek van de vijf!! Maar als je naar de foto op de cover kijkt is de rijder van de KTM wel de enige die lacht . Dat zegt mij genoeg.
Ad
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 19:23 Onderwerp: |
|
|
motorplus? is dat een blad
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 21:24 Onderwerp: |
|
|
KTM had niet genoeg betaald zeker
|
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Mei. 2007, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Ah, dank je!
Effe de duitse test zitten doorbladeren en nu snap ik het ook wel. Moet zeggen dat ik het zelfs wel een goede test vind: ik ben het behoorlijk een smet de bevindingen, alleen leidt hun puntentelling idd tot plek 4,... maar dat is maar net waar je waarde aan hecht!
KTM verliest vooral veel op ALLTAG.. en ja dat klopt wel, het is vooral een sportieve motor met hoge funfactor: niet gemaakt voor ideale woon-werk motor. (ketting, algemeen onderhoudsschema, beetje nerveus op het gas etc)
Kwa rijeigenschappen e.d. wint de KTM bijna alle testen. Alleen de Triumph wint vet met zijn dikke 3 cilinder motor, en ja, die is ook wel erg sterk, dat klopt ook wel denk ik.
990 verliest daar ook wel wat veel op 'durchzug' (doortrekken in de hoogste versnelling), en vooral bij de lagere snelheden. Dat komt natuurlijk door de ietwat 'overgearing': met een 16 tands zou dat er anders uitzien.
icm het rijwielgedeelte denk ik eerlijk gezegd dat je op een bochtenweg, iets slechter asfalt (zoiets als de NBR) met de KTM een stuk sneller bent)
Deze onderdelen wegen trouwens relatief weinig mee in de totaaltest!
Ik vind het koppel van de geteste 990 wel laag trouwens! Ik had eigenlijk gedacht dat de 990 meer koppel zou hebben dan de 950. Opgegeven zou zowieso al 95 moeten zijn. Mijn 950 lc8 had op de testbank (Sommer) 103pk en 99Nm.
Merkwaardig genoeg VOELT de 990 alsof ie harder trekt onderin, maar ik denk dat dat door de wat aggressievere gasoppak van de injectie komt.
tot slot: Offroad/slechte wegen is helemaal niet meegetest. jammer vind ik.
Mijn mening dus: Best wel een goede test, maar ik zou een andere weging van de resultaten kiezen/willen. En dan zou de KTM er veel beter uitkomen. Maarja, daarom heb ik er ook 1 gekocht, en zou het zo weer doen .
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 19:11 Onderwerp: Drank in het spel... |
|
|
Op pagina's 56 en 64 in het blad zie je dat er rijkelijk met drank wordt geschonken voor en tijdens de ritten. Verder op zie je dan ook dat de test-oordelen samenvallen met uitspraken van deze beschonken testrijders.
Testrijder 1:
Testrijder 2:
Testrijder 3:
Testrijder 4:
Hoofd-redacteur:
Denk dat KTM zich niet wil mengen met deze jokers...
|
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 19:38 Onderwerp: |
|
|
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2007, 20:52 Onderwerp: |
|
|
Ik hecht nooit zoveel waarde aan die testen, zeker niet die punten telling van Motorrad. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij/zij belangrijk vind bij een motor. Veel testers klagen over het zadel van de Adv, ik heb zelf ook een KTM gelzadel op m'n 950S en vind hem heerlijk zitten, kan er uuuren op rijden.
Wel denk ik dat die Triumph Tiger echt een hele goede motor is. Voor mij als asfaltrijder zeker. Toen ik m'n 950S kocht was de Tiger in deze versie nog niet te koop. Maar toch, ondanks mijn asfalt only rijgedrag zou ik nu weer voor de Adv kiezen,. Wil nog wel eens een proefritje maken op die Tiger.....
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2007, 7:33 Onderwerp: |
|
|
Dat springen is met een tiger oid ook mogelijk hoor MR Wheelie
Alleen het landen gaat met de KTM het beste
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 1:10 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Dat springen is met een tiger oid ook mogelijk hoor MR Wheelie
Alleen het landen gaat met de KTM het beste  |
ik heb het nog niemand zien doen
|
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 17:53 Onderwerp: De beste test is een test-rit! |
|
|
De beste test is en test-rit!
En geen motorblaadje. In mijn ogen zijn motorbladen handig om je te orienteren in motorland.
Zo heb ik eens een test-rid gemaakt op een Suzuki BurgmaNN. Een prima kist voor woon werk verkeer. Echter op de Holterberg, op een zandpad, met de onderkant vast komen te zitten... Dan is de lol er snel af kan ik je zeggen...
Voor een Suzuki ga je naar www.goedhartmotoren.nl
Sinds een paar maanden is Berry ook een KTM dealer !!!
Lijkt mij duidelijk! http://www.ktmrideorange.nl
Tot ziens bij Goedhart !!!
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 23:36 Onderwerp: Re: De beste test is een test-rit! |
|
|
Hydrazine schreef: | De beste test is en test-rit!
En geen motorblaadje. In mijn ogen zijn motorbladen handig om je te orienteren in motorland.
Zo heb ik eens een test-rid gemaakt op een Suzuki BurgmaNN. Een prima kist voor woon werk verkeer. Echter op de Holterberg, op een zandpad, met de onderkant vast komen te zitten... Dan is de lol er snel af kan ik je zeggen...
Voor een Suzuki ga je naar www.goedhartmotoren.nl
Sinds een paar maanden is Berry ook een KTM dealer !!!
Lijkt mij duidelijk! http://www.ktmrideorange.nl
Tot ziens bij Goedhart !!! |
ik zie niet veel ktm op zijn site ????? geen KTM logo op heel zijn site en totaal niets op voorraad
|
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 17:05 Onderwerp: Re: De beste test is een test-rit! |
|
|
ik zie niet veel ktm op zijn site ????? geen KTM logo op heel zijn site en totaal niets op voorraad [/quote]
Je breekt je benen alleen al als je binnen komt...over KTM's...
|
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 17:57 Onderwerp: |
|
|
ik zal binnenkort eens langs gaan bij die goedhart, wil wel eens een testritje doen op zo'n Tiger en die heeft ie als demo.....het wordt alleen kloteweer komend weekend geloof ik....
ben d'r wel eens binnen geweest maar verder geen ervaring mee.
|
|
Naar boven |
|
 |
|