Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Di, 2 Okt. 2007, 18:25 Onderwerp: |
|
|
Oke duidelijk. Is bij mij dus niet het geval.
En ja KFR is een BMW term. Als je jaren BMW (GS) gereden hebt ben je nog steeds geneigd die termen te gebruiken.
HP |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2007, 19:15 Onderwerp: |
|
|
ZIT NU TE WACHTEN OP EEN NIEUW GASKLEPHUIS.
ALS DAT NIET WERKT KAN IK HEM MET OUD EN NIEUW ALTIJD NOG IN BRAND STEKEN. KRIJGEN WE HET ZEKER NIET KOUD DIE AVOND.
GROETEN,
JOHN |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2007, 20:22 Onderwerp: |
|
|
kan je je toetsenbord als aanmaak gebruiker, want je caps-lock blijft hangen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 11:32 Onderwerp: |
|
|
nee hoor, last van dikke vingers.
john |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Verpalen bied een powercommander aan om bijv. het aan/uit effect te verminderen. Helpt dat nu echt????
Wat als je al met de Akra mapping rijdt???
Voorzover ik een powercommander ken stuur je daar alleen de injectietijd en tijdstip mee. Zou je hiermee een ideale setting kunnen krijgen voor wat betreft het verbruik in combinatie vermogen.
Zoals ik al eerder heb gemeld, mijn aan/uit effect is eigenlijk weg (na kleppen stellen bij 15000 km) echter het verbruik is vooral met dit weer schrikbarend. 1 op 9 bij sportief en 1 op 12 bij rustig rijden (volgens de regeltjes)
Zou een powercommander hier uitkomst brengen??
Harm[/list] |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 18:43 Onderwerp: |
|
|
HP schreef: | echter het verbruik is vooral met dit weer schrikbarend. 1 op 9 bij sportief en 1 op 12 bij rustig rijden (volgens de regeltjes)
|
Probeer eens de standaard mapping, ook al heb je Akra's.
Die van mij loopt zomaar 1op18, Akra's en standaard mapping dus _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Wo, 19 Dec. 2007, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Of onze rijstijl is totaal verschillend of die standaard mapping doet erg veel goeds. Jij hebt een 2007 versie, ik nog 1 van de eerste die op de weg zijn gekomen (feb. 2006). Of dat nog verschil maakt weet ik niet.
Bij aankoop kon ik 1 op 15 halen. Na 1000 km direct de Akra's + mapping erop. Weet dus niet wat het verbruik nu zal zijn als ik de standaarmapping terug zet. Heb onlangs nog proef gereden op een 2007 model. Vond die motor erg tam i.v.m. de mijne. Maar ja elke zaterdag na een ritje weer naar de pomp moeten is ook niet mijn hobby. Kan amper 170km rijden of het lampje brand alweer.
Denk er toch sterk over om de standaard mapping weer te monteren.
HP |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2008, 18:39 Onderwerp: |
|
|
Even een update.
Heb de winter doorgereden. Verbruik 1 op 9 - 11 met de Akra mapping + uiteraard Akra's. Dit bij een buitentemperatuur van zo rond de 3 - 7 graden.
Nu rij ik 4 weken met de standaardmapping + akra's. Gisteren getankt en vandaag alweer. Geen snelweg, alleen maar slingerwegen, rotondes. Dus remmen, gasgeven. Paar keer boven de 200. Vol in de ankers, rotonde door en weer vol op het gas. Dorpjes normaal 50 km. Verbindingsstukken normaal 100 - 110 km. Verbruik 1 op 11!!!!!!
Afgelopen weken bij wat lagere temperaturen ook gemeten. Verbruik was 1 op 12. M.a.w. bij mij wordt het verbruik met de standaardmapping niet wezenlijk anders.
Snap niet dat jullie 1 op 16 tot 18 kunnen halen met Akra's en standaard mapping.
Verschil in power is wel merkbaar. Met Akra mapping gaat het blok soepeler in de toeren en trekt beter door. Het gaat nu allemaal net iets langzamer / beschaafder. Zeker niet hinderlijk. Wel is het bij het gas dichtdraaien net of ik vuurwerk aan het afsteken ben. Wat een knallen (open Akra's) Alle voetgangers draaien hun hoofd om als ik eraan kom. Eigenlijk asociaal maar wel leuk. Hoor niets anders dan het blok bij het rijden.
Conclusie: Snel weer die Akramapping erop. Dan maar wat extra benzine.
Groet,
HP |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2008, 19:22 Onderwerp: |
|
|
en effe die dB killer er weer in.. dan kunne wij straks ook nog rijden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2008, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Harm, als ik je verhaal zo lees, dan verschillen onze rijstijlen behoorlijk,
wat dan misschien ook het verschil in verbruik verklaart.
Misschien ga ik de sportmapping wel eens proberen als het weinig verschil in verbruik oplevert zoals jij aangeeft.
Nog 1 vraagje, loopt jouw motor ook zo irritant hoog stationair net na een koude start???
Direct na het starten bij temp rond het vriespunt vliegt hij naar dik 2000tpm, en pas na een paar honderd meter rijden zakt het naar 1400.
(wat ik ook eigenlijk aan de hoge kant vind). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Za, 16 Feb. 2008, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | ..................Nog 1 vraagje, loopt jouw motor ook zo irritant hoog stationair net na een koude start???
Direct na het starten bij temp rond het vriespunt vliegt hij naar dik 2000tpm, en pas na een paar honderd meter rijden zakt het naar 1400.
(wat ik ook eigenlijk aan de hoge kant vind). |
Hallo Daan,
heb ik ook last van met m'n 2007 ADV. Al heb ik het idee dat als ik de motor na het starten wat langer stationair laat draaien, het toerental sneller terug zakt dan wanneer ik direct ga rijden.
Ik vind het niet echt storend, maar vreemd is het wel met brandstof injectie. Ik breng de motor van de week voor z'n 7500 km beurt en zal eens vragen of er meer over bekend is.
Grt, Jeroen |
|
Naar boven |
|
|
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Za, 23 Feb. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Tijdens de 7500 Km beurt, van mijn 990 ADV, is er een mapping update uitgevoerd. Deze mapping update komt van KTM en wordt onder garantie geinstalleerd. Deze update zou een verbetering zijn van het zelf lerende karakter van de FI unit.
Of dit ook effect zal hebben op de aan/uit gas reactie weet ik nog niet.
Na 2 dagen op een 950 SM te hebben gereden is het zowieso weer even wennen aan de directe gas response van m'n 990 ADV. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 24 Feb. 2008, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Jurki,
deze update is mij ook al aangeboden, maar ik heb hem (nog) niet uit laten voeren.
Merk je verschil mbt het hoog toeren draaien in de opwarmfase/ (lees mijn bericht hierboven).
Of is dat gewoon hetzelfde. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt of het motorblok, bij gas los, wat minder abrupt reageerd. Hierdoor krijg ik het gevoel dat de motor meer door rolt zonder teveel op het motorblok af te remmen. Bij gas geven is hierdoor het uit-aan effect minder.
Met dit soort aanpassingen is het wel even opletten dat het niet alleen tussen de oren zit, dus behoeft het nog wel wat extra KM. Wel opmerkelijk is het dat het juist bij gas los is, iets wat ik niet verwacht had.
Wordt vervolgd... |
|
Naar boven |
|
|
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | HP schreef: | echter het verbruik is vooral met dit weer schrikbarend. 1 op 9 bij sportief en 1 op 12 bij rustig rijden (volgens de regeltjes)
|
Probeer eens de standaard mapping, ook al heb je Akra's.
Die van mij loopt zomaar 1op18, Akra's en standaard mapping dus |
J verbruik is 1/18 met standaard mapping met akra's. Hoeveel was dit met de originele uitlaten ? |
|
Naar boven |
|
|
|