Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
5150
|
Geplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 15:28 Onderwerp: Fi lampje brand even na koude (natte) start. |
|
|
Nu het weer wat kouder en natter wordt heb ik enkele malen gehad dat het FI lampje even blijft branden na de koude start. Meestal s'ochtends vroeg met lage temperatuur en vochtig/nat weer. Ik doe het contact aan, laat de toeren teller z'n ding doen en dan blijft het FI lampje branden, ik start en en als de motor loopt gaat het lampje na een paar seconden pas uit. Moet wel zeggen dat het dan lijkt of hij een klein beetje moeite heeft met rond draaien tijdens het starten.
2009 990 Adv
21000 km
Akra's, K&N + mapping, SAS nog fysiek aanwezig
Motor staat buiten onder een zeil.
Nou heb ik ook last van klappen uit de uitlaat als ik het gas dicht draai en dat hij soms met op en terug schakelen afslaat, ook bij een verkeerslicht slaat hij soms zomaar af. Binnenkort de kleine beurt dan laat ik daar naar kijken maar vraag me af wat het brandende FI lampje kan betekenen, ik heb in het boekje gekeken maar daar wordt eigenlijk alleen over "knipper" codes gesproken en niet over even blijven branden bij de koude start. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 18:20 Onderwerp: |
|
|
als je hem op contact draait, dan geeft ie een knippercode op dat lampje.
Als je dat niet hebt, en het lampje is UIT nadat je hem op contact gedraaid hebt, en daat dan tijdelijk aan bij de koude start en dan weer uit, dan heb je gewoon een slappe akku... Dan gaat die vroeg of laat deze winter dood. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
5150
|
Geplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als je hem op contact draait, dan geeft ie een knippercode op dat lampje.
Als je dat niet hebt, en het lampje is UIT nadat je hem op contact gedraaid hebt, en daat dan tijdelijk aan bij de koude start en dan weer uit, dan heb je gewoon een slappe akku... Dan gaat die vroeg of laat deze winter dood. |
Daar zat ik ook aan te denken, accu heeft z'n beste tijd gehad denk ik. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 13 Okt. 2013, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Als er echt een fout is die het motormanagement systeem ziet, dan wordt die opgeslagen in het systeem (en kun je uitlezen dus als je wil). Als je dan de motor uitzet en weer aanzet dan zal die fout in principe er nog in staan en als knippercode (van het FI lampje!) terugkomen wanneer je het contact er weer op zet.
Die code wordt in principe alleen gewist als het motormanagement echt ziet dat die fout er niet meer is; en dat duurt normaliter enige tijd. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 13 Okt. 2013, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat ook al meer dan een jaar, dat lampje dat kort aangaat na het starten. Is ook niet weggegaan na het installeren van een nieuwe batterij, geen idee wat er aan de hand is, maar ik heb er verder geen last van. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|