lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Fi lampje brand even na koude (natte) start.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150

BerichtGeplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 15:28    Onderwerp: Fi lampje brand even na koude (natte) start. Reageer met quote

Nu het weer wat kouder en natter wordt heb ik enkele malen gehad dat het FI lampje even blijft branden na de koude start. Meestal s'ochtends vroeg met lage temperatuur en vochtig/nat weer. Ik doe het contact aan, laat de toeren teller z'n ding doen en dan blijft het FI lampje branden, ik start en en als de motor loopt gaat het lampje na een paar seconden pas uit. Moet wel zeggen dat het dan lijkt of hij een klein beetje moeite heeft met rond draaien tijdens het starten.

2009 990 Adv
21000 km
Akra's, K&N + mapping, SAS nog fysiek aanwezig
Motor staat buiten onder een zeil.

Nou heb ik ook last van klappen uit de uitlaat als ik het gas dicht draai en dat hij soms met op en terug schakelen afslaat, ook bij een verkeerslicht slaat hij soms zomaar af. Binnenkort de kleine beurt dan laat ik daar naar kijken maar vraag me af wat het brandende FI lampje kan betekenen, ik heb in het boekje gekeken maar daar wordt eigenlijk alleen over "knipper" codes gesproken en niet over even blijven branden bij de koude start.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

als je hem op contact draait, dan geeft ie een knippercode op dat lampje.

Als je dat niet hebt, en het lampje is UIT nadat je hem op contact gedraaid hebt, en daat dan tijdelijk aan bij de koude start en dan weer uit, dan heb je gewoon een slappe akku... Dan gaat die vroeg of laat deze winter dood.

5150

BerichtGeplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als je hem op contact draait, dan geeft ie een knippercode op dat lampje.

Als je dat niet hebt, en het lampje is UIT nadat je hem op contact gedraaid hebt, en daat dan tijdelijk aan bij de koude start en dan weer uit, dan heb je gewoon een slappe akku... Dan gaat die vroeg of laat deze winter dood.

Daar zat ik ook aan te denken, accu heeft z'n beste tijd gehad denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Okt. 2013, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als er echt een fout is die het motormanagement systeem ziet, dan wordt die opgeslagen in het systeem (en kun je uitlezen dus als je wil). Als je dan de motor uitzet en weer aanzet dan zal die fout in principe er nog in staan en als knippercode (van het FI lampje!) terugkomen wanneer je het contact er weer op zet.
Die code wordt in principe alleen gewist als het motormanagement echt ziet dat die fout er niet meer is; en dat duurt normaliter enige tijd.

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Okt. 2013, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat ook al meer dan een jaar, dat lampje dat kort aangaat na het starten. Is ook niet weggegaan na het installeren van een nieuwe batterij, geen idee wat er aan de hand is, maar ik heb er verder geen last van.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: