lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kettingset
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mrt. 2005, 22:00    Onderwerp: Kettingset Reageer met quote

Het wordt nu langzamerhand tijd voor een nieuwe set dus.

25000km (niet slecht toch?).

Iemand ervaring met een klinkschakel?(zelf klinken dus).

Met visje monteren durf ik niet aan op een motor met plus 100pk
en een top van plus 200!

Set heb ik besteld bij brouwer, en er schijn een klinkschakel bij te zitten.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2005, 0:44    Onderwerp: Re: Kettingset Reageer met quote

Daan schreef:
Het wordt nu langzamerhand tijd voor een nieuwe set dus.

25000km (niet slecht toch?).

Iemand ervaring met een klinkschakel?(zelf klinken dus).

Met visje monteren durf ik niet aan op een motor met plus 100pk
en een top van plus 200!

Set heb ik besteld bij brouwer, en er schijn een klinkschakel bij te zitten.

Daan


daar hoef je niet bang voor te zijn met een visje, een vriend van mij heefd vroeger drag-racing gedaan meer dan 500pk dus dat is geen probleem en het is iets makelijker te demonteren, ik zou niets anders willen op mijn motor,
als je hem maar goed monteerd,en niet andersom want dan krijg je problems.en met klink schakels kan je ook braampjes krijgen van het dicht slaan die er af slijten in het zand, bij een crossketting klinken en een(enduro) (o-ring) schakelen is mijn advies, oja die klink schakel zit er standaart bij, is weer iets van ktm ???? vervangen dus ??? sucses. thumbsup thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2005, 22:42    Onderwerp: Re: Kettingset Reageer met quote

Ik heb zelf ervaringen met klink en met visje:

Visjes lubberen op de duur vaak toch wat uit, met het risico dat ze er bij achteruitrijden een keer afschieten .
(Bij mijn XR loop tde ketting door een kettinggeleider en daar gebeurt dat regelmatig!)

Uiteindelijk vind ik een klinkschakel toch stabieler. idd dat heeft niet met de verminderde trekkracht van de ketting te maken, want die is verwaarloosbaar, maar wel met de 'stabiliteit'van de ketting: Krachten die erop komen bij zijwaards zwabberen. Dat is overigens ook de reden dat kettingen breken! (een 520 ketting is zat voor een 130 pk machine, zie racerij)

Klinken is niet moeilijk hoor: Gewoon een vuisthamertje achter de ketting, en dan met een klein hamertje de speciale klinkschakeluiteinden een beetje plat slaan (dat hoeft maar weinig te zijn, dan gaat die plaat er nooit meer af!).

Tot slot: Ik heb mijn nieuwe ketting klaarliggen (ouwe nu 14000km, maar nog niet op). De nieuwe ketting is wel een ZVM (de E-bay aanbieding), die gaan wat langer mee dan de std ketting, vooral bij offroad gerbuik.

grts en succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 0:58    Onderwerp: d Reageer met quote

Bedankt allemaal voor de info, ik denk dat ik voor het klinken ga.

Lijkt me toch zekerder, ik heb bij een lc4 wel eens gehad dat het visje
door de geleider domweg was weggesleten, de sluitschakel bleef op zijn plaats doordat de pennen meegesleten waren, wat dan weer een beetje
op klinken leek.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 4:38    Onderwerp: Re: Kettingset Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Ik heb zelf ervaringen met klink en met visje:

Visjes lubberen op de duur vaak toch wat uit, met het risico dat ze er bij achteruitrijden een keer afschieten .
(Bij mijn XR loop tde ketting door een kettinggeleider en daar gebeurt dat regelmatig!)

Uiteindelijk vind ik een klinkschakel toch stabieler. idd dat heeft niet met de verminderde trekkracht van de ketting te maken, want die is verwaarloosbaar, maar wel met de 'stabiliteit'van de ketting: Krachten die erop komen bij zijwaards zwabberen. Dat is overigens ook de reden dat kettingen breken! (een 520 ketting is zat voor een 130 pk machine, zie racerij)

Klinken is niet moeilijk hoor: Gewoon een vuisthamertje achter de ketting, en dan met een klein hamertje de speciale klinkschakeluiteinden een beetje plat slaan (dat hoeft maar weinig te zijn, dan gaat die plaat er nooit meer af!).

Tot slot: Ik heb mijn nieuwe ketting klaarliggen (ouwe nu 14000km, maar nog niet op). De nieuwe ketting is wel een ZVM (de E-bay aanbieding), die gaan wat langer mee dan de std ketting, vooral bij offroad gerbuik.

grts en succes



----------halen jullie de ketting er nooit af ????schoonmaken gaat beter als hij er af is denk ik lekker schoonmaak badje op zijn tijd kan geen kwaad dacht ik ???????? MAAR
je hebt wel een beetje gelijk wat voor ketting heb je op je XR o-ring of niet ! ik heb ook altijd een reserve vissluiting mee klinken onderweg is niet zo makkelijk, mijn dealer zegt altijd: o-ring met visje, en klinken bij gewone ketting (cross)maar ja het kan natuurlijk allebij. ik heb met mijn ktm"s wel eens pech gehad met klinken door het zand was de klinkschakel ook afgesleten. door de gelijders en zand, wij rijden veel over het strand (in de winter)en dan gaat het toch hard met ketting en tandwielen, ik denk persoonlijk dat er teveel speling op de klink schakel zit bij een 0-ring ketting, maar ja iedereen doet natuurlijk waar hij de beste ervaring mee heefd natuurlijk. sucses ktm lovers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mr Wheely.. heb je het over LC8 gebruik of over gecross met een EXC op het zand.. tja das anders!

Ik rij altijd met O-ring ketting.

Schoonmaken: Een O-ring ketting kan je weinig schoonmaken!
Bij het afspuiten van de motor neem ik de ketting mee (niet met hogedruk!). Soms met wat vet-oplosser.

Daarna gaat er meteen WD40 of kettingspray op de ketting. De rest doet mijn OSCO oiler tijdens het rijden.
De olie aan de 'buitenkant'bij een O-ring is alleen voor de smering van de rollen (op de bus en op het tandwiel) en de O-ringen, De ketting zelf heeft opgesloten vet, daar ken je niets meer aan doen.

Natuurlijk ga je hier bij een wedstrijd cross of trialmachine anders mee om.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Mr Wheely.. heb je het over LC8 gebruik of over gecross met een EXC op het zand.. tja das anders!

Ik rij altijd met O-ring ketting.

Schoonmaken: Een O-ring ketting kan je weinig schoonmaken!
Bij het afspuiten van de motor neem ik de ketting mee (niet met hogedruk!). Soms met wat vet-oplosser.

Daarna gaat er meteen WD40 of kettingspray op de ketting. De rest doet mijn OSCO oiler tijdens het rijden.
De olie aan de 'buitenkant'bij een O-ring is alleen voor de smering van de rollen (op de bus en op het tandwiel) en de O-ringen, De ketting zelf heeft opgesloten vet, daar ken je niets meer aan doen.

Natuurlijk ga je hier bij een wedstrijd cross of trialmachine anders mee om.


ik rij met alle ktm motoren,voordeel als je maat een motorzaak heefd,en ja, wij rijden ook met de adventure over het strand, bij ons wordt de ketting er wel afgehaald na intens gebruik,effe een olie badje, en dan gaat hij ook langer mee! en een o-ring ketting kan je niet schoonmaken ??????? moet je eens zien wat er van tussen komt, nadat we de motor al hebben afgespoten, daar verschrik je nog van. maar het draaid er ook wel van tussen als je hem niet schoonmaakt hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mrt. 2005, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

OK,

anyway.. eerste kettingset is op.. dat is, VTW (2e..) is op en de ketting en het ATW nog niet echt. Maar ik ga niet te zuinig doen en risico lopen, dus nu toch echt maar een nieuw setje erop:
14000km met het originele spul + 1x 16T VTW, met veel moddersludge en zanddrap bij de div offroad tripjes.

Morgen naar Limburg, Mokam ritje rijden.



VTW1.jpg
 Beschrijving:
Best op! 16T VTW.
 Bestandsgrootte:  34.72 KB
 Weergegeven:  12432 keer

VTW1.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mrt. 2005, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
OK,

anyway.. eerste kettingset is op.. dat is, VTW (2e..) is op en de ketting en het ATW nog niet echt. Maar ik ga niet te zuinig doen en risico lopen, dus nu toch echt maar een nieuw setje erop:
14000km met het originele spul + 1x 16T VTW, met veel moddersludge en zanddrap bij de div offroad tripjes.

Morgen naar Limburg, Mokam ritje rijden.


ziet er goed uit, is je ketting niet te veel uitgerokken, tanden ben toch goed dun geworden of nie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mrt. 2005, 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

smiley2 Nee, ketting is duidelijk <1% slijt/rek (nagemeten).
Maar er zit nu een mooi nieuw setje op hoor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mrt. 2005, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat voortandwieltje is wel erg ver heen, maarreh 14000km is best rap!!!

Een O-ring ketting kan je heel goed schoonmaken met S100 kettingreiniger, erop spuiten en dan met een (oude) tandenborstel lekker inboenen, half uurtje in laten trekken en dan met de tuinslang met heet water afspuiten. Dan is je kettng echt helemaal schoon, droogblazen met perslucht, opnieuw invetten en klaar is Kees!!! laugh3 laugh3 laugh3

Als je dat regelmatig doet, zeker na offroad ritjes blijft je ketting echt wel langer goed wink3


Grtz Eelco

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Jan. 2006, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ouwe topic weer ff opgeduikeld, 16000km geleden heb ik de gehele kettingset vernieuwd, ik heb net ALLEEN het voortandwiel vernieuwd.
De tanden stonden aardig krom. het werd tijd dus.

Door op tijd het voortandwiel te vernieuwen spaar je de rest van je set en doe je er veel langer mee laugh

Ik ben nu van plan om er minstens 10000 bij te douwen, moet kunnen.

De vorige set heb ik geheel vervangen bij kmst 27000, en het had nog wel iets langer gekund.

Ik rij ALLEEN op de weg, met scottoiler.

Dus jongens als je pakweg 15000 km op je lc8 hebt staan,
VERWISSEL DAN HET VOORTANDWIEL, je complete set gaat dan een stuk langer mee pleased

Daan (met 43000km op de klok).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2006, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Of nog beter: véél eerder
en de gebruikte bewaren en weer terugwisselen en zo.

Dan slijt achter en voor gelijk op.

is fietsketting taktiek, overigens zelf nog nooit gedaan zo..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jul. 2006, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels begint mijn ketting ook op te raken evenals de tandwielen, mag ook wel na ruim 25000 km. Op ebay worden setjes ketting/tandwielen aangeboden tussen de 130 en ruim 200 euri undecided Er zal ongetwijfelt kwaliteitsverschil zitten tussen deze setjes, beide zijn O-ring ketting.
Heeft iemand van jullie ervaring met aanbiedingen via ebay en zo ja, is het verstandig om een goedkoop setje erop te gooien?
Waar zit het verschil in, kwaliteit en duurzaamheid vind ik belangrijker dan rommel.
Immers het orgineel heeft me absoluut kunnen bekoren. thumbsup


Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jul. 2006, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring is dat de echte goedkope setjes vooral een goedkopere ketting hebben. En gezien de ketting de grootste slijtfactor is, vind ik het zonde daarop te bezuinigen. Sterker nog: ivm offroad wil ik juist een wat stabielere ketting.

Daarmee ben ik uitgekomen op het setje via e-bay van kettenkit.de: set tandwielen (#tanden kiesbaar 16/17 42/45) en een ZVM525 ketting van DID. totaal 179 euri.

Hiermee heb ik zeer goede ervaringen. De DID-ZVM ketting is iets steviger dan de originele DID-HV ketting. Hiermee had ik al eerder ervaring: Zo hebben wij onze afrikareis ook (bijna) de hele reis uitgereden met deze ketting (kleine 30000km) door blub en zand.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif