lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan uit injectie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2007, 23:03    Onderwerp: aan uit injectie Reageer met quote

hoi

vraagje over het aan/uit van de injectie
ik lees dat er dan een 16 tands kettingwiel wordt geplaats
wat zit er dan normaal op ,en gaat dit ten koste van topsnelheid of het optrekken huh2

nog een vraag

kan je acra,s direct op een nieuwe fiets plaatsen of moet je de motor eerst inrijden speechless

( nog twee week dan 990 s voor de deur )

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

toets je vragen eens in onder zoeken in de bovenstaande balk thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raymod, betr voortandwiel, kijk hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=454 aan het eind van dit topic staat NOG een link , nl deze http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=13 wink3

Ik rij al pakweg 60000 km met 16T vtw, (standaard is 17), en wil niet anders.

Theo.nl heeft ook nog andere snufjes laten monteren om de motor zo soepel mogelijk te krijgen, maar volgens mij zal de souplesse van caburateurs met injectie nooit geevenaart worden furious3
Maar ja, het zal wel wennen. bucktooth

Gelijk Akra's kan best hoor, maar als je ze bij de 1000 beurt laat monteren dan kun je ook het verschil tov van origineel ervaren,
en ga je de investering meer waarderen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 16T vóór en de Akra's met org. mapping vanaf nieuw,...aan/uit is aanwezig,...maar het went snel ! wacko
_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

nog even een antwoord op de vraag of het de topsnelheid beinvloed:

Nee !, sterker nog, sommige fietsen lopen harder met 16t.
(hij is dus normaal wat overgeared)

Alleen op de lange stukken autobahn draai je wat meer toeren en dat kan iets onrusriger overkomen.

mijn carb versie loopt met 16-45 (ipv origineel 17-42) nog steeds niet in de toerenbegrenzer in de 6e versnelling. max speed ligt nog steeds > 220km/h op de duitse autobahn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2007, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt mannen ,ik ga het overleggen met mijn dealer thumbsup

nog 1 week evilgrin

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2007, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 990 zowel met 17 als 16 tands gereden. 16 tands is absoluut beter. Injectie "aan-uit" is kwestie van wennen. Komend van een 1200 GS viel het me mee omdat die ook redelijk "alert" is. Er is overigens de mogelijkheid wat aan je gashandle te wijzigen. Op de site van de Oosterburen staat hier wel info over.

Heb Akra's met standaard mapping. Volgens Albert van Brouwer zuipt ie met de standaard mapping al genoeg. thinking

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zojuist met de 990 gespeeld daar waar ik normaal alleen de EXC uitlaat. (Dr. Bean weet wel waar confused ) Is een vrij technisch terreintje. Versnelling 4 t/m 6 kan je daar thuislaten.

Omdat ik over een paar weken de gravelpaden in het Frans Italiaanse Alpengebied ga bekijken toch maar eens voelen hoe de 990 zich houdt. Was na m'n 1150 GS lang geleden dat ik met zo'n kalf in het onverharde ben gaan spelen. Was wel weer erg leuk.

990 leent zich er prima voor. Tis wat minder gooi smijt dan een EXC. Wat opviel was:

- De vering (ik heb de " lowrider" ABS versie 990) viel me enorm mee. Tuurlijk anders dan de " Shock Therapy" geprepareerde EXC vering, maar echt niet slecht.
- Eerste versnelling toch nog wat lang. Ik zal eens kijken of voor deze trip de 16-45 niet nog beter is.
- Achterrem zat teveel op straatgebruik. Maar ook na afstellen niet echt naar tevredenheid (over 2 weken staat ie bij Brouwer dus ff met Albert overleggen).

P.S.: Gaaf om dat Xenon in het schemer over de paden te zien dansen.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Maar even kortgesloten,geeft de mapping een verbetering op het gebied van "aan of uit" reactie?
Als ik lekker aan het doorrijden ben vind ik mijn motortje prima lopen maar als ik rustig moet rijden met gas in 1 stand word ik er wel een beetje gek van.Is mapping de oplossing??
Ps 16 tandje al gemonteerd.

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Do, 26 Apr. 2007, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de standaard mapping met Akra's. Ik zou het je dus niet kunnen vertellen. Heb geen vergelijkingsmateriaal.

Gisteren als oefening in een oneffen stuk onverhard staand rondjes en 8-tjes gedraaid. De "throttle respons" was prima. Hij liep in de 1e wat te hard en dan moet je (vermoeiend) met de koppeling spelen, vandaar misschien ander achtertandwiel.

Als het nu eens lukt om een LC8 dag te organiseren kunnen we eens vergelijken. Of als je in de buurt bent kom je langs.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Op de duitse site stond een stukje over de gas-respons.
Door aanpassing van de gashandle kreeg je een soepeler verloop.
Aangepaste gasbuizen worden verkocht voor 100 euro maar iemand had zijn orginele gasbuis met de dremel bewerkt en dat gaf een goed resultaat.
Ik ga dat toch eens proberen.

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

misschien heb ik wel een gashandel in de aanbieding binnenkort. Ben er niet tevreden over. Gasresponse is simpel weg een stuk minder. Ik vond dat lastig met name in de bergen. Hij pakt dan gewoon minder snel op en je moet daar dus goed op letten.

Nu staat de standaard ring er weer op. dit ivm afstellen op de testbank. Hopelijk gaat het bokkig effect er dan uit. in ieder geval lijkt mijn motor wat dit probleem betreft niet in order en heeft het echt niets meer te maken met mechanische overbrenging van je hand naar de gashandel. Al een paar keer bijna omgeflikkerd en ik word misselijk van het gehobbel als ik op klinkerweggetjes rij. Afgelopen weekend door zand en wat harde zandpaden gereden maar ook dat gaat niet goed.

Heb op andere motoren gereden en daar merk je nauwelijks iets aan.
Als het afstellen allemaal niet helpt, moet ik terug naar ktm. Wellicht dat ik dan ook een paar akra's in de aanbieding gooi en de standaard potten er weer op zet. Eerst dus even afwachten wat tie doet op de testbank.

wordt vervolgd.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Klink idd alsof je een ander, veel erger 'stotter' probleem hebt.

de gashendel is om een andere gasresponse te krijgen voor de mensen die dat wat te abrubt vinden, wat bijv bij filerijden lastig kan zijn.

Op een klinkerweg kan je je gas gewoon constant houden, als je er dan nog last van hebt heeft het dus niks met gasresponse te maken, maar gewoon een fout van het systeem.

idd: oplossing ligt voor de hand: Ga langs de dealer en los het samen op.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hij staat nu bij verpalen dus we zullen zien.

john
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif