Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Za, 14 Apr. 2007, 23:03 Onderwerp: aan uit injectie |
|
|
hoi
vraagje over het aan/uit van de injectie
ik lees dat er dan een 16 tands kettingwiel wordt geplaats
wat zit er dan normaal op ,en gaat dit ten koste van topsnelheid of het optrekken
nog een vraag
kan je acra,s direct op een nieuwe fiets plaatsen of moet je de motor eerst inrijden
( nog twee week dan 990 s voor de deur ) _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 0:16 Onderwerp: |
|
|
toets je vragen eens in onder zoeken in de bovenstaande balk |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 7:42 Onderwerp: |
|
|
Raymod, betr voortandwiel, kijk hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=454 aan het eind van dit topic staat NOG een link , nl deze http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=13
Ik rij al pakweg 60000 km met 16T vtw, (standaard is 17), en wil niet anders.
Theo.nl heeft ook nog andere snufjes laten monteren om de motor zo soepel mogelijk te krijgen, maar volgens mij zal de souplesse van caburateurs met injectie nooit geevenaart worden
Maar ja, het zal wel wennen.
Gelijk Akra's kan best hoor, maar als je ze bij de 1000 beurt laat monteren dan kun je ook het verschil tov van origineel ervaren,
en ga je de investering meer waarderen _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 16:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de 16T vóór en de Akra's met org. mapping vanaf nieuw,...aan/uit is aanwezig,...maar het went snel ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2007, 21:41 Onderwerp: |
|
|
nog even een antwoord op de vraag of het de topsnelheid beinvloed:
Nee !, sterker nog, sommige fietsen lopen harder met 16t.
(hij is dus normaal wat overgeared)
Alleen op de lange stukken autobahn draai je wat meer toeren en dat kan iets onrusriger overkomen.
mijn carb versie loopt met 16-45 (ipv origineel 17-42) nog steeds niet in de toerenbegrenzer in de 6e versnelling. max speed ligt nog steeds > 220km/h op de duitse autobahn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2007, 21:51 Onderwerp: |
|
|
bedankt mannen ,ik ga het overleggen met mijn dealer
nog 1 week _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Kappa
Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2007, 13:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de 990 zowel met 17 als 16 tands gereden. 16 tands is absoluut beter. Injectie "aan-uit" is kwestie van wennen. Komend van een 1200 GS viel het me mee omdat die ook redelijk "alert" is. Er is overigens de mogelijkheid wat aan je gashandle te wijzigen. Op de site van de Oosterburen staat hier wel info over.
Heb Akra's met standaard mapping. Volgens Albert van Brouwer zuipt ie met de standaard mapping al genoeg. _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
|
Kappa
Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zojuist met de 990 gespeeld daar waar ik normaal alleen de EXC uitlaat. (Dr. Bean weet wel waar ) Is een vrij technisch terreintje. Versnelling 4 t/m 6 kan je daar thuislaten.
Omdat ik over een paar weken de gravelpaden in het Frans Italiaanse Alpengebied ga bekijken toch maar eens voelen hoe de 990 zich houdt. Was na m'n 1150 GS lang geleden dat ik met zo'n kalf in het onverharde ben gaan spelen. Was wel weer erg leuk.
990 leent zich er prima voor. Tis wat minder gooi smijt dan een EXC. Wat opviel was:
- De vering (ik heb de " lowrider" ABS versie 990) viel me enorm mee. Tuurlijk anders dan de " Shock Therapy" geprepareerde EXC vering, maar echt niet slecht.
- Eerste versnelling toch nog wat lang. Ik zal eens kijken of voor deze trip de 16-45 niet nog beter is.
- Achterrem zat teveel op straatgebruik. Maar ook na afstellen niet echt naar tevredenheid (over 2 weken staat ie bij Brouwer dus ff met Albert overleggen).
P.S.: Gaaf om dat Xenon in het schemer over de paden te zien dansen. _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
|
petertje
Geregistreerd op: 3-12-2006 Berichten: 47 Woonplaats: geleen
|
Geplaatst: Wo, 25 Apr. 2007, 23:05 Onderwerp: |
|
|
Maar even kortgesloten,geeft de mapping een verbetering op het gebied van "aan of uit" reactie?
Als ik lekker aan het doorrijden ben vind ik mijn motortje prima lopen maar als ik rustig moet rijden met gas in 1 stand word ik er wel een beetje gek van.Is mapping de oplossing??
Ps 16 tandje al gemonteerd. _________________ eens een adventure altijd een adventure.... |
|
Naar boven |
|
|
Kappa
Geregistreerd op: 24-4-2006 Berichten: 162 Woonplaats: Haalderen
|
Geplaatst: Do, 26 Apr. 2007, 8:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de standaard mapping met Akra's. Ik zou het je dus niet kunnen vertellen. Heb geen vergelijkingsmateriaal.
Gisteren als oefening in een oneffen stuk onverhard staand rondjes en 8-tjes gedraaid. De "throttle respons" was prima. Hij liep in de 1e wat te hard en dan moet je (vermoeiend) met de koppeling spelen, vandaar misschien ander achtertandwiel.
Als het nu eens lukt om een LC8 dag te organiseren kunnen we eens vergelijken. Of als je in de buurt bent kom je langs. _________________ Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse. |
|
Naar boven |
|
|
petertje
Geregistreerd op: 3-12-2006 Berichten: 47 Woonplaats: geleen
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Op de duitse site stond een stukje over de gas-respons.
Door aanpassing van de gashandle kreeg je een soepeler verloop.
Aangepaste gasbuizen worden verkocht voor 100 euro maar iemand had zijn orginele gasbuis met de dremel bewerkt en dat gaf een goed resultaat.
Ik ga dat toch eens proberen. _________________ eens een adventure altijd een adventure.... |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 10:03 Onderwerp: |
|
|
misschien heb ik wel een gashandel in de aanbieding binnenkort. Ben er niet tevreden over. Gasresponse is simpel weg een stuk minder. Ik vond dat lastig met name in de bergen. Hij pakt dan gewoon minder snel op en je moet daar dus goed op letten.
Nu staat de standaard ring er weer op. dit ivm afstellen op de testbank. Hopelijk gaat het bokkig effect er dan uit. in ieder geval lijkt mijn motor wat dit probleem betreft niet in order en heeft het echt niets meer te maken met mechanische overbrenging van je hand naar de gashandel. Al een paar keer bijna omgeflikkerd en ik word misselijk van het gehobbel als ik op klinkerweggetjes rij. Afgelopen weekend door zand en wat harde zandpaden gereden maar ook dat gaat niet goed.
Heb op andere motoren gereden en daar merk je nauwelijks iets aan.
Als het afstellen allemaal niet helpt, moet ik terug naar ktm. Wellicht dat ik dan ook een paar akra's in de aanbieding gooi en de standaard potten er weer op zet. Eerst dus even afwachten wat tie doet op de testbank.
wordt vervolgd.
john |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 18:45 Onderwerp: |
|
|
Klink idd alsof je een ander, veel erger 'stotter' probleem hebt.
de gashendel is om een andere gasresponse te krijgen voor de mensen die dat wat te abrubt vinden, wat bijv bij filerijden lastig kan zijn.
Op een klinkerweg kan je je gas gewoon constant houden, als je er dan nog last van hebt heeft het dus niks met gasresponse te maken, maar gewoon een fout van het systeem.
idd: oplossing ligt voor de hand: Ga langs de dealer en los het samen op. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Wo, 10 Okt. 2007, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Hij staat nu bij verpalen dus we zullen zien.
john |
|
Naar boven |
|
|
|