lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 of 990 s adventure
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Apr. 2007, 22:21    Onderwerp: 990 of 990 s adventure Reageer met quote

hoi ktm ers
ik wil me denk ik dit jaar nog een 990 adv kopen maar weet nog niet welke . de s zit hoger heeft een langere veerweg
maar de gewone heeft abs
toch kosten ze hetzelfde vind ik wel wat raar abs is toch vrij duur toch
of zijn er nog meer verschillen

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Raymond!

Kost de S hetzelfde als de non-S ? wist ik niet.

Bij mijn weten inderdaad alleen hoogteverschil, of ik moet iets gemist hebben.

Als mijn 950S vervangen wordt voor een 990, dan wordt het zonder meer weer een S (ook al rij ik alleen verhard).

De lange veerweg vind ik ook op straat prettig, keihard ongestraft over verkeersdrempels heenknallen met je vrouwtje achterop bv wink3
Of harde voorwielandingen maken na een wheelie tongue2

Verder "smoelt"het meer Off Road, een KTM die hoog op z'n poten staat grin2 , het is tenslotte een extreme machine.

Dan nog de extra grondspeling die je hebt merk je ook met brede koffers en doupassagier tijdens het betere bochtenwerk in de pyreneen of zo (koffers aan de grond bij non-S is nl dan niet ondenkbaar).

De non-S heeft dus uiteraard ook voordelen, de ABS/ iets strakker sturen/
en betere controle over de motor als je zelf niet al te lange benen hebt.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TOON



Geregistreerd op: 1-4-2007
Berichten: 13
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hai Raymond,
ik heb heel bewust een S besteld.
De reden is gewoon dat het offroad gebruik mij het meest interesseerd en dan is die vering / hoogte echt van belang, de abs niet.
Ik vind de non-S meer straatgericht.
Abs is natuurlijk een mooie optie ivm veiligheid, echter, ook de abs systemen hebben verschil in werking per merk.
In internationale vergelijkingen van motorfietsen zie je steeds dat daar opmerkingen over gemaakt worden.
In hoeverre is een berijder genegen zelf de grenzen van zijn abs op te zoeken? Of reken je gewoon erop dat het altijd en in alle omstandigeheden werkt?
Natuurlijk kan het enig moment een reddende factor zijn,dat valt niet te ontkennen. Het hangt echter van de omstandigheden af.
Voordeel van de non-S is dat je de abs wel kunt uitschakelen.
Succes met je beslissing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ofschoon ik veel offroad rij met de 950S heb ik ook wel een mening over het ABS:
Het ABS is naar mijn mening vooral nuttig als je de motor als dagelijks vervoersmiddel in het drukke verkeer gebruikt.

Als je namelijk aan het 'sportrijden' bent dan ben je zo gefocussed dat je zelf ook (mits juiste ervaring en training) heel goed en scherp kan remmen (misschien wel beter dan de ABS) en dan zijn de akties van het ABS misschien niet altijd gewenst , zeker niet als er ook offoad bij zit!
Maar op de winterdag op de weg in het verkeer kom je soms onverwachtte situaties tegen, schrik je ergens van, en ben je niet altijd 100% focus denk ik: In zo'n geval moet je terugvallen op een relexreactie. Je moet dan in 1 keer goed aanzetten en remmen. Bij zo'n situatie kan de ABS het vaak beter blijkt.
Maar let wel: Als je er vervolgens naar gaat rijden (zoals dat bij auto's gebeurd is) is het eindeffect 0 of negatief. Ook met ABS kan de beschikbare remweg net zo goed te kort zijn....

Al met al: Als ik 30dk op de weg reed per jaar, zou ik een ABS systeem overwegen. Als ik voornamelijk voor het plezier in het weekend rij waarschijnlijk niet (hoewel het ook weinig kwaad kan, ALS je het maar uit kan zetten, wat bij KTM geen probleem is.

S of niet-S: Ik dnek dat je meer naar de rijeigenschappen moet kijken:
De niet-S is een aardig stuk stabieler bij hoge snelheden, en voelt wat stijver: Rijdt dus meer als een weg-sportmotor.
De S heeft meer vering, en is dus als allorad voor de lange vakanties in het buitenland, bergwegen e.d. waar je nogal eens een gat in het asfalt vindt, absoluut fijner.

tot-slot: Let wel: De S is ee nflink stuk hoger. Ga dus iig eens proberen of je dan wel bij grond kan en er prettig mee kan rijden. (Ik weet natuurlijk niet of je lang bent...)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij nu een gewone van 2003 en die is volgens mij net zo hoog als de s versie van 2007
heb er zaterdag op proefgereden dat van dat minder stabiel kon ik eigenlijk niet ontdekken
de gewone is wel laag ivm mijn eigen motor

de injectie pakt wel sneller op vind ik maar hoog in de toeren moet je wel wat meer met verstand gasgeven vooral in bochten

ga straks nog naar mulders in veendam foto,s maken

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

raymond schreef:
ik rij nu een gewone van 2003 en die is volgens mij net zo hoog als de s versie van 2007


Fout..... De S van 2003 is net zo hoog als de S van 2007 wink3

De non-S van 2003 is dus lager als de S van 2007 happy

Lees ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=956

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

precies: Op veler verzoek heeft KTM de hoogte van het S-model nu weer in ere hersteld, en is weer gelijk aan de 2003/4 modellen.

Alleen de 2005/6 S-modellen zijn dus 2 cm lager.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat vele onder ons de veerweg van de S niet gebruiken.
ABS zal over een aantal jaar bij verkoop/inruil in je voordeel werken.
Mijn ex-motor bmw gs had geen abs en dat heb ik vaak genoeg moeten horen bij de verkoop.Bij ktm zal het misschien minder meespelen.
Andere voordelen vind ik inderdaad het stabielere weggedrag en
dat lekkere gelzadeltje wacko .
maar welke je ook koopt het wordt toch genieten hahaha

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu een 2005 950S (vind ik zelf de mooiste grin2 ) kon hem voor een leuk bedrag kopen.
Ben zelf een pure asfaltrijder en als ik een nieuwe zou kopen dan werd het een 990. Die nieuwe 990S is te hoog voor mij en ik vind ABS absoluut nuttig.
Onder ideale omstandigheden, mooi weer goed asfalt optimaal gecontreerd rijdend, zal je wellicht beter remmen zonder ABS. Als je op vakantie bent, daar heb ik hem voor gekocht, kan je van alles tegenkomen kwa weer en wegdek en dan is zo'n ABS in mijn ogen een hele nuttige zaak.
Zo erg duur is het overigens niet, bij Kawa zit exact hetzelfde ABS op Versys/Z750/Z1000 en kost dan 500 Euro extra. Beetje de prijs van het spuiten van je kuip ed als je een keertje je brommerd onderuit remt laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

[ kijk hier heb ik wat aan deze info

ga vanmiddag de domo s versie ophalen en morgen middag weerbrengen

kan hem mooi vergelijken met de mijne[/img] links gewoon rechts de s

s heeft stalen remleiding zag ik

en heeft de s geen midden bok ??



P4091477 klein.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  234.26 KB
 Weergegeven:  332 keer

P4091477 klein.JPG



_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

De "S" heeft zeker een middenbok !!

en volgens mij heeft de niet_S ook de stalen leidingen !

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

't zijn allemaal stalen leidingen, alleen misschien is de omhulling bij de ene helder en de andere zwart. Technisch gezien is er geen verschil, anders dan dat de leidingen langer zijn natuurlijk bij de S.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

grin2 heb net stuk met de s gereden dat de s iets minder strak is klopt wel
en hij is inderdaad iets hoger als de mijne
en de kleur is wel heeel mooi
zit nog te twijfelen of ik dan ook een acra set er op moet zetten
gaat hij er nog beter van lopen of is het alleen het geluid
vind het geluid nu al mooier als de carb versie die ik heb thumbsup

en een valbeugelset mistaat ook niet

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Raymond..

Als het budget het toelaat, gelijk doen die akra's (of wings/leo's iod).
als het maar absorbtie en titanium of alu is.

Waarom???: een enorme gewichtbesparing tov standaard, en je krijgt een motor die veeel koeler loopt thumbsup

En dan nog het geluid he wink3
Waanzinnig mooi, maar toch nog netjes laugh

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren er Akra's opgezet en alles wat ze schrijven en beloven klopt: lekker stoer zwaarder geluid (iets je harder dan standard), zijn idd stuk lichter en worden niet echt heet. Verder lijkt het vermogen bij lage toeren er beter in te komen en meer egaal door te trekken. Alleen de stickers hadden wat mooier gemogen blank

Plaatje met de Akra's & beugels van deze geweldige machine (koffer moet nog bijpassend kleurtje krijgen),

Groeten Koen



S met Akra's & Beugels.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  156.21 KB
 Weergegeven:  233 keer

S met Akra's & Beugels.JPG



_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif