Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Zo, 8 Apr. 2007, 22:21 Onderwerp: 990 of 990 s adventure |
|
|
hoi ktm ers
ik wil me denk ik dit jaar nog een 990 adv kopen maar weet nog niet welke . de s zit hoger heeft een langere veerweg
maar de gewone heeft abs
toch kosten ze hetzelfde vind ik wel wat raar abs is toch vrij duur toch
of zijn er nog meer verschillen
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 10:20 Onderwerp: |
|
|
Ha Raymond!
Kost de S hetzelfde als de non-S ? wist ik niet.
Bij mijn weten inderdaad alleen hoogteverschil, of ik moet iets gemist hebben.
Als mijn 950S vervangen wordt voor een 990, dan wordt het zonder meer weer een S (ook al rij ik alleen verhard).
De lange veerweg vind ik ook op straat prettig, keihard ongestraft over verkeersdrempels heenknallen met je vrouwtje achterop bv
Of harde voorwielandingen maken na een wheelie
Verder "smoelt"het meer Off Road, een KTM die hoog op z'n poten staat , het is tenslotte een extreme machine.
Dan nog de extra grondspeling die je hebt merk je ook met brede koffers en doupassagier tijdens het betere bochtenwerk in de pyreneen of zo (koffers aan de grond bij non-S is nl dan niet ondenkbaar).
De non-S heeft dus uiteraard ook voordelen, de ABS/ iets strakker sturen/
en betere controle over de motor als je zelf niet al te lange benen hebt.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
TOON
Geregistreerd op: 1-4-2007 Berichten: 13 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Hai Raymond,
ik heb heel bewust een S besteld.
De reden is gewoon dat het offroad gebruik mij het meest interesseerd en dan is die vering / hoogte echt van belang, de abs niet.
Ik vind de non-S meer straatgericht.
Abs is natuurlijk een mooie optie ivm veiligheid, echter, ook de abs systemen hebben verschil in werking per merk.
In internationale vergelijkingen van motorfietsen zie je steeds dat daar opmerkingen over gemaakt worden.
In hoeverre is een berijder genegen zelf de grenzen van zijn abs op te zoeken? Of reken je gewoon erop dat het altijd en in alle omstandigeheden werkt?
Natuurlijk kan het enig moment een reddende factor zijn,dat valt niet te ontkennen. Het hangt echter van de omstandigheden af.
Voordeel van de non-S is dat je de abs wel kunt uitschakelen.
Succes met je beslissing!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Ofschoon ik veel offroad rij met de 950S heb ik ook wel een mening over het ABS:
Het ABS is naar mijn mening vooral nuttig als je de motor als dagelijks vervoersmiddel in het drukke verkeer gebruikt.
Als je namelijk aan het 'sportrijden' bent dan ben je zo gefocussed dat je zelf ook (mits juiste ervaring en training) heel goed en scherp kan remmen (misschien wel beter dan de ABS) en dan zijn de akties van het ABS misschien niet altijd gewenst , zeker niet als er ook offoad bij zit!
Maar op de winterdag op de weg in het verkeer kom je soms onverwachtte situaties tegen, schrik je ergens van, en ben je niet altijd 100% focus denk ik: In zo'n geval moet je terugvallen op een relexreactie. Je moet dan in 1 keer goed aanzetten en remmen. Bij zo'n situatie kan de ABS het vaak beter blijkt.
Maar let wel: Als je er vervolgens naar gaat rijden (zoals dat bij auto's gebeurd is) is het eindeffect 0 of negatief. Ook met ABS kan de beschikbare remweg net zo goed te kort zijn....
Al met al: Als ik 30dk op de weg reed per jaar, zou ik een ABS systeem overwegen. Als ik voornamelijk voor het plezier in het weekend rij waarschijnlijk niet (hoewel het ook weinig kwaad kan, ALS je het maar uit kan zetten, wat bij KTM geen probleem is.
S of niet-S: Ik dnek dat je meer naar de rijeigenschappen moet kijken:
De niet-S is een aardig stuk stabieler bij hoge snelheden, en voelt wat stijver: Rijdt dus meer als een weg-sportmotor.
De S heeft meer vering, en is dus als allorad voor de lange vakanties in het buitenland, bergwegen e.d. waar je nogal eens een gat in het asfalt vindt, absoluut fijner.
tot-slot: Let wel: De S is ee nflink stuk hoger. Ga dus iig eens proberen of je dan wel bij grond kan en er prettig mee kan rijden. (Ik weet natuurlijk niet of je lang bent...)
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:49 Onderwerp: |
|
|
ik rij nu een gewone van 2003 en die is volgens mij net zo hoog als de s versie van 2007
heb er zaterdag op proefgereden dat van dat minder stabiel kon ik eigenlijk niet ontdekken
de gewone is wel laag ivm mijn eigen motor
de injectie pakt wel sneller op vind ik maar hoog in de toeren moet je wel wat meer met verstand gasgeven vooral in bochten
ga straks nog naar mulders in veendam foto,s maken
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 12:56 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: | ik rij nu een gewone van 2003 en die is volgens mij net zo hoog als de s versie van 2007
|
Fout..... De S van 2003 is net zo hoog als de S van 2007
De non-S van 2003 is dus lager als de S van 2007
Lees ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=956
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 13:16 Onderwerp: |
|
|
precies: Op veler verzoek heeft KTM de hoogte van het S-model nu weer in ere hersteld, en is weer gelijk aan de 2003/4 modellen.
Alleen de 2005/6 S-modellen zijn dus 2 cm lager.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
petertje
Geregistreerd op: 3-12-2006 Berichten: 47 Woonplaats: geleen
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 13:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat vele onder ons de veerweg van de S niet gebruiken.
ABS zal over een aantal jaar bij verkoop/inruil in je voordeel werken.
Mijn ex-motor bmw gs had geen abs en dat heb ik vaak genoeg moeten horen bij de verkoop.Bij ktm zal het misschien minder meespelen.
Andere voordelen vind ik inderdaad het stabielere weggedrag en
dat lekkere gelzadeltje .
maar welke je ook koopt het wordt toch genieten hahaha
_________________ eens een adventure altijd een adventure.... |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nu een 2005 950S (vind ik zelf de mooiste ) kon hem voor een leuk bedrag kopen.
Ben zelf een pure asfaltrijder en als ik een nieuwe zou kopen dan werd het een 990. Die nieuwe 990S is te hoog voor mij en ik vind ABS absoluut nuttig.
Onder ideale omstandigheden, mooi weer goed asfalt optimaal gecontreerd rijdend, zal je wellicht beter remmen zonder ABS. Als je op vakantie bent, daar heb ik hem voor gekocht, kan je van alles tegenkomen kwa weer en wegdek en dan is zo'n ABS in mijn ogen een hele nuttige zaak.
Zo erg duur is het overigens niet, bij Kawa zit exact hetzelfde ABS op Versys/Z750/Z1000 en kost dan 500 Euro extra. Beetje de prijs van het spuiten van je kuip ed als je een keertje je brommerd onderuit remt
|
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 17:02 Onderwerp: |
|
|
De "S" heeft zeker een middenbok !!
en volgens mij heeft de niet_S ook de stalen leidingen !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 17:42 Onderwerp: |
|
|
't zijn allemaal stalen leidingen, alleen misschien is de omhulling bij de ene helder en de andere zwart. Technisch gezien is er geen verschil, anders dan dat de leidingen langer zijn natuurlijk bij de S.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 18:02 Onderwerp: |
|
|
heb net stuk met de s gereden dat de s iets minder strak is klopt wel
en hij is inderdaad iets hoger als de mijne
en de kleur is wel heeel mooi
zit nog te twijfelen of ik dan ook een acra set er op moet zetten
gaat hij er nog beter van lopen of is het alleen het geluid
vind het geluid nu al mooier als de carb versie die ik heb
en een valbeugelset mistaat ook niet
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 9 Apr. 2007, 18:26 Onderwerp: |
|
|
Raymond..
Als het budget het toelaat, gelijk doen die akra's (of wings/leo's iod).
als het maar absorbtie en titanium of alu is.
Waarom???: een enorme gewichtbesparing tov standaard, en je krijgt een motor die veeel koeler loopt
En dan nog het geluid he
Waanzinnig mooi, maar toch nog netjes
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
|
|