lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

PDA op de Motor.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 21:40    Onderwerp: PDA op de Motor. Reageer met quote

Ik wil de PDA eens gaan proberen als navigatie tijdens een aanstaand tripje naar de Dolomieten.

2 mannen uit het gezelschap hebben een Garmin aangeschaft, maar dat vindt ik nou net ff te ...zeker als je 3 PDA's hier in huis hebt liggen (2 v/h werk en ééntje Privé) allen voorzien van TomTom Navigator 3.

Het probleem is natuurlijk de bediening, en het gedoe met de snoeren etc, maar ook de batterij houdt het maar een paar uur uit.

Er moet natuurlijk ergens een sigarettenaansteker-kontact op de LC8 komen, (mooi scrabble-woord) maar waar koop je een goede en waar bouw je hem het beste in ?

Ik zag in de touratech_gids iets staan , maar dat wordt een opbouw op het stuur,vindt ik weer minder.
Het liefst heb ik hem onzichtbaar en op een droge plek ,.ik zat te denken aan onder het klepje !

Heeft iemand al ergens zo'n ding gepropt,...en kan mij evt. op weg helpen. ?

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Theo,

Ik heb hem dan wel niet uit het zicht geplaatst, maar hij zit voor mij wel op een makkelijke plek, gewoon boven op het dashbord. Het is een inbouw 12v aansluiting met een waterdicht afdekkapje. Mijn streetpilot3 zit er meteen naast, dus voor mij was dat wel een mooie oplossing, maar of dat voor jou geldt. Zal er morgen even een foto van maken en proberen op de site te zetten.

groeten Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om de foto op de site te krijgen. Kan hem misschien wel naar je toesturen via je email.

groet Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mrt. 2005, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Wilfred,

Toevoegen van plaatje (vanaf je eigen computer) gaat door op het knoppie "choose" (grijs) te drukken en het bestand te selekteren, en op open drukken.
Vervolgens klik je op "voeg attachement toe" en het plaatje wordt toegevoegd in de lijst met attachements bij je bericht. Als je bericht dan klaar is druk je zoals normaal op OK en het bericht wordt met foto geplaatst.

Een foto moet wel kleiner dan 256 KB zijn! (even in de verkenner "details"aanzetten en je ziet hoe hroot het plaatje is.
Als het groter is moet je het met een tekenprogramma (paint oid) kleiner maken.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mrt. 2005, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze dan toch de foto en nog bedankt mr Bean.

groet Wilfred



12v 007.jpg
 Beschrijving:
12v 007
 Bestandsgrootte:  208.71 KB
 Weergegeven:  505 keer

12v 007.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mrt. 2005, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Wilfred,

Ik heb net dezelfde beugel binnen gekregen. Gaat het monteren makkelijk en heb je nog tips?
Dat stopcontact is wel netjes. Ook vraag ik me af waar dan het snoertje van de speakers blijft want die zit in dezelfde kabelboom?
Waar heb je de stroom afgetakt?
Ik moet ook nog handvatverwarming aan sluiten,..wat is wijsheid voor deze 2 accessoires. Heb je een idee?

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mrt. 2005, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Reinier,

Het monteren van de houder gaat redelijk makkelijk. Deze houder is voor de streetpilotIII, dus ik weet niet of je de zelfde hebt? Als je de gaten in je dashbord boord, zal ik wel zorgen dat je een tapse boor hebt, zodat je het gat langzaam op kan boren en de busjes van de gpshouder er dus op een gegeven moment klem indrukt. Zo voorkom je in ieder geval dat er geen water of vuil langs loopt. Bij de 12v stopcontact moet je alleen even opletten dat je aan de binnenkant van je dashbord precies langs de dwars geplaatste stroken plastic gaat, maar dat zie je wel als je het dashbord open hebt. Mijn speaker aansluiting van de gps komt uit mijn gps, dus daar heb ik niet mee van doen. De 12v haal ik van de twee extra aansluitingen die je op je zekeringenkast heb zitten (accesoires). De extra draden zitten aan de kabelboom, ergens bij de koplamp (met vier loze stekkers) twee bruine en een rood/blauwe en een geel/rode draad. Eén met permanente spanning en een met een geschakelde spanning vanaf het contact. Of je er ook een van kan gebruiken voor je handvatverwarming weet ik niet. Ik denk het niet want, volgens mij trekt dat nog al veel spanning, maar misschien dat iemand anders dat weet. De 12v stekker heb ik gewoon bij een automaterialenzaak gehaald.
Hoop dat je er iets aan hebt en anders hoor ik het wel. Succes in ieder geval.

groeten Wilfred.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mrt. 2005, 0:39    Onderwerp: d Reageer met quote

Hoi!

Acc 1 is direct, staat bij mij de GPS op, dan gaat tenminste niet metteen je gps uit als je contact uit zet (bv met een rookpauze of veerpont oid).

Acc 2 is via contact, bij mij staat daar de carburateur verwarming en verwarmde handschoenen op, (aardig wat dus). tot nu toe geen problemen mee gehad!

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mrt. 2005, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Zo heb ik mijn gps ook aangesloten (op de permanente schakeling). Als je weet hoeveel Ampere je handvatverwarming trekt, weet je of je hem er ook op aan kan sluiten. Volgens mij zit er een zekering in van vijf ampere, dus als je daar niet overheen gaat, moet het goed komen.

groet Wilfred.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mrt. 2005, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de 2003 en vroege 2004 modellen zit er een 5 ampere zekering voor de Aux1 en voor de Aux2
Bij de 2004 en later modellen is het een 10 Ampere zekering! Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat de kabelboom anders is...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Weet een van jullie onder tussen al of je ongestraft de zekeringen voor ass 1 en ass 2 kunt vervangen voor een 10 amp??
Ik wil dit namelijk graag doen maar ben een beetje bang voor mijn draad boom.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom heb ik er een 7,5 ampere in gestopt Johan en dat gaat tot nu toe goed, handvatverwarming en carb.verwarming op één zekering.

groet Piet.

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me niet voorstellen dat het schadelijk is. wat wil je er aan hangen? vraagt het ook continu zo veel?

Voor de 5 en bijvoorbeeld 20 ampere hangen de zelfde draden er onder Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht is gelezen te hebben dat de nieuwere LC8en daar standaard een 10A zekering in hadden zitten. Zonder andere draadboom.

Ik heb ook 7,5 A voor m'n handvatverwarming. De 5 is een keer doorgebrand ook al zou dat niet moeten met 60W handvaten (samen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Dec. 2005, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er al 1 jaar of zo 10 in zitten,
Momenteel rij ik weer dagelijks met verwarmde handschoenen en de carb verwarming tegelijk aan, geen problemen thumbsup

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif