Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 18 Jan. 2008, 21:40 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Ik doe er 5W40 bij. Die heeft de shell dus zal het ook wel goed mengen.
Ad |
waarom stap je niet over op een ander merk ??? en gooi er dan 5W50 in??
in mijn exc doe ik 5W55 in van valvoline, en daar hou ik het bij |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 19 Jan. 2008, 13:48 Onderwerp: |
|
|
Ik ben naar polo gereden en heb 5 liter voor 19 euro gescoord!!! tot de 19 de januari 30 % korting op olie!! Ik heb Gerben zijn syntec 5 w50 gekocht. Met dit weer is het lekker sleutelen in mijn verwarmde garage.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 14 Mrt. 2008, 20:22 Onderwerp: |
|
|
Nou, het heeft achteraf niet veel geholpen. Hij doet het nog steeds dat haperig wegrijden bij koude motor. Baal er wel een beetje van. Hoe moet dat straks in de pyrineen als je dan ook nog heuvel op moet en zo. Om mijn ring zo te deformeren als in het voorafgaande stukje is ook nog al wat.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 14 Mrt. 2008, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Ad, ik heb nog zo'n bewerkte drukplaat liggen hier, onder het motto van...Baat het niet, dan schaad het ook niet zouden we de drukplaat eens kunnen omwisselen (half uurtje werk).
Misschien ook gelijk de stalen plaat die ertegenaan drukt omdraaien,
wellicht helpt dit ook.
Je moet alleen wel de afstand er voor over hebben (papendrecht-groessen). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 14 Mrt. 2008, 21:25 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Nou, het heeft achteraf niet veel geholpen. Hij doet het nog steeds dat haperig wegrijden bij koude motor. Baal er wel een beetje van. Hoe moet dat straks in de pyrineen als je dan ook nog heuvel op moet en zo. Om mijn ring zo te deformeren als in het voorafgaande stukje is ook nog al wat.
Ad |
Ad,
heeft het helemaal niet geholpen of alleen maar een tijdje? Toen de dikke Sommer olie vers was leek het geen probleem maar na een tijdje wel. De laatste paar dagen lijkt het weer een stuk erger. Door vochtigheid??
Of heeft de km stand/ bouwjaar er ook iets mee te maken? Ik hen een GO!!! met ruim 20.000km nu.
Succes & veel plezier in de pyreneen en mocht je het lek boven hebben dan hoor ik het graag,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 14 Mrt. 2008, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een setje platen liggen die netaan doorslippen omdat ze wat verglaasd zijn (ik heb nieuwe gemonteerd).
Klinkt gek.. maar je mag ze proberen: die schrapen iig niet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 17 Mrt. 2008, 0:25 Onderwerp: |
|
|
Dank je Gerben,
mijn eerste keus is met de olie dikte/kwaliteit te spelen en hem nog even dicht te laten. Met dezelfde platen is het tenslotte ook goed gegaan en bij warmte nog steeds. Ook zullen ze alleen maar meer slijten tenzij het inbranden er iets mee te maken heeft. Als dit niets goeds oplost houd ik me gaarne aanbevolen,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 17 Mrt. 2008, 1:00 Onderwerp: |
|
|
Koen schreef: | Dank je Gerben,
mijn eerste keus is met de olie dikte/kwaliteit te spelen en hem nog even dicht te laten. Met dezelfde platen is het tenslotte ook goed gegaan en bij warmte nog steeds. Ook zullen ze alleen maar meer slijten tenzij het inbranden er iets mee te maken heeft. Als dit niets goeds oplost houd ik me gaarne aanbevolen,
Groeten Koen |
het probleem is bij meerdere ktm motoren de exc en de lc4 kunnen dit ook hebben, maar niet allemaal
als het alleen bij een koude motor is vin ik het niet zo erg
je krijgt er een hoop power voor terug |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 17 Mrt. 2008, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Tja, ik denk dat het een beetje inherent is aan een goed aangrijpende koppeling.
Het probleem is overigens helemaal niet KTM only: Mijn XR had er ook last van... dat heet: MIJN eigen koppeling had er geen last van, die ging alleen steeds minder goed pakken; toen heb ik uit een nieuwer blok van iemand anders de koppeling genomen en in de mijne gezet... en die had het ook.
Misschien is het een kwestie van niet te lief zijn voor de koppeling ?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 17 Mrt. 2008, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Ik wacht ook nog even met het behandelen van mijn koppeling, maar ik ga voor het koppelings deel die me zo vriendelijk is aangeboden door Daan. Maar ik hoop dat het nog beter wordt want bij iedereen anderw doet hij het normaal. Kan er iets verkeerd gemonteerd zijn? Ze hadden mijn koppelingsgever ook verkeerd gempnteerd uiteindelijk. Heb ik wel een nieuwe uitvoering vooor gekregen.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 18 Mrt. 2008, 0:53 Onderwerp: |
|
|
mja..je kunt er best veel aan verkeerd doen..
- binnenin ligt een veer-lamel, die kan je vergeten
- je kunt de platen verdraaid leggen
- je kunt de stalenplaten verkeerom leggen (dat maakt wel uit voor het aangrijpen bijv!
- de buitenste gevoerde lamel dient OP de tanden te liggen (1 tand verschoven), mogelijk maakt dat ook uit...
Na de Tuareg2008 wil ik evt wel eens een sleutelsessie houden om div na te kijken en evt uit te proberen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 18 Mrt. 2008, 1:26 Onderwerp: |
|
|
Het zou zo maar kunnen dat de olie toevoer richting de platen (daar bij het voorste tandwiel) gedeeltelijk verstopt zit m.a.g. dat bij een koude motor te weinig olie tussen de platen komt (dat weer als gevolg heeft dat de platen wel erg goed aangrijpen )
Is overigens ook een modificatie voor geweest. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Di, 18 Mrt. 2008, 21:59 Onderwerp: |
|
|
hoi dr. Bean,
Als er een sleutelsessie gehouden wordt, doe ik graag mee!
Het schrapende geluid heb ik niet zo...
Ik heb zelf meer last van het "happen" van de koppeling bij een koude motor. De eerste paar kilometer is het echt aan/uit.
Ik durf er alleen niet aan te beginnen, maar onder begeleiding van een ervaren sleutelaar durf ik het wel aan!
Ik hoor het graag als je tijd en zin hebt!
groet
Edwin. |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 18 Mrt. 2008, 23:57 Onderwerp: |
|
|
Hallo Edwin,
Ik heb precies het zelfde. Hoe is het bij jou ontstaan? Spontaan na een aantal km? Na beurt / olie wissel? Toevallig ook een Adventure uit 2004? Probeer een beetje te begrijpen waarom sommigen er wel last van hebben en anderen niet. Heb nog geen duidelijk beeld wat de oorzaak (oorzaken?) is,
Groeten Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
edwin
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 43 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Do, 20 Mrt. 2008, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Hoi Koen,
Ik weet niet precies wanneer het probleem is ontstaan, toen ik hem vorig jaar heb kocht (35000 KM) had ik/hij er al last van...
Ik heb wel het idee dat het erger is nu het buiten koud is, of het komt omdat ik me er steeds meer aan erger...
Ik heb overigens een "gewone" Adventure en, hoe toevallig, ook in 2004 op kenteken gezet, hij schijnt wel bouwjaar 2003 te hebben.
Ik hoop dat het op te lossen is, wat dit is voor mij echt het enige min puntje aan deze motor!
Groeten,
Edwin. |
|
Naar boven |
|
|
|