lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

PANIEK!! Geen olie aan de peilstok!!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2007, 16:59    Onderwerp: PANIEK!! Geen olie aan de peilstok!! Reageer met quote

Hellup!
Ik heb vandaag 200 kilometer met me nieuwe 950 gereden ( probleemloos en geweldig trouwens) en ik denk laat ik eens olie peilen voor de grap.
Even stationair laten lopen met 2 wielen op de grond, rechtop. motor uit, peilstok eruit, afvegen peilstok terug zonder hem erin te draaien.....geen olie. na 1 minuutje nogmaals erin.... geen olie,eehhhhh. Toen hem er maar ingedraaid, 2mm boven minimum! Heh hoe kan dat nou? Ik denk ik doe het niet goed, stukje rijden, stilgezet, deze keer op de middenbok. Even stationair laten lopen, uitgezet, peilstok afgeveegd, teruggezet zonder te schroeven.....geen olie aaarrrgh!! stars Ik heb geen olielampjes zien branden ofzo en ik heb niks vreemds gemerkt maar ik krijg op geen enkele manier olie aan de stok!! Ik heb er pas 300 km mee gereden sinds ik hem heb opgehaald bij Verpalen in krommenie. Ze zullen hem toch wel hebben nagekeken? undecided
Graag jullie advies, wat gaat hier niet goed?????
groet sander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2007, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Geen paniek joh, beter iets te weinig olie dan te veel.
gooi er maar eens 200 cc bij, ik wed dat er dan genoeg op de peilstok staat wink3

En wat is nou 200 cc op 3 liter grin

Als het niveau echt te laag wordt, dan gaat bij stationair het lampje flikkeren, en hoor je de distributiekettingen rammelen.
(is dus een soort akoestisch bijvulsignaal grin ).

Mijn LC8 verbruikt al vanaf het begin tot nu zo'n kwart liter op 1000km,
in het begin heb ik me daar druk over gemaakt, maar nu na 65000 km niet meer zzz

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2007, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Meten moet je zowiezo met de stok ingedraaid bij de ktm. Ik vul hem zelf dat ik net een halve centimeter of zelfs minder aan de stok heb hangen, dan verbruikt hij nix, vul ik hoger dan verbruikt hij tot ie daar ongeveer weer is aangekomen. Dan komt het uit de carter ontluchting, raar omdat het een dry sump blok is maar.. hij doet het zo..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2007, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

MMMmm, ik heb brouwer gebeld wat ze er altijd ingooien. Ze gooien er valvoline 10w40 volsyntheet in. Ik heb me al helemaal sufgebeld maar ze hebben in utrecht volgens mij nergens deze olie. Ik kan hem niet vinden iig. Kan ik er geen volsyntheet van shell bijgooien??? Of gaat dat niet goed????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2007, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

IMHO is het beste de ktm aangeraden olie van Motorex, dus synpower of crospower.
Maar jouw shell olie word ook gezien als een goede olie door verschillende mensen.
10w50 is aangeraden door ktm geloof ik maar dat beetje bijvullen, lekker die shell er bij. No problem.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

'k Zie ook geen reden tot paniek hoor...Zoals Steven al zei, bij de Adventure is het wel degelijk de bedoeling dat de peilstok volledig erin geschroefd wordt voor een goeie meting. Bij de meeste Honda's moet dat dan weer niet bvb. Mijn Adventure z'n oliepeil staat al van bij aankoop 2-3mm boven het minimum, op 8000km is daar niks aan veranderd.

Voor het bijvullen is het allang goed dat je volsyntheet bij volsyntheet gooit. Voor die 200cc zullen er geen schokkende reakties gebeuren.
Zelfs in het allerslechtste geval is verkeerde olie beter dan geen olie.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 19
Woonplaats: Leersum

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

lelijk hoofd schreef:
MMMmm, ik heb brouwer gebeld wat ze er altijd ingooien. Ze gooien er valvoline 10w40 volsyntheet in. Ik heb me al helemaal sufgebeld maar ze hebben in utrecht volgens mij nergens deze olie. Ik kan hem niet vinden iig. Kan ik er geen volsyntheet van shell bijgooien??? Of gaat dat niet goed????


Ik heb mijn 990 bij de ruiter en van den bosch motoren aan de fransiscusdreef gekocht. Bij hun haal ik belray olie voor dat ding en daar loopt hij prima op.....

_________________
____________________________
GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

nog even ter bevestiging:

- Meten doe je op de middenbok. Let op dat de motor goed vlak staat!
Omdat de olietank over de volle breedte loopt resulteerd een klein beetje scheef al snel in een groot nivoverschil.
- Meet met de pijlstok ingeschroefd, (of tel er zel een 0.5 cm bij op).
- Gebruik een volsyntheet, naar mijn idee is een 10W50 of zelf een 5W50 het beste als je het hele jaar rijdt.

Het is een dry-sump systeem, dus niet te snel paniek: als er 1,5 liter inzit ipv de volle (bijna) 3 liter dan heb je nog steeds oliedruk (alleen minder olie-koeling en de olie slijt sneller).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Pep



Geregistreerd op: 5-2-2006
Berichten: 34
Woonplaats: Hoogvliet

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in 10.000 km vandaag de laatste druppels olie uit de kan gegoten (4 liter). Maar het LC8 blok loopt zo lekker, dat hij best wat olie mag gebruiken van mij. Ik vergeef het hem graag.

Ik heb ook na aanschaf gelijk het koelwater moeten ontluchten, dus je kan beter alles even nakijken als je net je nieuwe KTM ophaald. grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de olie van de week bijgevuld met motul 10w40 volsyntheet. Kostte 20,50 euro voor een liter, allemachtig wat een geld. Ik kon geen valvoline 10w40 vinden, dat schijnt erin gegaan te zijn met de 1000 km beurt. Ik ga morgen toch terug naar verpalen om er de voorgeschreven 10w50 van motorex in te laten gooien. Dan kan ik meteen even naar de koppeling laten kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haal mijn olie altijd bij brouwer zwartebroek, valvoline 10w40,
ik geloof 10 euro-liter, maar ze verkopen het ook in 4 liter cans.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MM



Geregistreerd op: 30-4-2007
Berichten: 42
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 23:04    Onderwerp: verpalen Reageer met quote

Sander heb jij die zwarte 950 gekocht bij verpalen?
Ik heb daar namelijk proef op gereden. Uiteindelijk heb ik een mooie gehaald in belgie. scheelde ruim 1000 euro incl bpm en heeft veel extra acces.

Michel M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2007, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik heb die gekocht.
Er zat ook een kofferrek en een kofferset en een tanktas bij.
Ik vond 8500 euro en 2 jaar fabrieksgarantie echt wel een goeie deal hoor...
Er zat ook nog een aansluiting voor de gps in het dashboard en nog wat dingetjes dus ik vond het niet veel geld. Heb er bijzonder veel lol van.
groet sander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2007, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

in Dl of B halen is idd soms aantrekkelijk... maar als je echt alles uitrekent valt het vaak toch tegen:

- staat van de motor
- heen en weer om te kijken/zoeken
- ophalen: aanhanger huren, weer heen en weer
- lang wachten op e keuring (soms...), daardoor eigenlijk weer 2 maanden ouder voordat je hem gebruiken kan
- keuringskosten, nummerplaat etcetc (allemaal klein, maar toch)
- garantie kwestie: Natuurlijk heb je overal de zelfde garantie, maar de dealer waar je hem koopt zal net effe makkelijker zijn je de volgende keer een leuke korting te geven ofzo.

m.a.w: Als je het niet erg vind om er moeite voor te doen en er de tijd voor heb: absoluut doen, anders... is het nog maar de vraag of het loont.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MM



Geregistreerd op: 30-4-2007
Berichten: 42
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2007, 22:03    Onderwerp: jeweetwelletje Reageer met quote

Ja ik was op zoek en vond geen mooie in Ned. Die van Sander vond ik mooi echter ik kon mijn Fjr 1300 niet bij ze kwijt. Ik wilde persee een 950 ivm injectie op de 990. De 950 kan je lekker kietelen en is standaard aardig begrenst. Ik vond toen de s in belgie en die was erg aantrekkelijk, extra supermotard wielen op maat gemaakt, digitaal oliesmeersysteem, valbeugels, 2 x 12v aansluiting (1 x dashboard voor GPS en 1x tankbakje voor telefoon) standaard wielen erbij met dessert banden, verlaagd zadel erbij en standaard veren pakket van een normale adventure ipv de S. (ik ben maar 176 cm.) Ktm alarm systeem, voor 7500 €.
Binnen twee weken gekeurd en met kenteken 1100 € verder, dus voor € 8600 klaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif