lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoelang garantie op ktm adventure uit 2003???
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat klopt, het was een 2000 model, reed wel aardig maar dit is toch andere koek!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Apr. 2007, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

MMmmmm,
Nu blijkt dat de motor nog geen 1000 km beurt heeft gehad thumbsdown
Maar goed dat ik er vorige week een nieuw filter en verse olie in heb laten gooien. Zat er al 2200 km pisdunne inloopolie in!!!
Ik laat hem volgende week even helemaal nakijken, hopelijk heeft hij geen schade opgelopen, word er ook meteen ff naar de kleppen gekeken en naar de schrapende koppeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Apr. 2007, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Maak je geen zorgen:

1- er zit nooot af fabriek inloop olie in, Er zit gewone minerale olie in van de juiste viscositeit: Ja, dat spul lijkt pies dun als het warm is ... maar dat hoort zo.

2- Na echt 1000km is ie eigenlijk nog maar heel net een heeel klein beetje ingelopen. Voor het nastellen van de kleppen wordt geadviseerd om er minstens 1500 km op te zetten, anders verlopen ze alsnog vrij veel.

2200km is dus geen probleem. Ik neem aan dat je het beurtje alsnog gratis krijgt. (dat zoou wel zo netjes zijn voor een motor die je net gekocht hebt).

De mijn heb ik destijds op donderdag avond opgehaald. Meteen een afspraak gemaakt om hem maandagavond daarna weer in te leveren... en zo ook gedaan... met 1800km op de teller
rolleyes laugh

PS: alleen de bak en kleppen lopen in... De cilinders hebben een NiCaSi laag: dat duurt zo'n 10dkm voordat die optimaal ingelopen zijn (tot die tijd daalt het olieverbruik).
In zeer subtiel inrijden geloof ik zelf niet: wisselende toeren en belasting zijn juist van belang voor het inlopen. Dus neem het ding de Eifel in, en dan is ie meteen goed ingelopen!
PS: de motor is bij KTM al 4 minuten op de testbank geweest, en daarbij al naar zo'n 3/4 volvermogen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
lelijk hoofd



Geregistreerd op: 18-3-2007
Berichten: 45
Woonplaats: houten

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Apr. 2007, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dr Bean,
das wel al een geruststelling, hij loopt ook wel prima enzo maar toch....
Ik weet niet of ik de beurt gratis krijg argue , ik laat wel naar mijn koppeling kijken want die schraapt wat in zijn 1 als ik wil wegrijden en van 3 naar 4 lijkt de slag van de koppeling een stuk korter. Alsof hij hem maar net kan ontkoppelen. Ik denk dat de koppeling het meest moet worden afgesteld/ nagekeken, ik kan nl niet geloven dat het normaal is en hij doet het ALLEEN van 3 naar 4. stars
groet sander
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif