lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Accu plat.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blackadv

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 15:07    Onderwerp: Accu plat. Reageer met quote

Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. Nu wil ik even weten via deze poel van kennis of het gebruikelijk is dat de accu leeg loopt als het "ding" zo 2 weken stil staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jeremiah

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi ik heb een keer een lege accu na een koude nacht gehad. Bleek dat de carburateurverwarming verkeerd was aangesloten. En 2x20w trekt dan snel de accu leeg. Misschien staat bij jou ook de carbverwarming vereerd dus dirct op de accu.
Op dit forum is een topic hierover te vinden. Succes!

FD

Zs1

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 16:56    Onderwerp: Re: Accu plat. Reageer met quote

blackadv schreef:
Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden. Nu wil ik even weten via deze poel van kennis of het gebruikelijk is dat de accu leeg loopt als het "ding" zo 2 weken stil staat.

De 990 moet het met injectie doen en heeft dus geen carburateurverwarming.

Suggestie:

Lijkt me een oplaadprobleem. Met 27000 km zal ie deze "winter" niet hebben stilgestaan en de contacten van het starterrelais, de hoofdzekering en de accu hebben nogal de neiging tot corroderen. Bij teveel roest op de contacten zal de accu nooit helemaal opladen en iedere keer als gestart wordt enorm op zijn donder krijgen. Tijdens stilstand ontlaadt de accu ook als er geen gebruikers aanstaan dus als je de motor met een slecht opgeladen acu wegzet, kan ie in theorie al na relatief korte tijd niet genoeg sap meer hebben om te kunnen starten.
De accu opladen en de contacten schoonmaken/goed inspuiten kan dus de oplossing zijn.

Groet en succes
Naar boven
Johan

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 18:14    Onderwerp: Re: Accu plat. Reageer met quote

blackadv schreef:

Lijkt me dat je op de een of andere manier een lekstroom hebt, dit zou een alarm, handvat verwarming o.i.d kunnen zijn.
Nu is het zo dat in je zekeringskast 2 zekeringen zitten voor assessoires de een zit achter het contact en de andere is een continu stroom, als je nu even kijkt welke assessoires jij achter de continu stroom hebt zitten kun je misschien je lekstroom ontdekken door ze een voor een af te koppelen. Als je de zekering er gewoon uit haalt heb je als het goed is geen lekstroom meer, dit is misschien een tussen oplossing tot je tijd hebt .
succes

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
blackadv

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2007, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga morgen gelijk aan de slag met trouble shooten. Zelf ga ik voor het corroderen van de connectors daar ik ik niks extras heb aan gesloten op me electrische systeem. Gezien de reacties en adviezen is het dus geen karakter trek. Ik hou jullie vanzelf sprekend op de hoogte van me bevindingen.
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me pure lekstroomkwestie idd.

- Meet gewoon lekstroom aan de accu of over de hoofdzekering
- meet de accuspanning met en zonder draaiende motor.

Als je accu niet laadt dan is ie snel leeg tijdens het rijden hoor, zeker bij een injectie. Bij slecht contact van de acuupolen/zekering krijg je andere storinging. dus daar geloof ik niet zo in.

Peter

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Een alarminstallatie wil ook nog wel eens problemen met leegtrekken van de accu geven.
blackadv

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Na een dagje in de weer te zijn geweest met me multimetertje en een geleende accu tester ( en een copy van het werkplaats handboek ) is er nog maar 1 ding over gebleven wat het probleem kan zijn.. Je raad het waarschijnlijk al , het is de accu..
Waarom hebben ze er geen 8A accu in gezet dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

omdat ie dan helemaal niet start.

ps een Hawker SBS8 past wel hoor... maar schijnt toch niet echt aan te bevelen te zijn en is ook nog eens nauwelijks goedkoper.

De accu is duur omdat het een gelaccu is.

en der is 1 ding waat gelaccuus niet tegen kunnen deipe ontlading. wreck

blackadv

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

De accu heeft ook flink op zijn donder gehad toen de start koppeling nog "orgineel was" , je moet toch op je werk komen niet waar. En een lood accu met 11A wordt een beetje te groot voor het gat waar het in moet passen.
jeroen veen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Mrt. 2007, 22:20    Onderwerp: Re: Accu plat. Reageer met quote

blackadv schreef:
Hallo ik ben al een een tijdje een blije eigenaar van een 2006 990 adventure uit juni waar de 27000km met de gebruikelijke karakter trekken zijn gereden.

Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zelf aan werkt, heeft die 990 geen garantie meer?

blackadv

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 7:18    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iegenlijk niet of een accu onder de garantie valt. Volgens de garantie bepalingen niet. Hangt er denk ik ook van af op welke voet je met je dealer staat. Je kan er lang en kort over over doen . Je heb toch zo accu nodig..
jeroen veen

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Praat gewoon eens met je dealer. Met een KTM uit 06 moet er toch iets te regelen zijn. Het uitzoeken van het probleem is altijd nog garantie (Als je de service gemaakt hebt)
TOON

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wie het van toepassing kan zjin; www.batterybrain.nl
Niet goedkoop overigens! Wel compact.
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2007, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

no offence, maar wat een troep zeg..
wat vraagt het ding zelf btw.. iedere 20 seconden meten kost je ook wel wat dagen op de tijd dat je accu goed is hoor wink
En nog, lang stilstaan loopt je accu leeg of hij nou wel of niet aangesloten zit hoor. Dat maakt niet veel uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: