lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verslagen Tuareg rally 2007
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Mrt. 2007, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gister was Margot druk aan het masseren dus heb ik Gerjan gesproken. Hij is erg enthousiast over het hele evenement en heeft veel plezier in het rijden. Hij staat momenteel 33ste in het algemeen klassement. Hij is erg tevreden over zijn LC8, zegt zo blij te zijn als een klein kind. grin2 Enige nadeel was wel dat het ding erg zwaar was als je vast kwam te zitten.

Gerben heeft een andere heel belangrijke taak gekregen, hij is fotograag geworden. Volgens Gerjan loopt hij rond met een big smile Smile op zijn gezicht. Gerjan heeft geen idee hoeveel pijn hij nog heeft, maar hij houdt zich goed, kennelijk een hoge pijngrens. Wat een stioere man hè?!

Ivan rijdt inmiddels op de motor van Gerben, dit ging goed.

De mannen zijn allemaal erg blij met Margot. thumbsup Het is inmiddels zelfs zover dat het team van Memotours de biertap die zij bij zich hebben willen ruilen tegen een masseuse voor de nachtelijke uurtjes, helaas voor die 28 mannen is Margot hier niet voor in!. snobby laugh3

Nog drie dagen en dan zit het er al weer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Za, 24 Mrt. 2007, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Margot meldde gisteravond dat het behoorlijk koud was en zij dan ook niet buiten kon masseren, dit gebeurde nu in het hotel. Zij zijn inmiddels op de terugweg en waren gisteravond weer in Missour, hier overnachten zij 1 nacht in het hotel, vandaag rijden zij dan verder naar Nador.

Gerben heeft nog wel wat pijn en extra pijnstillers gekregen. Zondag moet hij een dagje zonder medicatie proberen, wel mag hij dan Ibuprofen innnemen. Eventueel kan hij nog wel medicatie krijgen voor de terugreis naar Nederland.

Vrijdag zijn zij met de vrachtwagen meegereden, Gerben heeft achterin gelegen op een bed en hier nog wat uurtjes kunnen slapen. Doordat de wegen niet zo goed waren had hij zo nu en dan wel wat pijn door het schudden en schokken van de vrachtwagen. dizzy2 Over het algemeen houdt hij zich goed en helpt hij de organisatie met wat kleine dingen.
Margot gaat gewoon rustig door met masseren van die mannen, dus heeft zij zo nu en dan wel wat weinig aandacht voor hem. Wat natuurlijk ontzettend gemeen van haar is, want zo'n stoere man die pijn heeft verdiend natuurlijk alle aandacht.

Gerjan heeft vandaag goed gereden, volgens Margot is hij nog altijd even enthousiast als toen hij begonnen is aan de rally. Smile

Ivan heeft vrijdag weer op zijn eigen motor gereden, maar hij is helaas gevallen. Hierdoor lekte er bezine uit zijn tank, maar met wat hulp van anderen onderweg hebben zij dit op een alternatieve manier toch kunnen maken en kon hij verder rijden. Het zit hem dus niet echt mee. sad3

Marten was vrijdag 3e geworden in de amateursklasse. thumbsup

De verwachting is dat zij vandaag rond 20.00 uur aan boord kunnen van de boot om vanuit Nador over te varen. Zondag zal dan de laatste rit worden gereden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2007, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteravond zijn zij aangekomen in de haven. Toen ik rond half tien belde zaten zij te wachten om aan boord te kunnen gaan van de boot. Het was mooi weer geweest die dag en de route was ook erg mooi geweest. Er was eigenlijk weinig nieuws, de standen waren nog niet bekend gemaakt. Iedereen had lekker gereden.
Met Gerben ging het iets beter, hij nam al wat minder pijnstiller in en zijn been was inmiddels ook al wat minder dik.

Margot stuurde vanmorgen al vroeg een berichtje, zij waren inmiddels in Spanje aangekomen. Zij hadden een briefing gehad. Gister was er een ongeluk gebeurd in Spanje, waardoor de politie een aangepaste route wilde. Er werd nu alleen een proef gereden. Dan zouden zij snel in het hotel aankomen en daar zou dan feest gevierd gaan worden. laugh

Morgenavond hopen zij rond half 8 te landen op Schiphol. Het zit er dus alweer op voor iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2007, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Nog wat leuke wetenswaardigheden over Gerben.

Gerben is vandaag namelijk bijna opgepakt door de Spaanse politie, nadat hij ruzie argue had gemaakt met een Spaanse mevrouw die volgens hem niet snel genoeg het vliegtuig wilde verlaten. Na wat trekken en duwen tegen zijn pijnlijke ribben devil was hij op een dusdanig kookpunt dat hij haar opzij heeft geduwd over een paar stoelen heen. Ja, dat hadden jullie niet van hem gedacht hè?!
Hierop heeft de mevrouw in kwestie een klacht ingediend en is Gerben even aangehouden door de politie op het vliegveld. Uiteindelijk is het met een sisser afgelopen, maar miste hij en Margot wel de aansluiting naar Amsterdam. Hierdoor is hij nogmaals bijna ontploft van woede furious3 , omdat dit de laatste vlucht was van die dag naar Amsterdam. Met veel moeite zijn zij uiteindelijk omgeboekt naar een vlucht van KLM en hopen zij vannacht rond twaalf uur alsnog te landen op Schiphol.
Ik heb Margot voorgesteld om hem alvast een Valiumpje te geven om te voorkomen dat hij nog een keer ruzie gaat maken, hihi. smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 0:27    Onderwerp: Reageer met quote

KTM rijders wachten nu een maal niet zo graag laugh
en zijn meestal de eerste van daar dat ze een KTM gekocht hebben
en geen bmw laugh laugh wink3 thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de kant! Hou me niet tegen! Weg! Opzouten met al dat getreuzel! Tja, een winners mentaliteit of niet..... thumbsup Het zal hier in Nederland ook nog wel even onrustig blijven nu hij niet in de Touareg heeft kunnen knallen.... lipsrsealed2
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Zo jongens en meisjes...

Tja, nou in ieder geval ben ik dus weer terug in Nl, en thuis achter de computer.

De poot nog effe omhoog op een stoel en nog even een paar dagen rust op advies van de doktor alhier.

Gisteren: We hadden origineel een perfecte rustige reisdag, met 4 uur overstaptijd, niks wat mis kon gaan dus... Totdat Iberia besloot onze vlucht te cancellen en ons te boeken op een middagvlucht met 35 minuten overstaptijd op Madrid (...). Dan nog 10 minuten te laat weggaan en dan wordt het enorm rennen wat ik dus effe niet kan.
We waren dus gemotiveerd om wat snel het vliegtuig uit te zijn in de hoop het nog te halen. Toen ik er uiteindelijk lang mocht moest mevrouw me nog even een duw nageven in de verkeerde ribben: tja... dan heb ik ook spaans temperament en duw terug (helemaal niet zo hard hoor).
Ok.. was misschien niet slim, maar ik laat me ook niet rondduwen, en die overstap hadden we waarschijnlijk toch niet gehaald.
Nadat de boosheid was gezakt viel het allemaal wel mee en zag meneer (bij mevrouw) ook wel in dat het slimmer was om gewoon zijn vlucht te gaan halen.

Margot de longen uit het lijf gerend om onze vlucht te halen: Last-call stond er op het bordje en de juffrouw van de boarding stond er nog, maar die zegt doodleuk: Boarding is closed, pakt haar zaakjes en vertrekt...
Toen wilde ze ons nog een nagje Madrid aanbieden: Nou echt niet dus! Boek me maar op iets anders. En.. dan kon, met onze eigen KLM.
Daar was plek zat, vliegtuig half leeg. Na aangegeven te hebben dat ik was geblesseerd was kreeg ik het complete troetelpakket: voorin in de bussinessclass, containertje voor mijn been, lekkere drankjes en persoonlijke aandacht Smile. Dus 1,5 uur late dan geplanned toch lekker thuis. Opgepikt door Erwin en Irene, onze auto opgehaald en in de nachtelijke uurtjes naar huis gereden.

Van morgen meteen even bij de doktor langs, de status:
Gebroken ribjes, maar die doen niet veel zeer zolang ik niet hoest of nies.
een blauw/geel/groene poot die helaas wel zeer doet. Na gisteren (strompelen over het vliegveld) nu dus eerst maar een beetje rust. Beetej blijven bewegen en dan is het hopelijk snel weer acceptabel.

HOE kwam het nou?

Op de 4e dag in de koningsetappen, 1e ronde:
Ik had mezelf nog zo gezegd iin te houden!, en ik reed dan ook gewoon lekker mijn eigen spoor door de duinen. Het ging lekker, echt lekker, terwijl normaliter ik smorgens altijd moeilijk op gang kom.

De duinen waren dit jaar makkelijker om te rijden, mar wel wat verradelijker, omdat ze minder 1 kant op lagen: Iedere duin dus weer een verassing.
En zo ook voormij: Voor het 2e DK (DurchgangKontrolle: checkpoint) gaan we tussen de hoge duinen door. 3 duinen achter elkaar ronde kanten, en de 4e was wel scherp... geheel onverwacht viel de voorkant van de motor naar beneden (klein sprongetje over de scherpe kant dus), niet hard, niet ver, maar genoeg om aan de zachte kant van de duinover de kop te gaan. Ik rol door het zand en dan komt de klap van de motor die ook over de kop achter me aan kwam.

Daarna lag ik dus 15 seconden lucht te happen en ben langzaam de helling afgeschoven, om te vermijden dan er nog iemand achteraan kwam... en dat gebeurde ook: Nog 2 rijders gaan op dezelfde manier over de kop (blijkbaar was het moeilijk te zien), maar zij hebben meer geluk, staan op en gaan door.
Ik wordt inmiddels geholpen door wat jongens van het memotoersteam (
thumbsup ). Zij vragen of ze moeten bellen (noodallarmering) maar ik wil het nog effe aanzien. Ze helpen mijn motor rechtop en mij erop en ik ga rustig nog een stukje verder. Al snel wordt het duidelijk dat het echt niet gaan en ik zoek een veilige duinkant op.. duidleijk zichtbaar. De eerste (amateur) rijders die erlangkomen hou ik aan: Zij rijden terug naar de DK en bellen..

.. 4 uur later zit ik in de auto naar de roentgen, na een ritje op de ambulancequad en een ruwe ride in de artsenauto de duinen uit (lekker onder de drugs Smile ) => de foto zegt genoeg: 1 rib heel duidelijk gebroken, 2 a 3 andere waarschijnlijk ook (ze maken daar geen beste foto's). Poot niet gebroken, maar wel pijnlijk. Gelukkig doen we daar in het ziekenhuis niks meer dan foto's maken. de noodarts doet de rest. Omdat er geen gevaar heerst en ik natuurlijk bij de rally wil blijven, krijg ik lekkere pilletjes waar ik de rest van de dagen mee doorkom.

Helaas helaas dus, maar zo kon ik iig nog wat foto's maken, her en der helpen en de anderen supporten.

ok.. meer over de rallydagen later.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Jolanda, bedankt voor al die mooie verhalen echt helemaal top. De Tuareg Rally is echt een super evenement zeker met een LC8, wat een pracht brommer is zon ding, ik ben helemaal verliefd. Al moet je hem wel laten rollen want als je vast komt te zitten, ben je echt zuur, Het kost zoveel kracht om hem op te beuren dan wel los te krijgen. De duinen zijn echt 1 groot feest, hoe dat kan weet ik ook niet maar het is echt waar. LC8 of EXC simpel de LC8.
Zon EXC is gewoon te licht voor de lange ettappes. Ik denk dat de beste rally fiets 150 KG moet wegen en over een hoog koppel moet beschikken. Ook lijkt mij de balhoofdhoek erg belangrijk, welke de juiste is ? instelbaar lijkt mij een goede optie. Oh ja zon stuurdemper heb ik ook nog niet, lijkt mij toch een goede optie. Nu kreeg ik soms klappen in het stuur en kon ik hem maar amper houden. Verder vertel ik niet veel over de rally zelf, behalve dan dat je hem echt gereden moet hebben. Het is zon mooi evenement dat ik vindt dat je wat mist als je hem niet rijdt. Het LC8 team heeft dit jaar teleurgesteld, wie gaat er mee volgend jaar ? Als we een jaar trainen moeten we Gerben en Ivan toch de baas kunnen! Oh ja, ook ben ik erg benieuwd of Margo nog mannen kan zien.

Gerben je bent een bikkel en beterschap man. Ivan jij bent een toffe gast die zijn teleurstelling goed kan verbergen petje af, altijd vrolijk. Ik hoop echt dat je Dakar gaar rijden, je gaat het halen man, ik zeg Ivan heeft het perfecte Dakar karakter.

Groetjes Gerjan en Jolanda nogmaals bedankt !!!!

_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Terug thuis,

Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor de steun en vriendschap die ik tijdens deze rally heb mogen ervaren thumbsup
Vooral Gerben,bovenste beste kerel!!!!!
Jij hebt mij echt geholpen met de technische problemen die ik gehad heb en bovenal dat je je motor hebt uitgeleend,toch iets wat je zomaar niet doet ..........
De andere van ons team waren ook heel tof de grote bek van gerjan mis ik al hahaha
Volgend jaar beter!!!!!
Nog een klein vraagje voor Gerben,weet jij toevallig de nummer of het adres van die quad jongens.
Maandag heb ik een vergadering met de jongens van ktm belgie.
Kunnen we eens goed uit de doeken doen wat en waar het probleem nu juist zit!!Ik had verteld dat die quads met dezelfde motor geen problemen hadden vandaar ik het telefoon nr graag had .......
Groetjes en nog veel beterschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Oja nog even vergeten te vragen naar de fototjes die gerben getrokken heeft,je mag die altijd doorsturen grin

bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ziezo, iedereen weer terug, kunnen we weer over tot de orde van de dag.

Ik denk er sterk over om volgend jaar ook in te schrijven......
tenminste, om elke avond gemasseerd te worden, niet om de rally te rijden wink3 (krijg ik dan nog korting???).

Hou je taai Gerben, enne petje af jongens thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Yvan:

Die hele mooie quad op basis van de 950 worden gemaakt door:

www.eatv.de

De man die je daar geholpen heeft is Clemens Eicker, geen onbekende voor KTM als het goed is.

Ik ben benieuwd WAT jullie nu eindelijk zullen vinden.
grts


Foto's: Ik heb mijn foto's gedumped op de foto-bay bij Erwin, en deze zit in zijn krat in de vrachtwagen. Dus daar zullen we even op moeten wachten.
Achteraf had ik ze beter op mijn kaart kunnen laten staan, maar ik dacht misschien nog meer foto's te maken.
Zodra ze beschikbaar zijn zal ik er hier enige op het LC8 forum posten en er komt natuurlijk een foto-CD.

Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mrt. 2007, 19:02    Onderwerp: Masseren, Tuareg, verzorging enzo Reageer met quote

Het was geweldig. thumbsup Marokko is indrukwekkend. Het team was gezellig. Masseren deed ik met plezier en werd met dank ontvangen. Jolanda is hartelijk bedankt voor de moeite die ze nam als niet motorrijder en volledig onbekend met alles wat daarbij komt kijken. nice nice En ... aangezien ik het heerlijk vind om de mensen om me heen aandacht te geven heb ik me helemaal kunnen uitleven. nice En nu mag ik me concentreren op het vertroetelen en verwennen van 1 man. Alhoewel...morgen ga ik 'gewoon' naar mijn cursus en kom vrijdagavond pas weer thuis. lipsrsealed2 lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mrt. 2007, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb alles van de Tuareg gemist (was voor werk in Z-Amerika). Kwam maandag j.l. wel een club Memorijders tegen op het vliegveld van Madrid.

Gerben, sterkte met het herstel. Gerjan, heeft zich wel vermaakt zo te lezen.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Mrt. 2007, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Waar blijven de foto's?????????

IK WIL FOTO'S ZIEN!!!!!! wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif