lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verslagen Tuareg rally 2007
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Springwitch



Geregistreerd op: 14-3-2006
Berichten: 71
Woonplaats: Ottersum

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Mrt. 2007, 22:48    Onderwerp: Verslagen Tuareg rally 2007 Reageer met quote

Deze nieuwe threat gaat gevuld worden met verslagen vanuit Marokko gedurende de Tuareg rally.
Alhoewel ik deze keer zelf mee ga met het service team EAO als masseur, komen de verslagen natuurlijk wel weer op dit forum terecht van onze LC8-rijders:
Ivan, nickname Perlei heeft startnummer 68
Gerben, nickname Dr_Bean heeft startnummer 71
Ger Jan, nickname Waltbrowser heeft startnummer 77

Zaterdagmiddag, 17 maart is het verzamelen in Almeria/Spanje bij de boot naar Nador/Marokko. De kans om rijders en motoren weer samen te brengen na een week van afzondering rolleyes3 Want afgelopen weekend moesten motoren en bagage worden afgeleverd in Belgie, zodat de vrachtauto op tijd kon gaan rijden naar Almeria.
Na de overtocht is de start van de rally zondagmorgen voor de eerste technische beproeving. Hier kunnen de motorrijders laten zien of ze mee kunnen rijden als profi of als amateur.

Voor de rijders: veel plezier toegewenst en probeer allemaal heelhuids thuis te komen.
Voor de thuisblijvers: veel leesplezier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Mrt. 2007, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Marcel van Rallymaniacs is alvast begonnen met een mooi verhaal:

www.rallymaniacs.nl

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals de meeste al begrepen hebben gaat het ook dit jaar weer gebeuren, Gerben zal meerijden met de Taureg Rally. Aangezien Margot dit jaar met hem mee is vertrokken richting Marokko, om daar een aantal deelnemers te voorzien van massages na het rijden, heeft zij mij gevraagd om verslag te doen voor iedereen die er behoefte aan heeft.
Ik moet jullie echter alvast wel een beetje waarschuwen, zelf heb ik namelijk helemaal niets met motors en ik hoop dan ook dat ik al die technische informatie die ik van haar door ga krijgen zal gaan begrijpen. Maar goed, ik ga mijn best doen.

Gistermorgen zijn zij vertrokken vanaf Schiphol. Gisteravond stuurde zij het eerste bericht. Zij hadden een uur vertraging gehad in Madrid. Hierdoor waren zij 2 vluchten later in Almeria dan gepland. Het was daar 21 graden, de concurrentie was al gespot en zij zaten heerijk aan het bier.
Vandaag wordt er sinds 11 uur volop gesleuteld door het hele team. Vanaf 2 uur kunnen zij inschrijven, dan stickers plakken en uitgebreid lunchen. Ik heb begrepen dat iedereen er zin in heeft, maar zij wel wat gespannen zijn.
Morgen zal dan de eerste rit worden gereden vanuit Nador.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 17 Mrt. 2007, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

ongelofelijk die gerben nu heeft hij al 2 vrouwen voor zijn car gespannen
die krijgt echt alles voorelkaar wink3 thumbsup laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2007, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, die Gerben heeft zijn zaakjes goed voor elkaar! Maar je kunt je natuurlijk wel afvragen wie het momenteel beter heeft, Gerben of Margot. Margot mag namelijk al die mannen masseren, tja, ik weet het wel geloof ik.

Gister had Vinkeveen een kleine stroomstoring, dus kon ik even geen verslag doen.

Zaterdagavond liet Margot mij weten dat de ferry gecanceld was angry en er een kleiner alternatief zou gaan komen. Het vertrek was uitgesteld tot 24.00 uur.
Zondag om 09.45 uur stonden zij voor de grens in Melilla, zij moesten nog over de weg naar Nador. Dit alles zorgde voor extra stress. argue
Om 14.00 waren zij de grens over, de route voor zondag was aangepast, er zou een groot deel over asfalt gereden gaan worden. De bedoeling was dat iedereen om 21.30 uur binnen zou zijn. De sfeer was inmiddels weer prima. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Di, 20 Mrt. 2007, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist nog even contact gehad met Marokko.

Gister was het allemaal wat moeizaam verlopen in verband met de vertraging van de boot. Zij waren door die problemen niet aangekomen in Nador, maar in Nelilla. Vandaaruit zijn zij naar Nador gereden. Dit gaf wat moeilijkheden doordat het routeboek hier niet op ingesteld was en zij kennelijk andere banden hadden gebruikt, doordat zij niet verwacht hadden dat zij over asfalt zouden moeten rijden. Uiteindelijk is de route ingekort en is het nu de vraag of deze dag mee gaat tellen voor de puntentelling, maar daar was geloof ik nog geen duidelijkheid over. confused

Het was mooi weer vandaag, bij vertrek nog wat koud, maar later toch zo'n 21 graden.

Vanmorgen zijn zij gestart rond 09.00 uur vanuit Mizour naar Merzouga. Vanmiddag had ik Paul aan de telefoon (ken hem niet, maar schijnt aangesloten te zijn bij hetzelfde serviceteam als Gerben). Hij rijdt een KTM 525 EX. (zegt mij helemaal niets hoor). Hij vertelde mij dat het een stoffige rit was geweets, maar er schitterende uitzichten waren. Hij was nog gevallen, was wat kreupel, maar moest toch doorrijden. Onderweg was hij nog wel even gestopt om de schade aan zijn motor te bekijken. Inmiddels had hij wat pijnstillers genomen. Door deze val was hij pas laat binnen.

Gerben had goed gereden vandaag, hij was al vroeg binnen. Margot dacht zo rond 15.00 uur, maar anderen riepen dat zij niet zo moest opscheppen over hem dat het wel 15.30 uur was. Iedereen uit het team was op tijd binnen. thumbsup

Ik moest ook nog even opscheppen / vertellen over Gerjan, hij had vandaag nog iemand met een gebroken been geholpen, hierdoor was hij later binnen, maar door deze actie schijnt hij wel bonuspunten te krijgen?!

Verder kreeg ik nog wat technische informatie over de ritten die nog gaan komen, maar daar snapte ik te weinig van om daar iets over over te brengen naar anderen. huh2 (Sorry, ik ben erg blond) Morgen schijnt er een etappe te worden gereden door de duinen.

Oh ja, nog even een klein puntje, Margot vertelde mij dat er wel een tijdsverschil is, maar dat zij daar leven alsof het nederlandse tijd is. Dus die start en aankomsttijden kunnen soms wel een beetje afwijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2007, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteravond weer contact gehad met Margot. Er waren die dag 20 gewonden, maar niet uit het team van Gerben.
Er was goed gereden dinsdag, ondanks dat het een pittige rit was. Marten, één van de LC8 rijders was overgestapt naar de amateurs en is 3e geworden. thumbsup
Ivan heeft problemen met zijn motor, waardoor hij dinsdag heeft moeten stoppen. veryangry Er is veel gesleuteld aan zijn motor en vandaag gaat hij het dan ook opnieuw proberen.
Gerben stond 's ochtends ook 3e, maar er zijn geen verdere tussenstanden bekend. Hij weet dan ook niet waar hij nu staat na nog een dag gereden te hebben. Gerben is vandaag wel gevallen, niet ernstig, maar wel wat last van zijn spieren. Hij had inmiddels een pijnstiller genomen. Margot zou hem nog gaan masseren smug , dus hopelijk valt de spierpijn mee en kan hij weer goed van start vandaag.

Ik begreep van Margot dat het vandaag een zware rit gaat worden en er altijd veel motorrijders afvallen tijdens deze rit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BaGGeR



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2007, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Er komt zo een update op Rallymaniacs, o.a. met slecht nieuws over Gerben, die is zeker uit de Rally, ze hopen nu in ieder geval als toerist mee te kunnen reizen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

BaGGeR schreef:
Er komt zo een update op Rallymaniacs, o.a. met slecht nieuws over Gerben, die is zeker uit de Rally, ze hopen nu in ieder geval als toerist mee te kunnen reizen.


Stukje Rallymaniacs:

Verslag van woensdag 21 maart 2007:
Ferd belt Margo Freriks en vraagt hoe het is met Gerben (via het forum al bekend dat hij uit de race ligt)
Gerben: drie gebroken ribben
Margo weet te melden dat Gerben op dit moment op weg is vanuit het ziekenhuis in Erfourd naar het kamp.
Er zijn foto’s gemaakt. Schade: drie gebroken ribben. Als er gevaar is voor longperforatie zal Gerben worden gerepatrieerd.
Als het ‘slechts’ drie gebroken ribben zijn dan zal hij verder meereizen met de karavaan.
Margo verwacht Gerben over zo’n 1,5 uur terug. Gerben’s motor wordt vannacht uit de duinen gehaald, dit had even geen prioriteit.
Ivan (Verlij op het KTM-forum) gaat op de motor van Gerben verder rijden ivm problemen met zijn motor (KTM 990)



Dat is mooi SH*T,....Gerben had het zich anders voorgesteld denk ik,...laten we hopen dat het bij de 3 ribben blijft en dat hij de rally verder nog meekan maken in de karavaan.

Gerben,...sterkte !!

Ik ben benieuwd naar het verhaal van Jolanda

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jolanda



Geregistreerd op: 17-3-2007
Berichten: 9
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist contact gehad met een wat bedrukte Margot. Gerben is vandaag gevallen en heeft hierbij 3 ribben gebroken en een dik been opgelopen, auw auw auw.

Vandaag werden er vier ronden gereden, om een rit te mogen starten moest je echter wel voor een bepaalde tijd aan deze ronde beginnen. Indien je te laat was mocht je dus niet meer beginnen met de volgende ronde.
De eerste ronde heeft hij goed gereden. Bij de tweede ronde is hij echter gevallen. Wat andere rijders zijn gestopt en na een kwartier is hij weer op zijn motor gestapt.
Na even gereden te hebben kwam hij toch tot de conclusie dat dit niet ging en is hij opnieuw gestopt. Uiteindelijk is er een motorrijder voor hem teruggereden naar een post die zij even daarvoor hadden gepasseerd en is de organisatie gewaarschuwd. Hij is toen door de organisatie opgepikt en naar een plaats gebracht waar de ambulance kon komen. Hij heeft uiteindelijk medicatie gekregen tegen de pijn en is na een tijdje terug gebracht naar het kamp. Van daaruit zijn er nog rontgenfoto's gemaakt en kwam vast te staan dat hij 3 ribben gebroken heeft. Hij heeft nu zware pijnstillers gekregen en zal de komende dagen dus inderdaad als toerist verder meereizen. De organisatie heeft er voor gezorgd dat zijn motor teruggereden is naar het begin-/eindpunt van vandaag.

Ivan heeft nog steeds problemen met zijn motor gehad vandaag. Hij zal daarom morgen gaan rijden met de motor van Gerben.
Marten heeft goed gereden vandaag, maar heeft nog geen idee op welke plaats hij nu staat.
Gerjan heeft ook lekker gereden. Hij heeft 2 van de 4 ronden gereden, maar het gaat hem uiteindelijk niet om te winnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 2:49    Onderwerp: Reageer met quote

das niet zo mooi gerben kop op volgend jaar beter 3 ribben gebroken shocked2 ???
moet een harde val geweest zijn ik neem aan dat hij zijn body protector
aan had dus zal het wel goed fout gegaan zijn gerben beterschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrBean



Geregistreerd op: 20-2-2005
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 4:01    Onderwerp: Reageer met quote

ai... jammer. auw. shit happens.

Goed te horen dat het niets is wat niet overgaat.
Ook goed dat die mooie, inmiddels behoorlijk gebonificeerde ktm nog rijdbaar is (zal ook meevallen dus).
Volgend jaar beter.

Nog roti tegoed.

Groeten.


(ps ja ik ben n8braker)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Sterkte met je herstel Gerben.

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vdbjg



Geregistreerd op: 22-3-2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ook de medewerkers van NXP en met name de voormalige MMS afdeling wensen Gerben het allerbeste en een voorspoedig herstel toe.

Jolanda, zou jij deze boodschap door kunnen geven aan Margot ? Ik neem aan dat dit dan vanzelf bij Gerben terechtkomt. Alvast bedankt.

Groeten, John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BaGGeR



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2007, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

En weer een update op Rallymaniacs. Gerben heeft vandaag foto's staan maken in de duinen. Kon helaas niet op de spectaculaire plaatsen komen, echt veel zin om 20 kilometer door duin te lopen had hij niet rolleyes4
Verder schijnt Erwin gisteren overall op een vierde plaats te staan, en heeft vandaag twee keer het hoge duin met de motor bedwongen en één keer een klein stukje lopend. Joscha rijd lekker rond op zijn WR-retje, Ivan heeft de motor van Gerben vandaag gereden, schijnt veel problemen met de injectie (computer) te hebben, het probleem kunnen ze niet vinden zonder diagnoseapparatuur.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif