Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
kameel
Geregistreerd op: 1-12-2004 Berichten: 119 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2005, 20:41 Onderwerp: lekke band!!!!!! wat te doen |
|
|
daar sta je dan langs de weg of in the middle off nowhere, wat is jou strategie? wegenwacht, kost 150 euro als je nog geen lid bent. knmv-hulpdienst, moet je wel lid zijn. plaksetje met bandenlichters bij je gereedschap. Zelf heb ik een spuitbus moto tyre repair plus een telescoop handpompje bij me. Maar of ik hier m'n band mee op druk krijg weet ik (nog) niet. Wat is jou strategie?
groet pieter. _________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2005, 22:59 Onderwerp: Re: lekke band!!!!!! wat te doen |
|
|
kameel schreef: | daar sta je dan langs de weg of in the middle off nowhere, wat is jou strategie? wegenwacht, kost 150 euro als je nog geen lid bent. knmv-hulpdienst, moet je wel lid zijn. plaksetje met bandenlichters bij je gereedschap. Zelf heb ik een spuitbus moto tyre repair plus een telescoop handpompje bij me. Maar of ik hier m'n band mee op druk krijg weet ik (nog) niet. Wat is jou strategie?
groet pieter. |
Leuke vraag:
- Als ik geen zin heb om te plakken (band is bijv toch al bijna op) en niet al te ver meer moet: Spuitbusje (mijn ervaring is dat dat werkt, voor een kilometer of 100 met een snelheid toto 100km/h, vaak wordt de band alsnog weer lek, en thuis moet je in ieder geval de binnenband weggooien)
- Als ik nog verder moet: Plakken!, met een pompje (of handiger met een paar CO2 patronen) krijg je de achterband voldoende op spanning (maar niet goed op de velg) om effe rustig naar een benzinepomp of de dichtsbijzijnde boer met compressor te rijden. Daar goed oppompen en het probleem is definitief verholpen! (Bij de volgende banden wissel een nieuwe binnenband!)
Ik heb inmiddels al 2x een lekke band gehad onderweg met de LC8 (offroad): blijkbaar rij ik altijd met zoveel wielspin dat ie spijkers er graag in willen!. Beide keren geplakt zoals hier boven beschreven.
Grote probleem bij de LC8 achterwielvelg is dat ie een extra rand heeft die voorkomt dat de band 'losraakt' wanneer die lek is: Voordeel; je kan dus evt een stukkie op een lekke band doortuffen.
Nadeel: Het is behoorlijk lastig om de band van de velg af te leggen. Je hebt eigenlijk een zijstandaard nodig van een dikke BMW, liefst met (gewichtige) berijder (.... ). velg op de grond, zijstandaard op de band, en je kan de band losdrukken.
ps.: ik ben idd geen wegenwachtlid
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 11:56 Onderwerp: d |
|
|
Hoi!
Met de LC8 (nog) nooit lek gereden, als ik van de zomer op vakantie ga
neem ik wel een setje binnenbanden mee, want een hulpdienst, wegenwacht oid weet meestal wel hoe ze een bandje moeten monteren,
maar een motor binnenband zullen ze echt niet bij zich hebben!
Een crossband zelf omleggen, daar draai ik mijn hand niet voor om,
maar een LC8 band? kweenie of me dat lukken zal met een setje goeie
bandenlichters! (als je maar wanhopig genoeg bent, dan lukt het wel denk ik)
Vergeet niet dat de 2005 modellen een nog bredere velg hebben,
dus bandje monteren zal dan nog lastiger zijn neem ik aan!
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp dat iedereen met binnenbanden rijdt. Dit zijn dan als het goed is noppenbanden?!
Ik heb nl. tublessbanden standaard gemonteerd zitten. Hiervoor neem ik dan een opblaasset met plug mee. Wel krijg ik straks Karoo's met binnenbanden. Dus zal ik ander noodmateriaal mee moeten nemen.
Hoe groot zijn die bandenlichters en welke plakmiddelen zijn ok? Kan ik gewoon mijn Rema tiptop setje van de fiets gebruiken om te plakken??
Newbie...
ps in 4 jaar nog NOOIT een lekke band gehad, weet niet wat het is?! |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 20:23 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik dacht eigenlijk dat de motor standaard met binnenbanden wordt afgeleverd, maar als ik het dus goed begrijp, zitten er dus tubeless banden onder mijn motor!?
groeten Wilfred |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Ik begrijp dat iedereen met binnenbanden rijdt. Dit zijn dan als het goed is noppenbanden?!
Ik heb nl. tublessbanden standaard gemonteerd zitten. Hiervoor neem ik dan een opblaasset met plug mee. Wel krijg ik straks Karoo's met binnenbanden. Dus zal ik ander noodmateriaal mee moeten nemen.
Hoe groot zijn die bandenlichters en welke plakmiddelen zijn ok? Kan ik gewoon mijn Rema tiptop setje van de fiets gebruiken om te plakken??
Newbie...
ps in 4 jaar nog NOOIT een lekke band gehad, weet niet wat het is?! |
Huh?
een LC8 met tubless banden?
Daar geloof ik nix van!
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Tutu,
Helaas voor jou heb je dan dus een onbruikbaar setje bij je, idd: Een LC8 heeft standaard binnenbanden!
Dat kan niet anders, want de draaikoppen van de spaken zitten IN de velg, en dat kan nooit luchtdicht afgesloten zijn. Dus we rijden allemaal met binnenband. Ik overigens wel met extra dikke (cross) binnenband, dat help iets tegen doorslaan.
Ik ben overigens wel blij met die binnenbanden: Als je in het zand of modder een tubeless lek rijdt ben je helemaal verloren, die krijg je er nooit meer lekdicht op zonder alles schoon af te spoelen.
En wat ik nog vergeten was aan mijn verhaaltje: Handig is om setje binnenbanden (of alleen achter.. of 1x 19" als nood) bij je te hebben. Onderweg snel en makkelijk wisselen (geen geklooi met plakken in de regen/modder), en dan s'avonds de lekke binnenband rustig plakken en weer als reserve menemen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 22:31 Onderwerp: |
|
|
Over plaksetje:
En fietsbandplaksetje heeft wat te dunne plakkers.
Best koop je bij een goeie motorzaak of bij een van de bekende postorders een plaksetje voor motor.
CO2 patronen + houder/ventielding (bij Sommer hebben ze een hele handige!), of een pompje... zie ook weer Sommer katalogus bijv.
Anders wil ik wel eens een demo bandenplakken geven bij een lc8 meeting _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2005, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Over plaksetje:
En fietsbandplaksetje heeft wat te dunne plakkers.
Best koop je bij een goeie motorzaak of bij een van de bekende postorders een plaksetje voor motor.
CO2 patronen + houder/ventielding (bij Sommer hebben ze een hele handige!), of een pompje... zie ook weer Sommer katalogus bijv.
Anders wil ik wel eens een demo bandenplakken geven bij een lc8 meeting |
Mooi, en dan geef ik wel een demo lekrijden!
Daan |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 3:15 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij een leuk idee, om een keer een demo te geven. Heb zelf ook nog nooit een lekke band gehad, dus het lijkt mij wel aardig om dat een keer te zien hoe je het plakt of verwisseld.
groeten Wilfred |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 21:56 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Over plaksetje:
En fietsbandplaksetje heeft wat te dunne plakkers.
Best koop je bij een goeie motorzaak of bij een van de bekende postorders een plaksetje voor motor.
CO2 patronen + houder/ventielding (bij Sommer hebben ze een hele handige!), of een pompje... zie ook weer Sommer katalogus bijv.
Anders wil ik wel eens een demo bandenplakken geven bij een lc8 meeting |
ik heb een belg leren op de beurs in brussel, die heefd een compressor geinstaleerd onder zijn zadel,en onder het vakje op zijn tank een aansluitpunt gemaakt, voor de stroom voorziening en dat zag er zeer mooi uit,en makkelijk mischien een idee ????? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 22:17 Onderwerp: |
|
|
idd goed idee:
Schradt (onze webspace host) heeft altijd een miniminicompressortje bij zich (die in het vakje past) en daar kan je dus idd goed je banden mee oppompen. Gewoon met boordspanningstekker aan te sluiten op boordspanningsplug in cockpit of in gereedschapsgvakje, zoals Scgradt het heeft.
Euhm.. heb je die belg ook uitgenodigd voor het forum hier _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | idd goed idee:
Schradt (onze webspace host) heeft altijd een miniminicompressortje bij zich (die in het vakje past) en daar kan je dus idd goed je banden mee oppompen. Gewoon met boordspanningstekker aan te sluiten op boordspanningsplug in cockpit of in gereedschapsgvakje, zoals Scgradt het heeft.
Euhm.. heb je die belg ook uitgenodigd voor het forum hier |
kzal het hem eens vragen als ik hem zie volgende week, ik geloof dat hij wel meer foefjes aan zijn motor heefd zitten, die er normaal niet op zitten, achter tanks bv van acerbis,van een 660 dakar die hij gekocht heefd. of het zomaar past weet ik niet, zal eens een foto maken van zijn bike die is al aan zijn 2de adventure bezig, eerste had 42.000km en loopt nog steeds maar dan van een zondags rijder. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 9 Apr. 2005, 19:10 Onderwerp: daan |
|
|
Daan schreef: | Dr_Bean schreef: | Over plaksetje:
En fietsbandplaksetje heeft wat te dunne plakkers.
Best koop je bij een goeie motorzaak of bij een van de bekende postorders een plaksetje voor motor.
CO2 patronen + houder/ventielding (bij Sommer hebben ze een hele handige!), of een pompje... zie ook weer Sommer katalogus bijv.
Anders wil ik wel eens een demo bandenplakken geven bij een lc8 meeting |
Mooi, en dan geef ik wel een demo lekrijden!
Daan |
Nou, die demo lekrijden heb ik gisteren dus gegeven, alleen zonder toeschouwers, nl spijkertje in de scorpion(achter).
Als test dacht ik, ik ga hem zelf wel ff wisselen, maar dat dat is mij dus NIET gelukt!
Ik kreeg hem niet van de velg losgetrapt, en ik heb toch al heel wat banden met de hand gewisseld, (crossbanden).
Zelfs de LC8 zijstandaard met het volle gewicht er op lukte niet!
Gelukkig was de plaatselijke motorzaak hier bereid om het voor me te doen, zelf had ik gelukkig nog een 18 inch biba liggen, want die maat hadden ze nou net ff niet op voorraad
Omdat het wiel er nou toch uitlag heb ik metteen remblokkies en kettingset gewisseld na 27000 km
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 10 Apr. 2005, 10:26 Onderwerp: |
|
|
Ik zei dus al Daan:
Quote: |
Grote probleem bij de LC8 achterwielvelg is dat ie een extra rand heeft die voorkomt dat de band 'losraakt' wanneer die lek is: Voordeel; je kan dus evt een stukkie op een lekke band doortuffen.
Nadeel: Het is behoorlijk lastig om de band van de velg af te leggen. Je hebt eigenlijk een zijstandaard nodig van een dikke BMW, liefst met (gewichtige) berijder (.... ). velg op de grond, zijstandaard op de band, en je kan de band losdrukken.
|
Het lukt wel met de LC8 zelf, maar dan moet je wel geoefend zijn.
Voordeel is nu wel dat je j enieuwe band niet weg hoeft te gooien van wegen een of andere prop...
Tja, en dander gewoon de wegenwacht he _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|