Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 23:33 Onderwerp: Sommer'sdoors luchtfilterkast mod-epc-Sas |
|
|
Na het lezen van de diverse topics heb ik een Sommer"s door Luchtfilterkast afdekking vervangen.
Ik kwam er achter dat deze "luchtfilterkast afdekking"gelijk is als de originele alleen heeft men een stuk eruit gezaagd en er een gaasje achter geplakt.
Kortom, als je handig bent kan je dit zelf maken/ aanpassen en bespaar je jezelf 31 euro!
zie hieronder enkele foto's
Orginele op de motor
Dit is die van Sommer KTM
vergelijking
Eindresultaat
Op advies van de Sommerdoor katalogus, de gasnaalden een tandje verzet
Vervolgens had ik ook twee EPC dopjes besteld voor op de vergasser
slangetje los gehaald
dopje erop
Omdat we alles lieten zitten hebben we de orginele slangen terug geplaatst
Ook maar even het Sas systeem geblokeerd
Al met al lijkt de motor iets beter te trekken.
Als ik mijn gas open draai en max touren geef komen er vlammen uit mijn uitlaten.
Met dank aan Dukey, zonder heb en zijn kennis was me dit niet gelukt
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
sumo fighter
Geregistreerd op: 10-2-2006 Berichten: 33
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Hallo Sharky,
Het EPC systeem kun je zonder meer dmv de stopjes buiten werking stellen, de gasschuif gaat dan in de eerste en tweede versnelling sneller open zodat je dan meer vermogen hebt.
Het SAS systeem (dat lucht bijvoegt in de uitlaat voor een naverbranding van gassen in de uitlaat) Kun je NIET zonder meer buiten werking stellen, doordat er geen lucht in de uitlaat komt, worden je uitlaten te heet en zal de catalysator verbranden en dicht komen te zitten.
Je kunt deze dan ook maar beter nu al vervangen voor Akra's want dan kan het je wel met een SAS buiten werking rijden.
Sumofighter |
|
Naar boven |
|
|
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 0:16 Onderwerp: |
|
|
Hey Sumo,
Bedankt voor je reactie.
Hmm mijn excusses, ik heb reeds Akra's
even een plaatje van mijn ktm posten
en even een plaatje posten van mijn beide machines
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Mooi gedaan allemaal ,
Maar als je al zo ver bent, waarom dan niet gelijk die slangen/ventiel en pompjes troep weg onder het motto van "minder=beter"???
Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.
De bougie's zijn dan ook beter bereikbaar _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 11:27 Onderwerp: Re: Sommer'sdoors luchtfilterkast mod-epc-Sas |
|
|
[quote="sharky_capas"]
Kortom, als je handig bent kan je dit zelf maken/ aanpassen en bespaar je jezelf 31 euro!
[/quote]
Sommer zet niet voor niets GEEN afbeelding van het deurtje op de site,
Wel is het zo dat ze lang aan het experimenteren zijn geweest hoeveel extra lucht de motor moet krijgen, en op welke plek.
Logisch dat ze die tijd terug willen verdienen _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.
|
Deze staan ook in de Powerparts catalog van de Superduke, een dikke 50 € _________________ RON
'17 1090R
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S |
|
Naar boven |
|
|
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 13:06 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Mooi gedaan allemaal ,
Maar als je al zo ver bent, waarom dan niet gelijk die slangen/ventiel en pompjes troep weg onder het motto van "minder=beter"???
Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.
De bougie's zijn dan ook beter bereikbaar |
Heb ik aan zitten denken. voor mij voorlopig 2 redenen om ze te laten zitten.
1 ik zit een beetje met het garantie gevoel. Nu zie je niet dat ik iets gedaan heb. Het is ook zo weer in te schakelen, enkel dopjes verwijderen. (zoals ik al zei, is een gevoel)
2 Ik wil mijn motor binnenkort laten afstellen bij Ruud Frederikx.
Ik ben hiermee onbekend en ik weet niet of hij advies geeft of de Sas juist open moet etc.
vandaar dat ik het voorlopig nog even laat zitten. Ik heb er geen last van.
Al heb ik nu wel in de gaten dat het wel erg veel slangen zijn die aande buitenkant zitten. (de EPC slagen + de SAS slangen)
dus wie weet in de toekomst
Enne SAS afdekplaatjes wil ik wel al vast hebben, maar daar ga ik geen 50 euro voor betalen
_________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 13:10 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: |
Enne SAS afdekplaatjes wil ik wel al vast hebben, maar daar ga ik geen 50 euro voor betalen
|
Ik ook niet geloof me _________________ RON
'17 1090R
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
|
Naar boven |
|
|
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Ik wil zelf de "Sommers Door" maken maar doe je dat nu aan 1 kant van het luchtfilterhuis of aan beide kanten? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:21 Onderwerp: |
|
|
tonnes schreef: | Ik wil zelf de "Sommers Door" maken maar doe je dat nu aan 1 kant van het luchtfilterhuis of aan beide kanten? |
alleen links (zittend op de motor links ).
En de opening naar achteren wijzend _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Vr, 11 Mei. 2007, 9:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Als ik de foto's van Sharky_capas bekijk zit het Sommers deurtje aan de rechterkant. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Die van mij zit al meer dan 50000 km links.
(op advies van Sommer). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 9:21 Onderwerp: |
|
|
links, aan een kant dus en niet helemaal open maar een streepje van +-8mm er in _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Baffie
Geregistreerd op: 17-4-2007 Berichten: 33
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 12:33 Onderwerp: |
|
|
En waarom niet aan 2 kanten?
Als je ze besteld leveren ze er toch 2. |
|
Naar boven |
|
|
|