lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sommer'sdoors luchtfilterkast mod-epc-Sas
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 23:33    Onderwerp: Sommer'sdoors luchtfilterkast mod-epc-Sas Reageer met quote

Na het lezen van de diverse topics heb ik een Sommer"s door Luchtfilterkast afdekking vervangen.

Ik kwam er achter dat deze "luchtfilterkast afdekking"gelijk is als de originele alleen heeft men een stuk eruit gezaagd en er een gaasje achter geplakt.

Kortom, als je handig bent kan je dit zelf maken/ aanpassen en bespaar je jezelf 31 euro! evil

zie hieronder enkele foto's

Orginele op de motor



Dit is die van Sommer KTM



vergelijking





Eindresultaat



Op advies van de Sommerdoor katalogus, de gasnaalden een tandje verzet

Vervolgens had ik ook twee EPC dopjes besteld voor op de vergasser


slangetje los gehaald



dopje erop





Omdat we alles lieten zitten hebben we de orginele slangen terug geplaatst



Ook maar even het Sas systeem geblokeerd



Al met al lijkt de motor iets beter te trekken.
Als ik mijn gas open draai en max touren geef komen er vlammen uit mijn uitlaten.

Met dank aan Dukey, zonder heb en zijn kennis was me dit niet gelukt
thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
sumo fighter



Geregistreerd op: 10-2-2006
Berichten: 33

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Sharky,
Het EPC systeem kun je zonder meer dmv de stopjes buiten werking stellen, de gasschuif gaat dan in de eerste en tweede versnelling sneller open zodat je dan meer vermogen hebt.

Het SAS systeem (dat lucht bijvoegt in de uitlaat voor een naverbranding van gassen in de uitlaat) Kun je NIET zonder meer buiten werking stellen, doordat er geen lucht in de uitlaat komt, worden je uitlaten te heet en zal de catalysator verbranden en dicht komen te zitten.
Je kunt deze dan ook maar beter nu al vervangen voor Akra's want dan kan het je wel met een SAS buiten werking rijden.

Sumofighter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Sumo,

Bedankt voor je reactie.
Hmm mijn excusses, ik heb reeds Akra's
wink3

even een plaatje van mijn ktm posten



en even een plaatje posten van mijn beide machines



2thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi gedaan allemaal thumbsup ,

Maar als je al zo ver bent, waarom dan niet gelijk die slangen/ventiel en pompjes troep weg onder het motto van "minder=beter"???

Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.

De bougie's zijn dan ook beter bereikbaar wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 11:27    Onderwerp: Re: Sommer'sdoors luchtfilterkast mod-epc-Sas Reageer met quote

[quote="sharky_capas"]

Kortom, als je handig bent kan je dit zelf maken/ aanpassen en bespaar je jezelf 31 euro! evil


thumbsup[/quote]

Sommer zet niet voor niets GEEN afbeelding van het deurtje op de site,
Wel is het zo dat ze lang aan het experimenteren zijn geweest hoeveel extra lucht de motor moet krijgen, en op welke plek.

Logisch dat ze die tijd terug willen verdienen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.

Deze staan ook in de Powerparts catalog van de Superduke, een dikke 50 € lipsrsealed2

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Mooi gedaan allemaal thumbsup ,

Maar als je al zo ver bent, waarom dan niet gelijk die slangen/ventiel en pompjes troep weg onder het motto van "minder=beter"???

Er zijn tegenwoordig al mooie gegraveerde cilinder sas-afdekplaatjes te koop zag ik ergens.

De bougie's zijn dan ook beter bereikbaar wink3


Heb ik aan zitten denken. voor mij voorlopig 2 redenen om ze te laten zitten.

1 ik zit een beetje met het garantie gevoel. Nu zie je niet dat ik iets gedaan heb. Het is ook zo weer in te schakelen, enkel dopjes verwijderen. (zoals ik al zei, is een gevoel)

2 Ik wil mijn motor binnenkort laten afstellen bij Ruud Frederikx.
Ik ben hiermee onbekend en ik weet niet of hij advies geeft of de Sas juist open moet etc.

vandaar dat ik het voorlopig nog even laat zitten. Ik heb er geen last van.
Al heb ik nu wel in de gaten dat het wel erg veel slangen zijn die aande buitenkant zitten. (de EPC slagen + de SAS slangen)

dus wie weet in de toekomst
dozey

Enne SAS afdekplaatjes wil ik wel al vast hebben, maar daar ga ik geen 50 euro voor betalen
worried2

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Feb. 2007, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:

Enne SAS afdekplaatjes wil ik wel al vast hebben, maar daar ga ik geen 50 euro voor betalen
worried2

Ik ook niet geloof me wacko

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Mrt. 2007, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

leuke Donkervoort grin
_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tonnes



Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 13
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil zelf de "Sommers Door" maken maar doe je dat nu aan 1 kant van het luchtfilterhuis of aan beide kanten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

tonnes schreef:
Ik wil zelf de "Sommers Door" maken maar doe je dat nu aan 1 kant van het luchtfilterhuis of aan beide kanten?


alleen links (zittend op de motor links wink3 ).

En de opening naar achteren wijzend

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Vr, 11 Mei. 2007, 9:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tonnes



Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 13
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2007, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik de foto's van Sharky_capas bekijk zit het Sommers deurtje aan de rechterkant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij zit al meer dan 50000 km links.
(op advies van Sommer).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

links, aan een kant dus en niet helemaal open maar een streepje van +-8mm er in Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Baffie



Geregistreerd op: 17-4-2007
Berichten: 33

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

En waarom niet aan 2 kanten?
Als je ze besteld leveren ze er toch 2.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif