lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

slagje in schijf?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 892
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 19:14    Onderwerp: slagje in schijf? Reageer met quote

Mijn Go !!! heeft steeds meer last van een niet eenparige snelheidsreductie oftewel hij remt steeds meer met schokken voor. Hij is nooit op het schijfslot geramt dus wat zal de oorzaak kunnen zijn en zijn nieuwe schijven de enige oplossing?

AD
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

klikt idd als een kromme remschijf. of misschien een klein scheurtje erin zelfs.

advies: Kijk even goed of je het kan zien/horen als ie op de middenbok staat, en inspecteer de schijf effe goed op evt haarscheurtjes.

Is ie nieuw, onbeschadigd maar wel krom, of heeft ie een haarscheurtje => valt dat denk ik onder garantie, dus vraag het dan aan een dealer.

Er zijn enkele (weinig) gevallen geweest in Dl waar de nieuwe schijf krom trok of waar gladde plekken op de schijf ontstonden, zonder aanwijsbare reden. (waarschijnlijk materiaalfout)

ps: ALs het puur spanning in de schijf is wil het soms weg door een paar keer hard te remmen... maar pas wel op natuurlijk Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
chris



Geregistreerd op: 5-2-2007
Berichten: 26
Woonplaats: almere

BerichtGeplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
klikt idd als een kromme remschijf. of misschien een klein scheurtje erin zelfs.

advies: Kijk even goed of je het kan zien/horen als ie op de middenbok staat, en inspecteer de schijf effe goed op evt haarscheurtjes.

Is ie nieuw, onbeschadigd maar wel krom, of heeft ie een haarscheurtje => valt dat denk ik onder garantie, dus vraag het dan aan een dealer.

Er zijn enkele (weinig) gevallen geweest in Dl waar de nieuwe schijf krom trok of waar gladde plekken op de schijf ontstonden, zonder aanwijsbare reden. (waarschijnlijk materiaalfout)

ps: ALs het puur spanning in de schijf is wil het soms weg door een paar keer hard te remmen... maar pas wel op natuurlijk Smile
Ben vandaag bij brouwer geweest met een rem probleem als ik langzaam rij en aanrem sprinkt de rem over als of er een slag in het schijfje zit,maar er zit een verdikking in het schijfje waardoor het aanvoelt alsof het schijfje krom is,ze gaan het bij ktm proberen op de garantie te gooien moet er nog wat van horen aankomende week gr chris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 24 Feb. 2007, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

kromme schijf dat gaat niet weg door veel en hard te remmen
heb dit bij mijn sm ook gehad bij mij was het door hard te remmen en dan direct het de hogedruk slang erop ( denk ik ) heb er daarna nog een maandje mee gereden maar het werd alleen maar erger heb er maar een ander schijfje op gezet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Mrt. 2007, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is ook een bekend fenomeen voor me. Ik gooi het op corrosie vd remschijven, na serieus remmen is het weg. Helaas krijg je dit meestal bij weersomstandigheden (regen, pekel) die niet uitnodigen tot serieus remmen.

In mijn schijven zitten ook putcorrosie-pitjes. In de extra schijven die ik heb gekocht van ... zitten die ook. Precies op een stuk ter grootte van een remblok. Meerdere stukken dan he ?
Ik gooi het op een verkeerd legering, maar het kon echt wel erger hoor.

Mijn theorie is dat dit gebeurd als je de brommer nat wegzet. En wat pekel bevordert het proces.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 892
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mrt. 2007, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb onder garantie een nieuwe schijf gekregen nice .

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2007, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="ATAK"]Ik heb onder garantie een nieuwe schijf gekregen nice .

Ad[/quote]

Jaojao... ze zien me aankomen. Als ze met een steeksleutel naar 't ding wijzen wordt ik al agressief en dan wel garantie claimen....

Bovendien:
- zou ik dan m'n schijven vervangen in het ritme van de bestellingen uit Zwartebroek
- is het probleem over voor de schijf is besteld of aangekomen.

'Is wel goed zo. 't Is een fantastiese fiets, heeft net als ik een hekel aan kou en pekel. En dan ook nog karakter.... wat wil je nog meer ?? (een Honda ? nee toch)

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2007, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

ikke niet snap lees ik nu dat je het niet gaat verhalen op je garantie ????? stars stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif