lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Waarom Akra's en koop nieuwe SM

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Feb. 2007, 21:13    Onderwerp: Waarom Akra's en koop nieuwe SM Reageer met quote

Hoi,
Ik heb vandaag mijn BMW R1150 GSA verkocht om een KTM 950 SM te kunnen kopen. Volgende week gaat de overdracht plaats vinden.
Nou was ik laats bij Brouwer motoren in Zwartbroek. Daar wilde ze voor 600E gelijk Akra's onderzetten. Maar wat he ik eraan? Ja het geluid daar staat dit hele forum over vol geschreven. Verder nog iets?

Verder wil ik nog gaan kijken waar ik de bike wil kopen. Brouwer is voor mij verweg en Safe zit hier in Zoetermeer om de hoek. Nou heb ik het niet echt op Safe, maar het is wel lekker dicht bij. En Safe verkoopt ze ook maar net dus ik weet niet of ze er ervaring mee hebben in het onderhoud.
Ik wil er wel gelijk handkappen en een alarm op laten zetten, en misschien die Akra's.
Eventuele tips hoor ik graag.

Grrrrrrrrrrrrr Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Feb. 2007, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

waarom Akra's?

- veel minder warmte, zowel in de uitlaat/pot als ook in de motor!
(zeker ook als je aan achteropzitters denkt, en reisjes naar warme landen)

- mooiere gasreaktie in het middenbereik (zeker icm Sommerdoor en nieuw afstellen)

- 6 kilo minder gewicht

- en als laatste idd mooier geluid.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 0:08    Onderwerp: Reageer met quote

je beemer verkocht voor een KTM, Daar ga je spijt van krijgen lipsrsealed2

NOT
thumbsup Vele gingen je al voor Smile

-Akra= gewoon doen, zeker voor dat geld.
-handkappen is ook oke, heb ik ook
-voor tandwiel tandje kleiner ?, komt ie lekker op het gas in zijn 2 omhoog als je een bocht uit dendert.
- gasnaalden een clipje hoger.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

600 euro voor 2 akra's? Ik heb vorige week bij brouwer nog 800 euro betaald + een overjarig model. (dat was na veel afdingen het minimum zei de verkoper. dus ik weet niet wat je voor de motor moet betalen? , maar 600 euro is een zeer goede prijs) Ga je voor 2006 of 2007 model misschien dat de Akra's daarom iets goedkoper zijn?
Ik kreeg na onderhandelen bij verschillen de dealers geen betere prijs al 800 euro. (voor 600 zou ik als ik jou was het meteen doen)

Ik heb zo'n beetje alle motordealers die ktm hebben gemaild en gebelt.

Brouwer was voor mij de goedkoopste. Safe wilde niet eens praten over een prijs verlaging op een overjarig model.

Brouwer zat bijna 750 euro lager als alle andere ktm dealers.

Ps ik heb test gereden op Sm met standaard uitlaten en ik vind mijn Akra's echte de moeite thumbsup
Suc 6 en laat even weten of het je is gelukt.
wry

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 4:56    Onderwerp: Reageer met quote

Koop je motor nou alsjeblieft niet bij zo'n warenhuis, heb ik ook gedaan ruim 3 jaar geleden, en spijt als haren op me hoofd gehad thumbsdown
Het was zo verleidelijk, een KTM dealer in rotterdam, 5 min bij het werk vandaan.

Brouwer is tof thumbsup (vind ik), ik heb er de enkele reis van 80 km telkens weer voor over.
Maarja, ik ben bevooroordeeld, ben er al 10 jaar klant.

Die Akra's??? Doen!!! ik heb er bijna 900 voor betaald 3 jaar geleden.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie's
Ik kan niet wachten om hem te gaan bestellen. En volgens mij doe ik er gelijk maar van die mooie Akra's onder. Zeker de warmte besparing is een goed argument als ik er mee op vakantie wil ivm de rol die achterop mee moet.

Volgens mijn zijn de 2006 en 2007 modellen gelijk.
Alleen hebben ze andere stickers op de motor en is het model van 2007 het frame zwart. Maar het 2006 model is naar mijn idee mooier. Gewoon zwart zonder die vlammen erop. Alleen het zwarte frame is wel erg mooi en volgens mij zijn de wielen op beide modellen zwart.

Maakt het in de prijs uit welk model je neemt????

Over de gasnaald en weet ik allemaal wat ik op dit forum lees over slangen verwijderen uit de motor vraag ik de dealer wel. Ik rij alleen, het technische gedeelte betaal ik wel voor.

Grrrrrr Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad gewoon doen die potten eronder thumbsup
heb ik ook gedaan toen ik de mijne in september jl. kocht bij eddy lemmens in veldhoven, heb ik ze er meteen onder laten hangen ze kosten mij €700,- dus €600,- voor jou is een goedezaak!

de modellen zijn zowat hetzelfde alleen de kleurtjes. maarja waarom iets groots veranderen als het al een goede machine is... wacko

over die gasnaalden weet ik niet, alleen over die sas slangen heb ik nagevraagd en bij m'n dealer ze vertelden me dat de sm dan meer gaat drinken en het verschil voor wij "normale" rijders niet zo merkbaar was. maar dat weet ik niet precies ben nog steeds informatie aan het zoeken en uithoren

_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 3 Feb. 2007, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de uitlaten heb je wel genoeg responce gehad Smile

Voor je dealer zou ik ook zeker even in krommenie gaan kijken, verpalen KTM. Ik en nog een hoop anderen zijn heel erg enthousiast over Andre zijn winkel. Hij heeft ook nog een nieuwe 2006 staan.
Ik denk ook niet dat hij verder zit dan Brouwer.
Blijf inderdaad bij safe weg, tenzij je een heeeele mooie deal kan maken, maar kom er dan nooit meer terug Smile

Of je motor zonder SAS meer gaat verbruiken weet ik niet, maar ik denk dat dat wel meevalt.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
michael



Geregistreerd op: 2-2-2007
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Feb. 2007, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip.
Ik zag dat ze ook nog een 2dehands hebben staan. Is misschien ook een optie.
Ik hoop dat die man snel me BMW komt halen dan heb ik me geld.
Als het goed is deze week cheesy

Weet er iemand ook of KTM leuke aanbiedingen heeft tijdens de motorbeurs?????

Gr Michael
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif