Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dux
Geregistreerd op: 27-1-2007 Berichten: 1
|
Geplaatst: Za, 27 Jan. 2007, 17:55 Onderwerp: aventure 950 990 problemen |
|
|
Hoi,
Ik heb mij net een adventure 990 aangeschaft. Nu hoor ik de wildste verhalen dat er veel mechanische problemen zijn bij KTM. Aan wat kan ik mij zoal verwachten.
Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 27 Jan. 2007, 18:04 Onderwerp: |
|
|
Spookverhalen, er zijn op de 990 bijvoorbeel wat problemen met de starter geweest, jouwe heeft dat niet en vooralsnog is de nieuwe 990 geheel probleem vrij voor zever ik weet.
Veel plezier met je Adv. en welkom!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 27 Jan. 2007, 21:00 Onderwerp: |
|
|
ja.. en afbrekende balhoofden.... vind je het gek als je eerst met 100 tegen een betonblok aanrijdt?
Lees wat op het forum hier, en je ziet wat er zoal is en niet is.
Vergeet daarbij niet dat niet iedereen op het net zit, zeker niet zolang die motor fijn rondknort, maar wel iedereen op het net komt als ie problemen heeft.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 27 Jan. 2007, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Let erop dat volgende zaken nagekeken zijn :
officieuze recall :
- ontluchting achterrem
officiële recalls :
- ABS-schakelaar
- ontluchtingsdarm tussen benzinetanks
'k Heb de mijne nu 2 weken, niks dan dolle pret en 1500 km extra op de teller. Dat belooft . Motorrijden is terug zoals in de beginjaren : geen excuus te gek om ergens naartoe te kunnen rijden .
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 27 Jan. 2007, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Dux, ik ken het gevoel, ik had 3,5 jaar geleden net mijn 950 besteld,
en toen ontdekte ik pas het lc8 forum (toen had je alleen nog het duitse).
Toen ik van alle problemen las, had ik wel mijn bedenkingen, maar heb toch nooit spijt van de aankoop gehad
En geloof me, de eerste 950 modellen hadden heel wat meer probleempjes als de 990 modellen nu
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
harie
Geregistreerd op: 27-9-2006 Berichten: 56 Woonplaats: roggel
|
Geplaatst: Zo, 28 Jan. 2007, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb vorig jaar een nieuwe 990 S gekocht, hij loopt als een tierelier. enigste minpuntje vind ik de aan-uit reactie van de injectie, maar heb al gehoord dat daar wat aan te doen is. ( herprogrammeren van de computer, of zoiets) Heb er zo'n 3500 km mee gereden nu en alleen nog maar veel plezier van gehad en nog geen minuut spijt. En daarbij..... sommige mensen krijgen alles kapot.
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 29 Jan. 2007, 14:20 Onderwerp: |
|
|
Ik DENK dat ook als je zo hoog/ver spring de belasting op de motor niet hoger is dan met een klijn sprongetje. Zolang je maar juist en op een aflopend stuk land.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Jan. 2007, 18:48 Onderwerp: |
|
|
idd Steven, daar heb je wel gelijjk in. Het is immers zo dat al s de impact veel groter wordt, je gewoon door de vering heen klapt, en als je die zwaarder maar: door je eigen vering (beentjes) heen klapt.
De truck bij die hoge sprongen is het landen op de aflopende helling.
keerzijde is natuurlijk: ALS het fout gaat, dan gaat het ook stuk!
Wel opmerkelijk dat die vent hier echt op een compleet standaard fiets lijkt te rijden, zelfs inclusief catalysatorpotten.
perje af.... wil ik ook nog eens leren, zo springen!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Ma, 29 Jan. 2007, 21:57 Onderwerp: |
|
|
dux, op Internet wordt alles uitvergroot, als er een probleem is wil je dat posten om te kijken of er mensen zijn met hetzlefde probleem.....als je geen probleem hebt post je niks dus positieve verhalen lees je minder.
niet druk maken gewoon lekker rijden en genieten
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 30 Jan. 2007, 0:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | idd Steven, daar heb je wel gelijjk in. Het is immers zo dat al s de impact veel groter wordt, je gewoon door de vering heen klapt, en als je die zwaarder maar: door je eigen vering (beentjes) heen klapt.
De truck bij die hoge sprongen is het landen op de aflopende helling.
keerzijde is natuurlijk: ALS het fout gaat, dan gaat het ook stuk!
Wel opmerkelijk dat die vent hier echt op een compleet standaard fiets lijkt te rijden, zelfs inclusief catalysatorpotten.
perje af.... wil ik ook nog eens leren, zo springen! |
moet je ook eens mee doen deze foto komt van
de Erzbergrodeo DE endurowedstrijd onder de enduro's
|
|
Naar boven |
|
|
Rob
Geregistreerd op: 2-2-2007 Berichten: 19 Woonplaats: Leersum
|
Geplaatst: Vr, 2 Feb. 2007, 20:54 Onderwerp: aventure 950 990 problemen |
|
|
Ik heb mijn 990 vorig jaar juni gekocht en heb er 13500 km opzitten. In alle weersomstandigheden. Voor de recall in verband met de abs heb ik keurig een aangetekend schrijven van de dealer ontvangen. En mijn dealer - de ruiter/van den bosch in utrecht, een prima dealer - heeft het probleem verholpen.
En verder.......heb ik alleen maar dikke lol van het ding. Inderdaad weer motorrijden zoals het was.
|
|
Naar boven |
|
|
|