Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Theo.nl

|
Geplaatst: Do, 3 Aug. 2006, 21:19 Onderwerp: Frans Verhoeven_Dakar Rally 2007_Gauloises KTM-fabrieksteam. |
|
|
Ik weet niet of dit stukje al eergens gepost is op het forum,kon het ff niet zo snel vinden,....maar vond het toch wel een nieuwtje om even te melden!
Verhoeven Gauloises KTM-fabrieksrijder in Dakar rally
Written by Natascha Kayser
Thursday, 13 July 2006
Frans Verhoeven doet mee aan de Dakar Rally 2007 als lid van het Gauloises KTM-fabrieksteam. De Nederlandse motorcoureur tekent deze week een profcontract bij de Oostenrijkse motorfabrikant.
Het Gauloises KTM-team leverde in de afgelopen acht jaar zeven keer de winnaar van de prestigieuze Dakar Rally. ,,Het is echt hét team,’’ zegt Verhoeven trots. ,,Als je hiervoor gevraagd wordt, moet je wel wat in je mars hebben. Dit team is bijna een garantie op de top-10. Het is het beste van het beste.’’
Eén van de teamgenoten van Verhoeven (39) bij ‘de blauwen’ is Dakar-winnaar (2005) Cyril Despres. Verhoeven neemt de plaats in van de Fransman Michel Gau, die in de afgelopen rally elfde werd.
Het was vooral sponsor Gauloises die graag een coureur uit de Benelux in het team wilde. De Tilburger viel in zijn debuutjaar in 2005 op door als zestiende te eindigen. Gauloises KTM toonde daarop al interesse, maar Verhoeven besloot trouw te blijven aan Yamaha. Daarmee werd hij dit jaar teleurstellend 26ste. Niet eerder kreeg een Nederlander de kans in een fabrieksteam te rijden. Bij KTM kan Verhoeven vrijwel zeker ook meedoen aan WK-rally’s als die in Egypte en Dubai.
“Het heeft even geduurd alvorens ik met zekerheid kon zeggen in welk team ik dit jaar aan de start van de monsterrally ‘ Le Dakar ‘ zou staan. Na enkele onderhandelingen en vooral veel wachten is het nu dan definitief. Ik heb deze week de bevestiging gekregen van Heinz Kinigadner ( hoofd sport bij KTM ) dat ik voor 100% deel uit maak van het Gauloises/KTM fabrieksteam.”, aldus Frans Verhoeven.
Bron = passion4wheels
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 17 Aug. 2006, 15:09 Onderwerp: |
|
|
Dakar word er alleenmaar leuker op om te volgen dit jaar
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 12:49 Onderwerp: |
|
|
hele mooie plaat!
en natuurlijk een vreselijk mooie motor, zo met die lc8 achtige voorkant!
Ik denk dat Frans van zichzelf de beste 'papieren' in huis heeft om verreweg de beste nederlander te zijn bij de PD.
Dat ie waterdrager is dit eerste jaar lijkt me alleen maar goed: Ideaal om nog net wat te leren van de topmannen... en KTM kijkt wel verder dan dit jaar hoor!
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Ik zou willen dat ze die blauwe pakken in de verkoop deden, Schitterend en veel handiger dan de pakken nu met WIT erin. Dat ziet er na een reis of offroad niet meer uit.
Ad
|
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 17:54 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Ik zou willen dat ze die blauwe pakken in de verkoop deden, Schitterend en veel handiger dan de pakken nu met WIT erin. Dat ziet er na een reis of offroad niet meer uit.
Ad |
Kijk eens op de website van Acerbis,...hebben vast wel wat in de aanbieding !
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 19:38 Onderwerp: |
|
|
Klopt, helaas is het niet waterdicht of goretex. Dan maar in mijn yoko op reis.
Ad
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 20:10 Onderwerp: |
|
|
ik zou willen dat ze die blauwe fiets in de verkoop deden,
al was het maar de ene.. die daar staat, en evt zelf na de PD
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 1 Jan. 2007, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik zou willen dat ze die blauwe fiets in de verkoop deden,
al was het maar de ene.. die daar staat, en evt zelf na de PD  |
Ik heb al wat gehoord van een 1150 of 1180 cc motor en nog minder kilo's dan 'onze' adventure....
Is dat deze?
_________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 3 Jan. 2007, 18:52 Onderwerp: |
|
|
nope... dat heeft volgens mij niks met de rallymachine te maken, maar zijn geruchten over een nieuwe 'versie' LC8.
Gezien bij dakar geen 2 cilinder > 450CC mee mogen doen, is de LC8 motor zowieso al uitgesloten.
|
Naar boven |
|
 |
Eppo

|
Geplaatst: Wo, 3 Jan. 2007, 23:42 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik zou willen dat ze die blauwe fiets in de verkoop deden,
Zoek jij zo iets Dr. Bean?
Ik zag er een tijdje geleden ergens 1 te koop staan, met het stof uit Afrika d'r nog op.
_________________ De enthousiaste beginner |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 1:25 Onderwerp: |
|
|
Eppo schreef: | Dr_Bean schreef: | ik zou willen dat ze die blauwe fiets in de verkoop deden,
Ik zag er een tijdje geleden ergens 1 te koop staan, met het stof uit Afrika d'r nog op.  |
die van erik verhoef heeft lang genoeg te koop gestaan lc4 660 rally replica van ktm en de nieuwe lc4 rally is ook zo te koop bij ktm $$$$$
als je maar betaald
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 19:30 Onderwerp: |
|
|
haha, maar die ene (die nieuwe!) die hierboven staat is echt nog niet te koop hoor... en de nieuwe 690 die dit voorjaar komt zou wel eens richting 25 mille kunnen lopen :-/
grts
Eppo schreef: | Dr_Bean schreef: | ik zou willen dat ze die blauwe fiets in de verkoop deden,
Ik zag er een tijdje geleden ergens 1 te koop staan, met het stof uit Afrika d'r nog op.  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 5 Jan. 2007, 5:03 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | nope... dat heeft volgens mij niks met de rallymachine te maken, maar zijn geruchten over een nieuwe 'versie' LC8.
Gezien bij dakar geen 2 cilinder > 450CC mee mogen doen, is de LC8 motor zowieso al uitgesloten. |
de KTM dakar motor van nu is toch ook geen 450cc machine (bijna 700cc)en aprilla doet toch wel mee met hun 450cc 2 cilinder ????
|
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Vr, 5 Jan. 2007, 16:09 Onderwerp: |
|
|
ehhh
de KTM is een 1 cylinder en mag dus meer dan 450 cc zijn