lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Normale "andere" lampen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 20 Jan. 2007, 20:20    Onderwerp: Normale "andere" lampen Reageer met quote

Ik heb gelezen dat er ook andere koplampen, vooral van philips, zijn met meer blauw of wit erin. Zijn daar ervaringen mee?

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 20 Jan. 2007, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

jep.. alleen net de H3 ontbreekt in die serie!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jan. 2007, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

ja klopt zie hier: http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/2_2wheeler_lighting/2wheeler_homepage.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl

voor mijn sm is het volgens mij H4 in die zit wel in het assortiment. ik wil die met wit licht met een oranje gloed, maar ben benieuwd wat ze kosten uhoh2

_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jan. 2007, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

het stadslichtje, wat (bij de adventure) aan de zijkant de koplamp inschijnt kan je er zo uittrekken (rubben vatting, en ook het lampje zit er weer gewoon ingestoken).

Deze lampjes kan je bij de automaterialenzaak in vele kleuren kopen en bovendien in LED uitvoering.

Ik heb in mijn adventure bijv een witte led zitten, die kleur lijkt heel erg op de Xenon lamp kleur. gewoon kopen en omsteken.

Ik kan me voorstellen dat als je daar oranje voor neemt, dat het dan een oranje bijkleur gaat geven.... tis te proberen denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2007, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

hmm ledjes dat is wel intressant inplaats van dat stadslichtje, scheelt het echt veel of echt pure show?
het lijkt me ook mooi als je je achterlicht al met ledjes kunt maken.
de nieuwe superduke R heeft dat ook of zal het straks bij het hoofdstuk powerparts vallen?

_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2007, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

écht schelen in licht doet zo'n stadslichtje natuurlijk niet! het is voor de looks.

maar je wilde licht met een oranje gloed... dat lijkt me ook voor de looks toch?? !!

de achterlampjes (2x) zitten in dezelfde rubber vatting en kan je dus op dezelfde manier vervangen door LED exemplaren als je wil.

LET wel: Die rode ledjes stralen maar een hele kleine hoek af, dus de zichtbaarheid aan de zijkant wordt er slecht van... Waarschijnlijk ben je best af met montage van witte leds dan met een brede uitstraalhoek. Uiteindelijk wordt het toch rood door het kapje.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2007, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
LET wel: Die rode ledjes stralen maar een hele kleine hoek af, dus de zichtbaarheid aan de zijkant wordt er slecht van... Waarschijnlijk ben je best af met montage van witte leds dan met een brede uitstraalhoek. Uiteindelijk wordt het toch rood door het kapje.


Wel, die ledjes die ik voor m'n mistlamp gebruikt heb, zijn witte leds met een brede uitstraalhoek die rood licht geven.

Alles bestaat tegenwoordig wink3

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jan. 2007, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

ja klopt volkomen maar op die website van die philips lamp (be seen) zie je een plaatje van die lamp en er straalt een oranje gloed omheen of is dat het witte licht? dus ik bedoelde die lamp te kopen en dan een wit ledje erbij of iets.

maar voor de achterlamp zou dat ook kunnen ja met 2 witte ledjes erbij als het maar fanatiek/opvallend brand! maar ik denk dat het effect niet echt goed te zien vergeleken met de normale lampjes.denk dat het werkt als je er meerdere bij zet. maar het is te proberen waard, ik ga er zaterdag voor op pad. in iedergeval "kei" bedankt voor de tip!!!

_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jan. 2007, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

zijn ze duurder als gewone lampjes of maakt het geen gek/groot verschil uit? want wil er morgen eens voor opstap gaan.
_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jan. 2007, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Benktm schreef:
zijn ze duurder als gewone lampjes of maakt het geen gek/groot verschil uit? want wil er morgen eens voor opstap gaan.


5 euro per setje van 2 heb ik betaald.
je hebt verschillende kleuren en verschillende uitstraalopeningen
steekfitting moet je hebben (eerst effe kijken is zekerder...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Benktm



Geregistreerd op: 28-12-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Bergeijk

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jan. 2007, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

oh dat is dus te doen ik ga hier morgen in de buurt eens rond kijken ervoor dan zal het wel goed komen!!!
bedankt he Bean

_________________
een dag niet ge"ktm"d is een dag niet geleefd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
jep.. alleen net de H3 ontbreekt in die serie!


Philips heeft MotoVision (Oranje gloed, leuk voor KTM rijders) en BLueVision met "witter/blauwer" licht.
Lijkt een beetje op het Xenon licht qua kleur.

Bluevision is door Philips meer voor de auto gepositioneerd lijkt het maar kun je (daardoor?) wel in H3 krijgen.

Probleem is een beetje dat er voor je Adventure/LC8 geen kant en klare kit is. Voor zover ik weet.

Dus koop je 1 autoset met 2x H7 en 2x stadslichtje en bestel je(waarschijnlijk niet op voorraad) 2x een losse H3 lamp. Dan heb je 1 complete set "over". Die hou je als reserve of... verpats je.

Dit kan je het beste doen bij een automaterialenzaak als bijv. Brezan. Kans is namelijk groot dat men achter de motorshop balie zegt niks van BlueVision of H3 te weten ("Komt niet voor bij motoren").

_________________
Hier had een heel zinnige opmerking kunnen staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

LC8 heeft een H7 dimlicht en een H3 grootlicht:

alleen de bluevision is er in H7 en H3 te verkrijgen. De H3 is moeilijker verkrijgbaar.

Er zijn wel zat zaken die ze ook gewoon per stuk verkopen hoor. (ze komen ook per stuk verpakt)

ander producten: De MOTOVISION, de Premium (30% meer licht), Nightguide, Visionplus, Extreme power, Power2night zijn er allemaal NIET in H3 :/ !!! wel H7

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb die motorlamp van Philips erin gehad (be seen), maar dat is niet echt de moeite.
Heb nu een autosetje van philips 'nightvision' gekocht (één over dus, reserve)
en over het stadslicht bolletje een geel kousje geschoven en nu heb ik wel het idee dat er een gele gloed begint te komen.

Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

zoals ik al eerder zei: Als het je puur en alleen om de optiek gaat: koop dan gewoon een gekleurd stadslichtje.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif