lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Geruisarmer koppdeksel?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 22:25    Onderwerp: d Reageer met quote

Oke, bedankt DR Bean!

Ik was er benieuwd naar vanwege een topic op het usa forum van Barbasma, hij schrijft dat wanneer de drukstift vervangen wordt
door een exemplaar van de duke 990, het dragging clutch probleem opgelost kan zijn.

En dat de duke stift minder trillingen veroorzaakt als de adv stift!

Die trillingen zou ik kunnen opvatten als het geluid waar ik al een tijdje over klaag!

Toen mijn dealer nl de kopp bediening gerepareerd had, was het geluid weer een stuk minder,
mijn gevoel zegt dat het met de drukstift te maken heeft, en het is te proberen,(duke stift kost 30 euro).

Wat ik er van begrepen heb, is de duke stift iets dunner, (1,5mm of zo)
en hij is van staal!
Dat dunnere is om meer olie ertussen te laten!

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

De 2005 drukstift schijnt wat dunner te zijn, waardoor er ook meer olie langs komt.
(dus evt 2005 model stift bestellen)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 13:58    Onderwerp: d Reageer met quote

Kan iemand me uit de droom helpen,
de voorgaande stiften lijken wel uit twee delen te bestaan,
en de 2005 stift uit een geheel!

Is dit zo? Mijn italiaans is niet zo best!

Daan



LC8 kopp drukstift.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  193.21 KB
 Weergegeven:  517 keer

LC8 kopp drukstift.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 13:59    Onderwerp: d Reageer met quote

foto 2


LC8 kopp drukstift 2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  169.25 KB
 Weergegeven:  558 keer

LC8 kopp drukstift 2.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 14:00    Onderwerp: d Reageer met quote

Foto 3


LC8 kopp drukstift 3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  186.85 KB
 Weergegeven:  509 keer

LC8 kopp drukstift 3.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 14:01    Onderwerp: d Reageer met quote

foto 4


LC8 kopp drukstift 4.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  208.12 KB
 Weergegeven:  528 keer

LC8 kopp drukstift 4.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 17:17    Onderwerp: d Reageer met quote

ben er al zo'n beetje uit, ik heb de boel gewoon opengeschroefd.

in mijn 2003 zit dus de meest rechtse op de foto's en de stang zit
er zo te zien domweg opgeperst!

Stang wisselen naar 2005 model schijnt 3 voordelen op te kunnen leveren,
tenminste als ik alle verhalen moet geloven die ik op het usa forum heb gelezen!

1: het slepende kopp probleem kan ermee verholpen zijn.

2: minder trillingen, (dus ook misschien mijn bijgeluidje?).

3: betere olie doorstroming langs de stang, wat ook weer de ratelende
distributie ketting spanner eerder op druk helpt bij stop en go acties.
(dit hoor je alleen als de motor bloedheet is).

Ik ga hem bestellen, het is te proberen voor die 30 euro!

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste rechtse is origineel ktm 2003: Aluminium stang en aluminium met Titaannitride (goudgele spul) plating kop.

De middelste is dezelfde, maar daarbij het kopdeel vervangen door een metalen (rvs?) deel, waarschijnlijk door iemand zelfgemaakt op de draaibank.

en de meest linker is dan dus waarschijnlijk de 2005 versie, geheel staal?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mrt. 2005, 2:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
De meeste rechtse is origineel ktm 2003: Aluminium stang en aluminium met Titaannitride (goudgele spul) plating kop.

De middelste is dezelfde, maar daarbij het kopdeel vervangen door een metalen (rvs?) deel, waarschijnlijk door iemand zelfgemaakt op de draaibank.

en de meest linker is dan dus waarschijnlijk de 2005 versie, geheel staal?


Klopt, geheel staal, ik heb hem vandaag besteld. op de foto's zie je ook dat de kop aangelopen heeft in het gat waardoor de stift gestoken wordt,
(ik bedoel dus aan de rechter kant van de motor).

De nieuwe stift is pakweg 2 mm dunner, loopt dus dan vrij!

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 3:09    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

Daan schreef:
mr wheely schreef:
Daan schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan!

hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar


Huh???

gevonden was effe de foto kwijt

Dat is toch het ontstekingsdeksel?

Koppelingsdeksel zit toch aan de andere kant?

Of ben ik nou in de bonen??

Daan!



Kupplungsdeckelschutz.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  24.36 KB
 Weergegeven:  11156 keer

Kupplungsdeckelschutz.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 10:01    Onderwerp: Re: d Reageer met quote

[quote="mr wheely"][quote="Daan"][quote="mr wheely"][quote="Daan"]Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.

Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.

Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).

Daan![/quote]
hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar[/quote]

Huh???

gevonden was effe de foto kwijt

Dat is toch het ontstekingsdeksel?

Koppelingsdeksel zit toch aan de andere kant?

Of ben ik nou in de bonen??

Daan![/quote][/quote]

Hee, alsnog een foto, leuk!

Jammer dattie niet het gehele deksel afdekt, dus als geluidsdemper niet geschikt!

Ik heb trouwens voor de grap bij stationair draaiende motor ff een dikke poetsdoek oid tegen de deksel aangedrukt, mechanisch wordt hij dan toch iets stiller!

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 10:05    Onderwerp: d Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
De 2005 drukstift schijnt wat dunner te zijn, waardoor er ook meer olie langs komt.
(dus evt 2005 model stift bestellen)



Het is zover, de stalen stift zit er in, nog nauwelijks mee gereden, dus ik ga nog geen oordeel vellen. (eerst deze week ff woon/werk verkeer doen!)

Kosten: ongeveer 30 euro en een half uurtje sleutelen.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif