Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 3 Mrt. 2005, 22:25 Onderwerp: d |
|
|
Oke, bedankt DR Bean!
Ik was er benieuwd naar vanwege een topic op het usa forum van Barbasma, hij schrijft dat wanneer de drukstift vervangen wordt
door een exemplaar van de duke 990, het dragging clutch probleem opgelost kan zijn.
En dat de duke stift minder trillingen veroorzaakt als de adv stift!
Die trillingen zou ik kunnen opvatten als het geluid waar ik al een tijdje over klaag!
Toen mijn dealer nl de kopp bediening gerepareerd had, was het geluid weer een stuk minder,
mijn gevoel zegt dat het met de drukstift te maken heeft, en het is te proberen,(duke stift kost 30 euro).
Wat ik er van begrepen heb, is de duke stift iets dunner, (1,5mm of zo)
en hij is van staal!
Dat dunnere is om meer olie ertussen te laten!
Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 1:08 Onderwerp: |
|
|
De 2005 drukstift schijnt wat dunner te zijn, waardoor er ook meer olie langs komt.
(dus evt 2005 model stift bestellen)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 17:17 Onderwerp: d |
|
|
ben er al zo'n beetje uit, ik heb de boel gewoon opengeschroefd.
in mijn 2003 zit dus de meest rechtse op de foto's en de stang zit
er zo te zien domweg opgeperst!
Stang wisselen naar 2005 model schijnt 3 voordelen op te kunnen leveren,
tenminste als ik alle verhalen moet geloven die ik op het usa forum heb gelezen!
1: het slepende kopp probleem kan ermee verholpen zijn.
2: minder trillingen, (dus ook misschien mijn bijgeluidje?).
3: betere olie doorstroming langs de stang, wat ook weer de ratelende
distributie ketting spanner eerder op druk helpt bij stop en go acties.
(dit hoor je alleen als de motor bloedheet is).
Ik ga hem bestellen, het is te proberen voor die 30 euro!
Groet Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Mrt. 2005, 19:03 Onderwerp: |
|
|
De meeste rechtse is origineel ktm 2003: Aluminium stang en aluminium met Titaannitride (goudgele spul) plating kop.
De middelste is dezelfde, maar daarbij het kopdeel vervangen door een metalen (rvs?) deel, waarschijnlijk door iemand zelfgemaakt op de draaibank.
en de meest linker is dan dus waarschijnlijk de 2005 versie, geheel staal?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2005, 2:00 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | De meeste rechtse is origineel ktm 2003: Aluminium stang en aluminium met Titaannitride (goudgele spul) plating kop.
De middelste is dezelfde, maar daarbij het kopdeel vervangen door een metalen (rvs?) deel, waarschijnlijk door iemand zelfgemaakt op de draaibank.
en de meest linker is dan dus waarschijnlijk de 2005 versie, geheel staal? |
Klopt, geheel staal, ik heb hem vandaag besteld. op de foto's zie je ook dat de kop aangelopen heeft in het gat waardoor de stift gestoken wordt,
(ik bedoel dus aan de rechter kant van de motor).
De nieuwe stift is pakweg 2 mm dunner, loopt dus dan vrij!
Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 10:01 Onderwerp: Re: d |
|
|
[quote="mr wheely"][quote="Daan"][quote="mr wheely"][quote="Daan"]Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen het oude type, en het nieuwe type deksel, ze hebben het tenslotte niet voor niets veranderd.
Bij het volgende Brouwerbezoek zal ik het eens aankaarten,
een vergelijkingsritje met een 2003 waar meer dan 20.000 km
opstaat lijkt me dan ook interessant.
Verder ben ik dan benieuwd naar de prijs van een nieuw type deksel!
(zal wel heel erg schrikken worden).
Daan![/quote]
hier heb je een foto van een bescherm kapje van keflar[/quote]
Huh???
gevonden was effe de foto kwijt
Dat is toch het ontstekingsdeksel?
Koppelingsdeksel zit toch aan de andere kant?
Of ben ik nou in de bonen??
Daan![/quote][/quote]
Hee, alsnog een foto, leuk!
Jammer dattie niet het gehele deksel afdekt, dus als geluidsdemper niet geschikt!
Ik heb trouwens voor de grap bij stationair draaiende motor ff een dikke poetsdoek oid tegen de deksel aangedrukt, mechanisch wordt hij dan toch iets stiller!
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 29 Mrt. 2005, 10:05 Onderwerp: d |
|
|
Dr_Bean schreef: | De 2005 drukstift schijnt wat dunner te zijn, waardoor er ook meer olie langs komt.
(dus evt 2005 model stift bestellen) |
Het is zover, de stalen stift zit er in, nog nauwelijks mee gereden, dus ik ga nog geen oordeel vellen. (eerst deze week ff woon/werk verkeer doen!)
Kosten: ongeveer 30 euro en een half uurtje sleutelen.
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
|