| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
MrHornet
|
Geplaatst: Di, 14 Jul. 2026, 15:48 Onderwerp: Hulp gevraagd - prijs bepaling |
|
|
Hallo,
Ik zou graag gebruikmaken van jullie kennis en ervaring.
Na twaalf jaar eigenaar te zijn geweest, ben ik van plan mijn motor te verkopen. Het is tijd voor iets nieuws. Ik kan alleen wat hulp gebruiken bij het bepalen van de actuele waarde. Zelf ben ik niet goed op de hoogte van de huidige prijzen en op Marktplaats lopen de vraagprijzen behoorlijk uiteen.
Wat het bepalen van de waarde lastiger maakt, is dat de motor is voorzien van veel accessoires Ik vraag me af in hoeverre deze accessoires nog invloed hebben op de verkoopprijs.
Het betreft een origineel Nederlandse motor met 49.017 kilometer op de teller. De motor is altijd onderhouden door een officiële KTM-dealer. De onderhoudsbeurt bij 50.000 kilometer moet nog worden uitgevoerd.
De motor is onder andere voorzien van de volgende accessoires:
Akrapovič-uitlaten, Power Commander, KTM-alarm, middenbok, Touareg-zadel, touareg skidplate, GIVI-zij- en topkoffers, handvatverwarming, mist- en bermverlichting, Oberon-koppelingscilinder, valbeugels, 12v aansluiting op het dashboard, een 16-tands voortandwiel en CNC-gefreesde doppen en deksels.
Ik ben benieuwd welke verkoopwaarde jullie realistisch vinden.
| Beschrijving: |
|
| Bestandsgrootte: |
187.14 KB |
| Weergegeven: |
15 keer |

|
|
201.41 KB |
17 keer |

|
|
204.35 KB |
16 keer |

|
|
205.58 KB |
16 keer |

|
|
|
| Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 15 Jul. 2026, 10:39 Onderwerp: |
|
|
Nederlands of belgisch?
ik kan je er weinig mee helpen, want ik weet ook de prijzen niet. maar in zijn algemeen: In Nederland betaal je veel voor opties bij nieuw-aanschaf, en daarna is het weinig waard. (geholpen door BPM en BTW (ook over BPM) )
vaak is het beter de motor zonder accesoires aan te bieden en die dan los of als extra optie aan te bieden. (maar wel meer werk natuurlijk..)
succes
_________________ Dr_Bean |
|
| Naar boven |
|
 |
mr leo

|
Geplaatst: Wo, 15 Jul. 2026, 11:22 Onderwerp: |
|
|
voor wat het waard is; maat van me heeft recent een 2012 990 Dakar uitvoering incl kofferset bij motorzaak (dus incl garantie, volledige afleverbeurt enz) gekocht voor iets onder de 8K. Perfecte staat, lagen kmstand, 1e eigenaar, origineel NL motor en alleen maar asfalt gezien. Vond het zelf nogal fors aan de prijs, maar hij had het er voor over (en had ook wat in te ruilen).
Ik denk dat jouw accessoires weinig toevoegen aan de verkoopprijs. Beter apart verkopen zoals dr Bean zegt, als je de originele onderdelen nog hebt.
Zo op de foto's te zien is het zeer nette motor. Als particuliere koper zou ik wel willen weten wanneer de laatste grote beurt is gedaan (elke 15K/2jr) en wat er allemaal aan is gedaan. Als er het nodige onderhoud aan zit te komen (kettingset/banden/remmerij/wp/kleppen enz) drukt dat de verkoopprijs uiteraard. Als dat allemaal in orde is zou ik inzetten op 6000-6500 op marktplaats. Just my 2ct. Succes
_________________ Groet
Leo
========
950 SE |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|