Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MM
Geregistreerd op: 30-4-2007 Berichten: 42 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 22:09 Onderwerp: wings |
|
|
kunnen deze wings (de nieuwe met carbon uiteinde) op de 950 adventure en weet iemand hoe duuur deze uitlaten zijn?
gegroet Michel M (er was al een Michel op het forum las ik) |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 22:31 Onderwerp: |
|
|
Ja deze zijn geschikt voor de 950 & 990.
Het beste is rechtsreeks via de leverancier in Slovenie !
De tussenhandel kost alleen maar geld !
Gorazd Marovič
web: www.wings.si
email: mf@siol.net _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
MM
Geregistreerd op: 30-4-2007 Berichten: 42 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2007, 22:55 Onderwerp: wings |
|
|
Ik heb heb gemaild voor info en meteen gekeken op de site's van de ander leveranciers. op de site van zijn leveranciers vond ik een bedrag van 1265 dollar, dat is omgerekend 938 euro. heb ik toch wel enige twijfel over de wings of de akra's. want dat scheelt niet veel.
Ik wacht zijn bericht af en dan laat ik het weten. bedankt voor je reactie, Theo. |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Za, 12 Mei. 2007, 0:27 Onderwerp: |
|
|
Ik had op mijn vorige LC8 nieuwe Wings voor ongeveer de helft van de Akra's
......rechtstreeks vanuit Slovenie (via EBAY)
Op de amerikaanse site waren ze toen ook praktisch het dubbele,...lang leve de tussenhandel.
Lees ook nog even hier: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=30&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
MM
Geregistreerd op: 30-4-2007 Berichten: 42 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 22:10 Onderwerp: priijs info ivm de nieuwe wings NOS |
|
|
Tussen handel is inderdaad aardig verschillend, de nieuwe NOS dempers = 594 euro ex 45 euro verzend kosten. Zie zijn antwoord hieronder. Weet iemand wat hij bedoeld met "the blanking plates for removing the SAS"??
grts Michel M
Hello ,
thank you very much for your interest in our products. Pictures (details) can be seen on www.wings.si
Here are the prices (including 2 different sets of dB-killers) for 950/990 Adventure (03- ):
- oval Titanium mufflers (pair) without carbon end caps………..490.-EUR
- oval Titanium mufflers (pair) with carbon end caps………………..530.-EUR
- NOS* Titanium mufflers (pair) without carbon end caps……..550.-EUR
- NOS* Titanium mufflers (pair) with carbon end caps………………594.-EUR
Wings silencers can be ordered directly from us only. That's quaranty for the lowest prices.
Shipping costs are 45.-EUR for regular post. It takes approximate 8-14 days. Shipment is insured but not trackable.
By FedEx it takes 2-3 days, it cost 125.-EUR. It's insured and trackable.
We are also producing the blanking plates for removing the SAS. They are made of aluminium. 1 set costs 20.-EUR.
Cash on delivery or paying with credit cards is unfortunately not possible so the only option left is the bank transfer which is the most secure anyway. It can be done at any bank. If you decide to order I will send you all details.
I will gladly answer any additional questions you may have so please don't hesitate to ask.
Best regards,
Marovic Gorazd |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2007, 23:28 Onderwerp: |
|
|
even op SAS (secondaire air system) of SLS zoeken op dit forum... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Wo, 16 Mei. 2007, 0:21 Onderwerp: |
|
|
Michel ,
Mooie prijzen,...scheelt wel even met de $ prijzen lijkt mij,...en vanaf de bron !
Dus als je het mij vraagt, gewoon bestellen die
NOS* Titanium mufflers (pair) with carbon end caps………………594.-EUR
....je zal er geen spijt van krijgen !
Gelijk die SAS rommel eraf laten halen bij de volgende beurt, en de "Sommersdoor" erop en een 16t voortandwiel.
Je kent de Adventure niet meer terug
Gr Theo _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
Dick
Geregistreerd op: 7-2-2007 Berichten: 25 Woonplaats: Reuver
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 15:41 Onderwerp: |
|
|
hoi hoi,
even een vraag:
ik heb mijn adventure nu vanaf begin april op kenteken staan (uit Duitsland gehaald). De originele pijpen zitten er nog op en na alle artikelen hier op het forum gelezen te hebben, ben ik er sterk over aan het denken om de verschillende aanpassingen (andere potten, sas en epc eraf, etc.) uit te gaan voeren. Hij staat nu op 21000 km en moet dus binnenkort voor een beurt. Daarom wil ik e.e.a. zelf gaan doen en dan bij de beurt fatsoenlijk laten afstellen.
Maar nu mij vraag:
krijg je met de DAM, BOSS of WINGS uitlaten geen problemen als je in het buitenland rijdt ivm de typegoedkeuring / E-merk? Alleen Akropovic pijpen hebben dat op dit moment toch?
Ik woon dicht bij de duitse grens en ben dus ook regelmatig daar op de weg te vinden. En ik heb nog geen vakantie gepland, maar een reisje naar de eifel, de alpen of scandinavie trekt me wel. Toch vervelend dan, als je vanwege je uitlaten een gedwongen tussenstop moet maken van de polizei.
Ik hoor het wel. alvast bedankt voor de reactie(s) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 16:54 Onderwerp: |
|
|
Met dB killers voldoen ze allemaal aan de geluidsnorm.
Met de TUV heb je als nederlander niks te maken. Als je er in NL mee op de weg mag, mag dan in Duitsland ook, EEG normen zijn immers overal gelijk (ok.. dat zijn ze alleen volgens de wet... maar daar ging het juist om!)
m.a.w.: Als je gewoon netjes met killer rijdt, zou ik me helemaal nergens zorgen om maken... behalve te hard rijden dan... wat met een adventure in de Eiffel erg makkelijk gaat _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Met dB killers voldoen ze allemaal aan de geluidsnorm.
Met de TUV heb je als nederlander niks te maken. Als je er in NL mee op de weg mag, mag dan in Duitsland ook, EEG normen zijn immers overal gelijk (ok.. dat zijn ze alleen volgens de wet... maar daar ging het juist om!)
m.a.w.: Als je gewoon netjes met killer rijdt, zou ik me helemaal nergens zorgen om maken... behalve te hard rijden dan... wat met een adventure in de Eiffel erg makkelijk gaat |
Dus zal er volgens mij toch ergens een CE-keurmerk ingeslagen moeten zijn...
Typegoedkeuring van RDW etc... Of niet..???
http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/wet_en_regelgeving
Zo niet ga je nat..?
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 19:57 Onderwerp: |
|
|
DAM's op een 950, zo ken ik er eentje.
Als die straatlegaal zijn dan weet ik het wel... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ja en Nee volgens mij... 'tis een woud van regeltjes waar zelfs de officials niet van weten wat nu juist is en wat niet.
Als je de regels strikt leest mag je eigenlijk zo goed als niks vervangen door niet originele onderdelen, omdat dit het gehele voertuig wijzigd. Bosal heeft er een hele vette rechtzaak over gevoerd... en die hebben ze gewonnen.
Ik zou me er niet druk om maken: Als je niet te veel herrie maakt, gaan ze er niet moeilijk over doen.
Als je de motor wil invoeren voor een typegoedkeuring, dan is het wat anders (kan je beter zorgen dat alles gewoon origineel is). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dick
Geregistreerd op: 7-2-2007 Berichten: 25 Woonplaats: Reuver
|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2007, 23:45 Onderwerp: |
|
|
hey,
nou dan lijkt dat in ieder geval niks meer in de weg te staan.
Ik was sowieso van plan killers te kiezen die hem niet veel luider maken. Rijd nogal eens op de motor naar mijn werk en dan is het 's ochtends in alle vroegte. Wil de straat niet wakker maken, hoe lekker het ook klinkt.
Dan alleen nog een issue: welke zal ik kiezen....
Moet zeggen dat ik de NOS wings met carbon end caps wel erg mooi vind, dus denk dat de keuze die kant op gaat vallen.
In ieder geval bedankt voor de reacties |
|
Naar boven |
|
|
MM
Geregistreerd op: 30-4-2007 Berichten: 42 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Di, 29 Mei. 2007, 16:18 Onderwerp: uitlaten |
|
|
Met of zonder E keuring maakt volgens mij niet zo veel uit. Waar het om gaat is dat ze kijken naar het decibelniveau wat jou motorfiets produceert. De adventure mag (kijk op je Vin plaatje van je motor) een aantal decibellen veroorzaken bij een bepaald toerental. Per catergorie overchrijding kan je dan bekeurd worden.
Boven de 10 db(A) overschrijding krijg je in Nederland een extra maatregel en dat is dat je kentekenbewijs deel 1 wordt ingevorderd en je 4 wkn de tijd krijgt om hem te laten herkeuren. Dus schaf je andere dempers aan bewaar je originele uitlaten dan goed. Doe je dit niet binnen 4 wkn wordt je kenteken ongeldig verklaard en mag je laten herkeuren voor een kenteken bij de RDW.
Kortom mijn dempers (wings) zijn besteld en komen als het goed is binnen 1 week op mijn adres. Indien ik uitvind hoe ik foto's of filmpjes kan plaatsen zal ik dit hier doen.
Volgens mij zijn ze trouwens in Zwitserland en Duitsland wel strenger. Net zoals bij ons bij motorevenementen zoals TT of de Beurs. Echter alle EU regels zijn dezelfde ook wat betreft de EU meting van de uitlaten. Alleen de op te leggen maatregelen of boetes kunnen afwijkend zijn
groetjes,
Michel M (MM) |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 29 Mei. 2007, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Als je in Duitsland aan de kant wordt gezet en je hebt geen E keur, halen ze de decibelmeter zelfs niet meer boven.
Je kan dan gewoon te voet verder _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
|