lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

akra,s
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jan. 2007, 22:25    Onderwerp: akra,s Reageer met quote

Een vraag: Ik heb op dit moment nog een 950sm met akra,s er op, maar ik heb een adv 990s besteld en wil de akra,s van de sm overzetten, weet iemand of dat kan?
groeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 0:54    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij geen probleem aansluitingen zijn hetzelfde alleen weet ik niet of de bevestiging hetzelfde is maar je dealer kan ze toch ook voor je overzetten kan hij hem direct afstellen wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de bevestigingen bekeken bij beide motoren bij de dealer, het lijkt erg veel op elkaar, alleen vraag ik me ook af of het wel kan met de injectie van de adv 990?, en of die er gewoon goed op zal lopen. bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bassie



Geregistreerd op: 9-3-2006
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hey die Koos,

Niet tevreden over je sm huh2
Of pak je de adventure voor erbij laugh3 laugh3

Als ik me goed herrinner, had jij de achterkant van de sm ingekort.
kan je niet eens een foto plaatsen speechless

Grt,

Bassie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

koos van geene schreef:
ik heb de bevestigingen bekeken bij beide motoren bij de dealer, het lijkt erg veel op elkaar, alleen vraag ik me ook af of het wel kan met de injectie van de adv 990?, en of die er gewoon goed op zal lopen. bedankt.


Die Akra's zijn toch 'origineel' KTM? Dus ik neem aan dat KTM ook wel een ander ECUtje heeft.....was/is bij Appie's altijd wel zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jan. 2007, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Akra's kunnen prima op de nieuwe 990 EFI. maar het is wel aan te bevelen om er bij de delaer een nieuwe mapping in te laten zetten (nieuwe afstelling dus)
(vergelijkbaar met iets ander afstelling van de carburateur bij de SM/950adv)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koos van geene



Geregistreerd op: 1-11-2005
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jan. 2007, 5:50    Onderwerp: Reageer met quote

antwoord op de vraag van Bassie: Nee, het is niet zo dat de Sm niet bevalt, dat is een super motor, ik rij hier(frankrijk) al een paar jaar enduro, maar moet nu stoppen door onherstelbare rugproblemen, de sm had ik erbij omdat het hier ook prachtig op de weg rijden is, nu ruil ik ze in voor een adv, dan rijd ik toch heel comfortabel op de weg, en kan ik hier allroad routes uitzetten, ik kan het toch niet laten om af en toe een pad in te schieten, die zijn hier namelijk meer dan gewone wegen.

groeten Koos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 14:07    Onderwerp: Alleen dempers of ook eindpijp (+inbouwen) voor Akra's nodig Reageer met quote

Twee zaken afgeweest om eens te orienteren op nw uitlaten. Van de een hoor ik dat je alleen simpelweg de dempers erop hoeft te zetten de ander heeft het erover dat er ook een deel van de pijp meekomt en om die in te bouwen moet er een groot deel van de bovenkant af om "de brug uit de weg te kunnen bewegen".

Wat is juist? En is het eenvoudig zelf te doen?

Kan ik verder met de zelfde carbaratuer afstelling blijven rijden?

Verder iemand ervaring met hoogte van de dempers ivm ruimte tussen achterrek (koffers van Givi)


Vast bedankt en groeten,

Koen



Verbinding uitlaat + demper standard.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  47.23 KB
 Weergegeven:  10920 keer

Verbinding uitlaat + demper standard.JPG



Uitlaat & rek.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  93.79 KB
 Weergegeven:  357 keer

Uitlaat & rek.JPG



Pijp verbinding standard.JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  Pijp verbinding standard.JPG
 Bestandsgrootte:  59.38 KB
 Gedownload:  394 keer


_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 14:36    Onderwerp: Re: Alleen dempers of ook eindpijp (+inbouwen) voor Akra's n Reageer met quote

Koen schreef:
Twee zaken afgeweest om eens te orienteren op nw uitlaten. Van de een hoor ik dat je alleen simpelweg de dempers erop hoeft te zetten de ander heeft het erover dat er ook een deel van de pijp meekomt en om die in te bouwen moet er een groot deel van de bovenkant af om "de brug uit de weg te kunnen bewegen".

Wat is juist? En is het eenvoudig zelf te doen?

Kan ik verder met de zelfde carbaratuer afstelling blijven rijden?

Verder iemand ervaring met hoogte van de dempers ivm ruimte tussen achterrek (koffers van Givi)


Vast bedankt en groeten,

Koen


Als je Akra's neemt of look-a-likes zoals de Wings ,...moet het allemaal geen probleem zijn ,alleen de dempers vervangen niks niet met pijpjes oid.

Gewoon de 3 bouten los per demper, de binnen ring overzetten vanuit de oude dempers (indien nodig), en weer vastzetten.

Ik heb zelf altijd met de Wings gereden , met de naaldpositie gewoon orgineel, eerst een positie hoger, maar hij liep toen wat te rijk, later weer terug laten zetten bij de 15000km beurt.

Als ik je advies mag geven, koop gewoon de Wings via het web of de Akra's via de dealer (beding een dikke korting min. 15% moet kunnen) en gratis erop laten zetten, en bij de volgende beurt even af laten stellen,...je krijgt geen spijt.

Kijk ook eens op Ebay,...soms bieden ze daar een leuke set van Akrapovic of Wings aan.

Wings heeft trouwens een mooie nieuwe demper met carbon eindkappen erop, Akrapovic heeft deze alleen nog voor de 950SM en niet voor de Adventure.




http://www.wings.si/podstrani/str1_lc8_adv.html

Je kan ze rechtstreeks bestellen via :

Gorazd Marovič
web: www.wings.si
email: mf@siol.net

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wings zijn verreweg de beste value for money oplossing vind ik.

Doe Leo's zijn groot, (te groot) en daarom moet het Y-stuk anders, anders ko0mt de remklauw tegen de pijp aan!

Alle aftermarket dempers zijn kleiner en VEEEL minder heet dan de origine dempers, dus ieder kofferrek wat met de originele uitlaten past, past zeker met Wings, Akrapovic etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Theo & Gerben,

voor julie altijd weer waardevolle antwoorden. Ik heb nog een paar vragen over voor ik over ga tot de definitieve aanschaf:

- Theo, klopt het dat ik op je nieuwe machine nu Akra's zie? Verschillen met de Wings?

- Gerben, buiten de prijs (kan de Akra's misschien tweede hands krijgen), hebben de Wings voordelen op de Akra's? Kunnen ze verouderen/slijten?

Het lijkt of de carbon Wing uiteinde wel ook voor de Adventure zijn op de site?

Tenslotte, vindt die Akrapovic sticker niet echt mooi, kan die eeenvoudig af?

Vast weer bedankt,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

mmm die wing's met carbon kapjes vind ik wel erg mooi.
Misschien dat Koen mijn leo's wil hebben voor een heel zacht
prijsje hahahaha

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,

De wings bevielen perfect, afwerking is top en ze komen overigens ook uit Slovenie net als de Akrapovic dempers.
Er wordt wel eens gefluisterd dat ze bij Akrapovic worden gemaakt tijdens de luchpauze's wacko

De Afwerking van de Akra's is natuurlijk van uitzonderlijke klasse, en hebben bovendien een E-keur en de naam ! thumbsup

Ik heb nu voor de Akra's gekozen omdat deze als officieel accesoire worden aangeboden via KTM en daar is een "Akra"mapping voor beschikbaar , deze dempers kan je dus direct monteren en programmeren en alles met behoud van garantie etc.

Ik wil gewoon als er wat aan de hand is met de KTM geen discussie krijgen dat er niet geschikte dempers op zitten.

Dat was met de 950 (niet-injectie) Adventure natuurlijk anders, deze waren gewoon perfect af te stellen door een vakman op de geplaatse demper's.

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

die mapping wordt gebruikt voor alle sportuitlaten, ook de Boss bijv die toch heel anders is, dusmet de wings moet dat geen probleem zijn.

de Wings zijn iets zwaarder dan de Akrapovic, en hebben aan de binnenkant popnagels ipv een mooie las. verder weinig verschil.

De sticker van de Akra is idd lelijk... maar kan er gewoon af! Meteen na aanschaf doen, dan brandt ie niet in en houdt je geen vlek over.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Apr. 2007, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
die mapping wordt gebruikt voor alle sportuitlaten, ook de Boss bijv die toch heel anders is, dusmet de wings moet dat geen probleem zijn.

de Wings zijn iets zwaarder dan de Akrapovic, en hebben aan de binnenkant popnagels ipv een mooie las. verder weinig verschil.

De sticker van de Akra is idd lelijk... maar kan er gewoon af! Meteen na aanschaf doen, dan brandt ie niet in en houdt je geen vlek over.


Tuurlijk wordt die mapping gebruikt,...andere mogelijkheid is er niet,...maar ik moet toch mijn aankoop tov de "penningmeester" onderbouwen ! cheesy

Wat de Wings betreft,...volgens mij is het puntlaswerk aan de onderzijde ipv een mooie las bij de Akra's...ach een kniesoor die er op let.

Popnagels zitten zowiezo rondom in beide systemen.

Als ik de Wings met carbon eindstukken had gezien, was ik misschien wel weer voor de Wings gevallen.

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif