lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Proefritje LC8
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Di, 8 Feb. 2005, 18:24    Onderwerp: Proefritje LC8 Reageer met quote

Afgelopen vrijdag 4 februari heb ik de knoop doorgehakt, de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt bij Brouwer, Zwartebroek om te gaan proefrijden op een LC8 S.
Voor de meesten hier waarschijnlijk geen nieuw ervaring, maar misschien herken je er wat in van je eerste ritje op een LC8.

Aardige zaak die Brouwer, maar je moet geen haast hebben, wist ik al uit voorgaande bezoeken.
Heel gemoedelijk, "wilt u een kopje thee?", totaal niet van dat snelle.
Dat vind ik (meestal) een pluspunt.
Door een andere klant werd ik gewaarschuwd dat het me geld ging kosten, zo'n proefritje

Na de thee werd de LC8 - model 2003 - uit de winkel geduwd en gestart.
Schijnbaar had-ie een tijdje niet gelopen, want hij had het moeilijk.
Tijd om het schavot te bestijgen.
Natuurlijk zat ik er nog niet op of ik liet hem afslaan - gebruikelijk bij een proefrit, als je dat niet al te vaak doet.
"Waar zit die verd** startknop?"
Gewend aan BMW-ergonomie is het even zoeken omdat alle knopjes zwart zijn.
"BMW-ergonomie? Dan heb je zeker de hele tijd met je knipperlicht aan gereden?"
Inderdaad, dat stond vaker aan dan uit.
Met opstappen had ik ondanks de hoogte weinig moeite.
Beide voetjes kwamen makkelijk aan de vloer, hoewel de afstand van de stepjes naar de vloer wel wennen was.

Op de één of andere manier voelde ik me meteen thuis op de LC8.
Een paar honderd meter buiten het dorp zat ik al ver boven de wettelijke limiet. Djee, wat een raket.
Rustig rijden ging me aan het begin van de rit wat minder makkelijk af.
Onder de 3000 toeren had-ie het wat moeilijk en schokte wat.
Later ging dat al stukken beter: gewoon een versnelling lagerr, met als toegift ook een mooier geluid.
Deze had standaardpijpjes - geen Acra's -, en dat klonk al behoorlijk fors.
Mooie ratel als je het gas snel los liet.

Leuke bijkomstigheden allemaal, maar het gaat om het rijden, natuurlijk.
Dat was tot in de puntjes verzorgd, voorzover ik dat in een uurtje spelen heb kunnen testen.
Snaarstrak door de bochten, remmen top (induiken natuurlijk zo'n hoogpoter, maar daar ben ik aan gewend), acceleratie fenomenaal, weinig of geen last van "buffeting" (hoewel dat eigenlijk op de snelweg moet worden getest), wel wel veel windruis.
Wat wil je nog meer?

Ik ben onderweg even gestopt om over die vraag na te denken (en te kijken of-ie wel vloeistofdicht was, en er geen blauwe pluimpjes uit de uitlaten kwamen).
Veel verzinnen kon ik niet, behalve een hoop leuke accessoires en wat minpuntjes die vooral op houding betrekking hadden:
- De stepjes zitten voor mij te hoog, m'n knieën zitten net in een ongemakkelijke hoek, ongeveer dezelfde hoek waarin ik op mijn K100 zit.
Op de weg houd ik dat wel uit, maar ik moet me als het ware omhoog "hijsen" om te gaan staan.
- Een verhoogd stuur zou m'n zitpositie en vooral mijn stapositie kunnen verbeteren; ik sta nu wat teveel voorover geleund. 't Ziet er lullig uit.
- Het zadel is niet top voor lange afstanden, maar misschien went dat.
't Was geen probleem na een uurtje omdat ik regelmatig afzie op een nog veel harder (ergometer)bankje, maar het kan beter.
- De voorpit leek wat aan de zwakke kant.

Precies na 1 uur was ik terug bij Brouwer.
Nog even de koetjes en kalfjes van een proefrit de revue laten passeren en toen weer op mijn oude trouwe ros gesprongen.
Oefff.....wennen, laag en traag.

En gaat het me nu geld kosten dit ritje? Waarschijnlijk wel.
Nog even wat bedenktijd inlassen - niet teveel - maar vermoedelijk maak ik binnenkort weer Zwartebroek e.o. onveilig.

haaje
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Feb. 2005, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Haaje,

Ik weet niet hoe lang je bent, maar lange mensen passen vaak de volgende dingen aan:

- Stuurverhoging 30mm (is bij het staan heel fijn, bij zittend vind ik het met mijn 190 niet zo fijn).

- Hoger zadel(!) daardoor wordt het ook iets vlakker, wat lekkerder zit. (heb ik zelf niet)

- ruit: Ofwel iets ophogen, danwel AFzagen: Dan ben je het gebulder kwijt, en zit je met je hoofd gewoon weer in de wind. Met een goede intergraalhelm is het dan beter schijnt. De ideale oplossing heb ik nog niet gevonden)

succes met je besluit. En lees vooral de werkplaats e.d. hier nog effe door, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hier wou ik nog wel iets aan toevoegen..
Door die rubber blokken er af te roppen zitten je steppen alweer iets lager, voegt mij ook beter.
trillingen heb ik met me cros laarzen toch niet zo'n last van....

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:05    Onderwerp: d Reageer met quote

Meer dan een jaar geleden heb ik ook op het duitse forum een link gezien naar een bedrijf dat verlaagde voetsteunen leverde voor de LC8.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

ja, voetsteunrubbers heb ik er al lang af. als je gaat ofroadrijden in de blub kan je dat maar beter doen ook, anders glij je er zo af en dan heb je heel snel je schenen open liggen aan de steuntjes, brr

Er zijn idd verlaagde steunen, ik heb effe geen link bij de hand.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

maarja, met die elk jaar maar lager wordende LC achten ga je verlaagde steunen weer aan de grond rijden bucktooth

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ik zeker proberen, die rubbers eruit. Da's goedkoper dan een nieuwe set steunen zoals die Duitse en de Amerikaanse "Fastway pegs". Die willen weer een fortuin aan verzendkosten (tussen de $35 en $40) per set. Andrew Fekete heeft ze ook - maar verzending is net zo duur. 't Schijnen wel goeie steppies te zijn.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

joh.. die Amerikanen willen wel de hoofdprijs zeg! diverse dingen kan je hier goedkoper kopen, en dan ook nog zonder verzendkosten.

voetsteunen:
http://www.motobau.de/cat-moto/ktm/fussrasten/main.html
Niet speciaal voor lc8, maar volgens mij past da gewoon. Effe mailtje aan wagen als je interesse hebt.

Duitsland, dus normale verzendkosten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
haaje
Gast





BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hoewel ik op z'n tijd een goeie accessoire of twee best kan waarderen, vond ik dit toch ook wat te gortig (titanium dacht ik: fiets kapot, maar je steunen nog heel). 'k Wou alleen even laten zien dat ik me naar aanleiding van m'n proefritje wat georienteerd had. Smile

En eigenlijk valt het best mee, na wat proefrijden (5000km in een anderhalve maand - 700 dit weekend). Veel staan onder het rijden helpt!

Toevallig had ik net wat stroeve knieën toen speedyves z'n berichtje poste. laugh3
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2005, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ha lol, zo te zien heb je er geen spijt van Smile

Ik ben nu op een dikke 20000 na een jaar. (en ik woon 400 meter van mijn werk, dus hij wordt niet voor woon werk verkeer gebruikt cheesy )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2005, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

0 km woon werk, wel 1200 km in de eerste week dat ik hem heb wink

Het rijden op dat ding is zooooo verslavend!!

Wat ik erg vind is dat de benzine geld kost, terwijl de diesel gratis voor me is!!!! thumbsdown

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2005, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
0 km woon werk, wel 1200 km in de eerste week dat ik hem heb wink

Het rijden op dat ding is zooooo verslavend!!

Wat ik erg vind is dat de benzine geld kost, terwijl de diesel gratis voor me is!!!! thumbsdown


EVA wil hem vast wel voor je ombouwen tot diesel, maar of jij dat wil laugh tongue2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2005, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Nou... de Lerger klr op diesel wil ik graaag hebben! Lijkt me echt wel kicken hoor een motor op diesel en dan nog een 1pitter ook!! laugh
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jul. 2005, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg speedyves zou je ook hier je ondertitel niet even aanpassen??


Of zoek je er soms nog een (voor de zondag ofzo)??



tongue

Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jul. 2005, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

nou.... een met lekker dikke noppen er onder zou ik er wel bij willen!!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif