Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 19 Jul. 2020, 12:06 Onderwerp: peilglaasje achterrem zit los |
|
|
Hallo, zoals de titel al zegt, peilglaasje kan ik 1 mm indrukken,
als ik dan weer loslaat, dan veert het weer terug, maar lekken doet
hij niet.
heb hier wel verhalen gelezen van uitgevallen glaasjes,
en dan is het reservoir ook meteen leeg.
ook gelezen van handige harry's die er dan weer een muntstuk
ingelijmd hebben, maar hoe doe je dit vloeistofdicht?
ook gelezen van mensen die hiervoor een nieuw reservoir aangeschaft
hebben, maar dat zie ik voorlopig niet als een optie, zal wel stervensduur zijn.
PS: nog ff flink aan het zoeken geweest op het forum
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=7271&postdays=0&postorder=asc&highlight=peilglas+achterrem&start=0
schijnt een veel voorkomend probleem te zijn....
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 13:52 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heb je de muntoplossing al geplaatst?
Zie ook dat mensen een beugeltje buigen om het glaasje naar binnen te duwen.
en deze dan vastzetten aan het onderste boutje waarmee het reservoir vastzit.
Dat kan eventueel natuurlijk ook.
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 22 Jul. 2020, 15:39 Onderwerp: |
|
|
willemientje kwartje zou precies passen volgens janjan,
dus die uit een oud munten mapje gevist wat ik nog had,
(vond trouwens ook nog een zilveren tientje )
kwartje gelijmd net bison componenten ijzer/ijzer lijm,
vooralsnog zit het als een huis, en het ziet er leuk uit..
een nieuw reservoir kost inmiddels bijna 200 euro zag ik
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 31 Jul. 2020, 14:54 Onderwerp: |
|
|
inmiddels ruim 1 week verder na de reparatie,
wil ik net op me brommer stappen, zie ik dat
het ingelijmde willemientje weg is,
dus de bison componenten metaal/metaal lijm heeft niet gehouden,
dan maar zonder achter rem naar huis gereden
iemand nog een idee welke lijm dan wel zou kunnen houden?
(bij voorkeur verkrijgbaar in de bouwmarkt).
en anders toch maar nieuw reservoir kopen (200 euro)
belachelijk, en dat voor een lekkend glaasje, maar het
is niet anders...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 31 Jul. 2020, 21:27 Onderwerp: |
|
|
ik weet niet precies hoe het zit en zo.. maar meestal doe je dat zo:
het glaasje/muntje/plaatje of wat dan ook... leg je zo passend mogelijk in een pasrandje met lijm er tussen (beter een dunne passing, met bijv sterke loctite 648 of zo)
Het plaatje.glaashe moet zo diep liggen dat er nog iets van het randje overblijft!
en dan (voordat de lijm hard is): Sla je met een centerpunt een paar (3 of 6 ) punches net naast de rand, zodat de rand van het huisje iets naar binengedrukt wordt en het afdekplaatje vast klemt. Dan kan het er nooit uitvallen, ook niet als de lijm loslaat.
Ik neem torouwens aan het muntje EN de lijm weg zijn? Dus dat de lijm op het aluminium losgelaten heeft?
Dat is namelijk een bekend probleem bij Aluminium lijmen: Je lijmt eigenlijk aan de oxide huid van hety aluminium vast, en die laat los... (dus niet de lijm) en dan ben je alles kwijt.
De oplossing hiervoor is: Epoxy-lijm aanbrengen, en dan DOOR de lijm heen het oppervlakte krassen. Dit gaat goed door DOOR de lijm heen te schuren met bijv met een grof schuurvelletje (wat niet te veel korrels loslaat, bijvzón 'stoffe'van een schuurmachine))
Beetje geklieder, maar het werkt echt!
pas beide methoden toe en het werkt!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 2 Aug. 2020, 9:00 Onderwerp: |
|
|
weer bedankt voor de uitgebreide uitleg Dr Bean
al met al heb ik het originele plastic glaasje opgekalefaterd
en terug gelijmd ( zonder de opgezwollen ring erachter)
met een transparante polymeer lijm-kit die ik in huis heb.
als dit houd dan heb ik geluk gehad, gaat die lekken
dan komt er een heel nieuw reservoir...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Zo, 2 Aug. 2020, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Mijn glaasje zit ook wat speling op. Is dat dan een aangekondigd einde of laat ik het gerust nog even zitten?
Iemand toevallig een foto van de "oplossing" met het beugeltje dat hier eerder werd vermeld?
_________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 2 Aug. 2020, 21:45 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | Mijn glaasje zit ook wat speling op. Is dat dan een aangekondigd einde of laat ik het gerust nog even zitten?
Iemand toevallig een foto van de "oplossing" met het beugeltje dat hier eerder werd vermeld? |
als je wacht tot die er uit plopt, dan ben je hem ook gelijk kwijt,
en misschien ook nog op een ongelukkig moment.
als je hem er uit wipt, kun je de o ring weglaten en glaasje teruglijmen.
dat loskomen komt volgens mij door het opzwellen van de o ring namelijk.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2020, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier nog zo een Rem reservoir liggen compleet waar het peilglaasje ook los zit . Heb ik ooit vervangen voor nieuwe...
Mocht iemand hem willen om te knutselen.
Ook een rempedaal met een breuk bij het voettipje met lagertje en dat pinnetjes wat in dat reservoir gaat.push Rod heet dat?
|
|
Naar boven |
|
 |
Peterjs
Geregistreerd op: 22-11-2020 Berichten: 34 Woonplaats: Den Haag
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 1 Mei. 2025, 15:35 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | weer bedankt voor de uitgebreide uitleg Dr Bean
al met al heb ik het originele plastic glaasje opgekalefaterd
en terug gelijmd ( zonder de opgezwollen ring erachter)
met een transparante polymeer lijm-kit die ik in huis heb.
als dit houd dan heb ik geluk gehad, gaat die lekken
dan komt er een heel nieuw reservoir... |
ik zal mezelf na bijna 5 jaar even quoten, bovenstaande methode
dus 5 jaar geleden toegepast, en het zit nog steeds goed
met transparante bison polymax dus, verkrijgbaar in iedere bouwmarkt.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2715 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 1 Mei. 2025, 21:40 Onderwerp: |
|
|
Wauw! Die kit tegenwoordige is echt geen geintje. Geeft mij een beetje gevoel over mijn mtb schoenen reparatie met dezelfde kit afgelopen weekend!!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 2 Mei. 2025, 15:29 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Wauw! Die kit tegenwoordige is echt geen geintje. Geeft mij een beetje gevoel over mijn mtb schoenen reparatie met dezelfde kit afgelopen weekend!! |
Er is ook een high tack versie van deze kit verkrijgbaar,
aanbevolen door mijn kozijnenboer,
echter het peilglaasje heb ik met de "gewone" gelijmd destijds.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 172 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2025, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het gerepareerd met een muntstukje van 10cent uit Lithouwen van vroeger, past perfect! Je moet het er intikken, het spant zelfs goed.
Ingekleefd met 2-componenten epoxy en dan ingetikt; houdt perfect!
Als er mensen zijn die het magische onderdeel zoeken; ik heb hier een bokaal waar er nog wel een paar van die dingen inzitten
Kom maar halen, gratis + je krijgt nog een tas koffie erbovenop en wat pertolhead geleuter erbij
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
Yor
Geregistreerd op: 24-12-2023 Berichten: 16
|
Geplaatst: Di, 27 Mei. 2025, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Ik had het destijds opgelost door een nieuwe remvloeistof bestendige o-ring te monteren. Deze was wel net wat groter dan de originele. Het glaasje klikte er met wat moeite terug in de passing. En voila, gewoon weer dicht.
_________________ If you can't fix it with a hammer, use a bigger hammer ! |
|
Naar boven |
|
 |
|